Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja daar zat ik ook naar te kijken snapte alleen die dubbele vermelding van de MS niet? Een van 5ms en een van 2ms?

Die MS staat voor de tijd die het kost om van kleur 1 naar kleur 2 en weer terug naar kleur 1 te gaan. De grijs-naar-grijs is 2 MS, de DIN-ISO (volgens mij staan die voor een set willekeurige kleuren) is 5 MS. Zijn heel nette waarden.

Ja ik zat de hele tijd naar 2 ms te kijken, en viel me op dat bij de meeste schermen idd grijs naar grijs wordt vermeld.
Maar bedankt voor de vlugge reactie :thumb:. Ik ga voor deze ;).

He ronald,

Een vraagje nog, aangezien ik toch tijd genoeg heb om een beeldscherm te bestellen. Maakt de MS trouwens heel erg uit?
De een zegt dat het heel erg uit maakt, om zeker 5 of lager ms te nemen. Maar de ander zegt weer dat als je een beeldscherm van 16ms hebt, je geen last van ghosting zult hebben.

Want als dat namelijk zo zal zijn, lijkt me deze een veel betere optie: http://zoek.dell.nl/1/2/87480-dell-ultrasharp-u2311h-58-cm-23-breedbeeldmonitor.html. Heeft wel is waar een ms van 8, maar het beeld lijkt zo veel scherper en mooier te zijn. En ook zeggen vele dat die, ondanks 8ms, goed is voor gamen. Ook is het een IPS scherm, inplaats van de standaard TN schermen. En bij Redcoon is hij namelijk €200,- net zo duur als dat schermpje die je eerder poste :)

Dan zou ik zeker voor de Dell gaan :)
IPS schermen zijn inderdaad een stuk beter qua kleurweergave dan TN schermen. En wat je hoorde over die 16ms klopt: onder de 16ms lag zijn de ogen van de meeste mensen niet of nauwelijks in staat om het verschil te zien. Dus of je nou 8, 5 of 2 ms hebt: je merkt er niks van.

hmm dat vraag ik me tog af
als ik over mn map heen aan het surfen ben met de game napoleon total war dan heb ik tog echt van die refresh frame lijnen
het licht volgens mij tog aan de game en aan de resolutie/detail hoe je de game speelt

maar kan het zo ook mis hebben

Ja en dat is dus het vervelende, als je zoals mij zoveel vergelijkt op internet. En je helemaal in de rondte zoekt naar een goed beeldscherm. Je krijgt zoveel verschillende reacties bij reviews etc.
Dus ik kan kiezen een beeldscherm met een ms van 2, dus geen ghosting etc. Maar wel veel kans op washed out kleuren en ms zelfs tekst.
Of een beeldscherm met super kleuren en beeld, maar met 8 ms. Met de kans op vervelende ghosting.

Dilemma :p

Dat zal waarschijnlijk aan het spel of je videokaart liggen. Ghosting houdt in dat bepaalde voorwerpen die erg snel bewegen (neem een Harrier die overvliegt in Modern Warfare 2 bijvoorbeeld) uit lijken te rekken, vage randen krijgen etc.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur

Ghosting zal uiteraard ook nog optreden bij 2 ms beeldschermen, maar het menselijk oog ziet het onder de 16ms al nauwelijks meer, onder de 8ms moet je wel erg goede ogen hebben om het nog te kunnen zien. Het is ook vooral iets uit het 2005 tijdperk, tegenwoordig heb je bijna geen monitoren meer waar je er echt last van zult krijgen.
Ik zit hier vanaf augustus 2010 op m'n LG E2250V (21,5 inch LED 5ms grijs-grijs) te gamen en nog nooit enige vorm van ghosting kunnen zien. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :D

Hmm ja daar heb je wel een punt ja :p.

Haha bedankt voor de link :p ik weet wel wat motion blur is hoor :p. Heb er zelf genoeg mee moeten werken ;).

Maar in iedergeval het is dus weer eens op gevoel, en je ziet het wel? :D

@Ronald of Firest0rm

Mijn oog is nu weer op deze gevallen: http://www.lg.com/nl/computer-producten/monitoren/LG-led-E2370V.jsp
Hij is gemaakt om te gamen, zeggen ze dan. Maar wel een aardige ms zoals je kan zien.

Alleen hij heeft een Non Delay Thru mode. Nou klinkt dat super, maar misschien weet iemand hier wat meer over? Is hij aan te raden? En maakt die 8ms (grijs naar grijs zelfs 14ms? en dat voor een game monitor?) dan niks meer uit?

Begrijp die mode niet helemaal, hij laat het real time spelen ofz? :confused:

He ik heb me PC vandaag opgehaald, druk bezig met alles installeren enz. Maar in de tussentijd al wat wezen gamen. Hij is super :thumb:. Ben trouwens gewoon voor de Samsung PX2370 gegaan, zeer mooi beeldscherm :)

Alleen wel raar dat de hardeschijf bij Windows prestatie index een 5,9 krijgt haha :p. Niet dat het me boeit, maar omdat iedereen hem zo super vind.

Bedankt voor alle hulp :thumb:

komt door SSD's die beinvloeden de scoren enorm waardoor normale hdd's standaard een lagere score krijgen
5,9 is nog aardig goed!

Nogmaals bedankt iedereen voor het helpen voor het samenstellen van me PC :thumb:. Hij is super, en ik zet mijn topic nu maar is op vraag opgelost ;) excuses dat het zo lang heeft geduurd :P

Geen dank voor alle hulp, zo te horen ben je weer goed geholpen. Veel plezier met je nieuwe pc! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan