Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja i7 2600k is helaas veels te duur :p, vandaar de i5 2500k.

Maar ik weet alleen niks van OC'en af. Ik hoor wel dat het heel eenvoudig is, met die AsRock mobo, en natuurlijk de nieuwe sandy bridges.

Edit: Ik zag net pas dat je, je bericht aangepast had. Geld dit dan ook voor de i5 2500k? Gewoon de multiplier stap voor stap omhoogzetten? En dan kijken of het goed gaat?
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je hem net zo goed nu bestellen. Als de je i7 2600K niet kunt betalen, dan lukt de normale 2600 ook niet.
 
Daar heb je een punt, maar vergeet niet dat als ik voor een 2600 zou gaan. Ik de p67 mobo niet nodig zou hebben dus ook alweer zeker 50 euro bespaart. Vandaar dat ik dat nog even wou navragen :)
 
Ja okay, dat klopt dan weer wel. Het prijsverschil tussen een 2500K en een 2600 is ongeveer 80 euro, een 2600K is nog 20 euro duurder.
 
Ja klopt, ik ga gewoon voor wat ik nu heb uitgekozen. Moet genoeg zijn denk ik dan maar ;).
 
Hallo,

Ik heb me PC besteld :thumb:, dit is hem geworden: http://img21.imageshack.us/img21/38/compj.jpg .Maar ik heb nog een vraag ik werd net gebeld door Alternate. En ze gaven aan dat de Videokaart pas 6 mei binnenkomt :(, en de Scythe Mugen 2 weten ze nog niet. Aangezien de videokaart al een week duurt, en ze weten daar wel een datum voor. Ben ik bang dat de Scythe pas over 2 weken binnenkomt ofzo :shocked:.

Is er hier een alternatief voor? Mischien de 212+?

En ik kan natuurlijk ook om het process te snellen voor de gtx570 gaan :p. Of is dat het niet waard? Aangezien de MSI n560gtx-ti Hawke de gtx 570 evenaart.

Alvast bedankt!
 
Iemand die mij hiermee nog zou willen/kunnen helpen? Des te sneller kan ik terug bellen :D.

Alvast bedankt.
 
Kun je de videokaart en mugen 2 niet bij een andere shop bestellen zoals Azerty?
Als je dat liever niet doet, zou ik wachten: de mugen 2 komt vast wel snel binnen, dat ding is zo populair dus dat moet wel snel geleverd worden. De videokaart biedt een hogere meerwaarde t.o.v. de gtx570 dan alleen de snelheid: de koeling is ook een stuk beter, en het is één van de betere chips (gezien de permanente overclock), dus wellicht kan hij wat verder.

Als je een standaard GTX570 koopt zit je met een standaard chipje dat wellicht niet of nauwelijks verder overklokt, en met een mindere koeling.
Of je moet gelijk een GTX570 hawk kopen....

Een alternatief voor de Mugen 2 is overigens een Zalman CNPS10 Performa of Zalman CNPS10 Flex. Nagenoeg zelfde prestaties en prijs.
 
He bedankt voor de reactie :thumb:

Ja als ik voor de gtx 570 zou gaan wordt het de MSI Twin Frozr II OC versie. Ze hebben de Hawke 570gtx niet bij Alternate. En ik bestel liever ook alles bij Alternate aangezien hun hem voor mij assembleren :p en het zit bij mij bekant om de hoek.

Vind het raar dat hun zeggen dat de Scythe Mugen er niet is, want in mijn mandje is hij gewoon groen (de levertijd indicator zeg maar :p). Alleen de Antec tricool fan staat geel, dus die heeft vertraging maar daar zeiden ze niks over :confused:.
 
Ja.. Die kleurtjes zijn maar een indicatie he, daarom heet het een indicator ;) Vertrouwen doe ik ze al niet meer..
Maar als jij de meerprijs van een GTX570 twinfrozr II OC neer kan leggen en het er voor over hebt zou ik het maar gewoon gelijk bestellen.
Zalman CNPS10 Flex erin, in plaats van de Mugen 2 (de CNPS10 Flex is net wat beter dan de Performa) en klaar ben je. Of wachten op de Mugen 2, dat is je eigen keuze.
 
Ha ja dat is waar. Weet alleen niet of het echt waard is om voor de 570gtx te gaan. Ik bedoel is hij veel beter dan de 560gtx-ti Hawke? Het geld heb ik er wel voor tho, maar of het waard is?
 
Hmm ja idd, alleen jammer dat ik nergens het verschil kan zien tussen de 560gtx-ti Hawke twin frozr III, en de 570gtx twin frozr II OC.

Maar ik neem aan dat de 570 het alsnog langer aflegt, alleen hij is wat warmer en gebruikt meer mischien..
 
Ja.. Het verbaast me niks dat een GTX570 meer verbruikt. Het zijn in feite dezelfde chips, alleen de 570 heeft wat meer streamprocessors, shaders etc. Alles wat meer werk verzet, verbruikt meer stroom. Altijd al zo geweest en gaat niet veranderen ;)
Maar laat je niet afschrikken door de watts. 220 watt is op vol vermogen, en dat zal ie niet heel vaak zijn.
 
Ah heb je gelijk in ;). Alleen is het de €100,- meer waard?

Ik heb het geld ervoor, alleen vind ik het wel zonde als het me maar 5 tot 7 fps meer oplevert. Daar schiet je ook niet echt mee vooruit.

Zijn het beide trouwens "high-end" kaarten? Of alleen de 570.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik de 560 een mid-end en de 570 een high-end videokaart. Zeker met een overclock is het een goede koop vind ik, naar mijn mening is hij de extra 70 euro wel waard.
 
Ja ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. De extra shaders, en vram is sowieso al beter.
En op elke review site scoort hij natuurlijk hoger, kan ook niet anders :p.

Ik ga morgen maar snel Alternate bellen, om zo mijn bestelling te wijzigen ;). En vraag ik het nog even na over de Scythe Mugen, aangezien hij in mijn mandje wel groen weergeeft, en mijn fan koeler niet. Dus misschien dat ze die bedoelen. Dan heb ik mijn PC toch wel sneller :d.

Bedankt :thumb:

Ik laat het nog wel weten of het gelukt is.
 
Ik heb zo het vermoeden dat ze zich inderdaad vergissen met de Mugen 2. Die moet toch wel op voorraad zijn... Dat is volgens mij de meest bestelde processorkoeler.
Dat je een ventilator met led lichtjes nou niet op voorraad hebt.. Tja, lekker boeiend ;)
 
Zo net gebeld, en mijn bestelling gewijzigd.

De MSI gtx570 twin frozr II OC erin gedaan, en idd de fan gewijzigd. De Scythe mugen II was er gewoon nog ;).
 
Ik ben nog op zoek naar een goede monitor om op te gamen. Ik had bij Alternate een Samsung Syncmaster op het oog voor €200,- maar die zie ik niet meer op hun website.

Kan iemand mij een goede aanraden?
Budget: €200,-
Ik wil wel een reactie tijd hebben van 2ms. En een LED monitor tussen de 22 tot 24 inch, met een DVI aansluiting ;).

Alvast bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan