Game PC, onderdelen compatible?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generation Kill

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Ik heb dit lijstje met dingen, gaat dit alles werken?

klik ik dacht zelf van wel maar je kan beter dubbel checken

Ja, dat gaat prima samen werken als ik het zo zie .. En een goede keuze in moederbord, dat is er eentje met een ROG connector! :thumb:

Daar kun je dan een Asus OC station op aansluiten: http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=iRSrdumETCq04PD0

Kun je on the fly overclocken .. En de kosten van dat OC Station zijn +/- 120 euro extra, maar dan heb je ook weer wat :cool:

Suc6! :thumb:

Laatst bewerkt:
Alienware is veel duurder voor wat je krijgt. Niet doen dus. En volgens mij is die x6 wel sneller? Kan ik ook fout hebben hoor.

@ iedreen die alienware aanraad

De pc is voor een vriend van mij, hij wou eerst een alienware laptop, heb hem laten inzien dat dit minder bang for the buck is.
En een gamepc kan je upgraden een laptop gaat nogal moeilijk.

Wat ik me meer afvraag of de voeding wel sterk genoeg ik of moet ik naar een 750watt 800watt gaan?

Wat in de bijlage staat heb je vast ook nog niet meegenomen? Als je de pc zelf gaat bouwen kán dat een probleem worden, als je de pc laat bouwen door een winkel hoeft het geen probleem te worden; die melden wel aan je dat het geheugen niet werkend is te krijgen.

En even voor alle helderheid, dat pdfje is niet een willekeurig w w w lijstje, dat lijstje komt van de website van Asus en behoort bij dit moederbord. Klik op 'memory support' list

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ iedreen die alienware aanraad

De pc is voor een vriend van mij, hij wou eerst een alienware laptop, heb hem laten inzien dat dit minder bang for the buck is.
En een gamepc kan je upgraden een laptop gaat nogal moeilijk.

Wat ik me meer afvraag of de voeding wel sterk genoeg ik of moet ik naar een 750watt 800watt gaan?

ja joh!
750 is ruim voldoende

als je toch zo veel geld neer wil tikken voor videokaarten, waarom dan geen enkele 5970 ?
http://www.salland.eu/product/792087/sapphire-radeon-hd-5970-2048-mb-21165-00-51r.html

Sneller, 1 kaart en minder lawaai. Tevens heb je dan een stuk minder last van microstutter.
(geen lag, maar niet soepel lopen van spellen, bekent probleem bij multi GPU setups)

Dat kost je een tientje meer, maar die kun je weer besparen door de koelpasta te laten vervallen.
Die krijg je bij de corsair koeling al

klopt wel wat je zegt maar het idee er achter was eigenlijk dat er mogelijk 1 kaart weg kon laten en er later weer bij.
In het motto van kijk wat je er later in hebt ipv wat je er in wil nu.

Als het budget het toelaat dan zal de config met de HD5970 komen, als dat niet zo is dan komt deze er. Wat betreft de koelpasta, die vind ik persoonlijk gewoon de beste en is in meerde testen heel goed uitgekomen oa 6 graden minder dan AS5. Ik het zelf al 1 spuitje van dat spul, die ga ik gebruiken als er nog genoeg in zit voor een 2de CPU (denk het wel) dan kan die ook weg.

Wat betreft de compatibiliteit met RAM als het niet of de lijst staat wil niet zeggen dat dat het ook niet werkt toch?

Zo heb ik hier een Asus M4A79XTD EVO met Corair CMV4GX3M2A1333C9 en die staat ook niet ik het lijstje maar het werkt overduidelijk wel en wordt ook herkend.

Inderdaad dat lijstje is niet heilig.

Alleen hebben ze bij Asus zelf deze modules gechecked en die werken 100% zeker.
Andere modules lopen ook gewoon goed, alleen deze zijn dus niet getest door hun.

Ik heb dit lijstje met dingen, gaat dit alles werken?

Wat betreft de compatibiliteit met RAM als het niet of de lijst staat wil niet zeggen dat dat het ook niet werkt toch?

Zo heb ik hier een Asus M4A79XTD EVO met Corair CMV4GX3M2A1333C9 en die staat ook niet ik het lijstje maar het werkt overduidelijk wel en wordt ook herkend.

Jij stelde in je startbericht een vraag, ik geef slechts antwoord met behulp van de info die Asus ter beschikking stelt, conclusies trekken kan je wanneer je het geheugen gekocht en geplaatst hebt. Ik sluit mij daarom aan bij de posting van Mukkel. Vandaar ook mijn vorige bericht met de vraag / opmerking of je zelf gaat bouwen of laat bouwen. Als je zelf gaat bouwen zal het lastig worden uitgepakte modules te ruilen wanneer het niet blijkt te werken. Als je de pc láát bouwen door een winkel is het hun risico dat het niet gaat werken. Ik ben overigens (helaas !!!) een ervaringsdeskundige met een Asusplank en niet op de QVL voorkomende modules.......................

Laatst bewerkt:
Probleem is wel dat die geteste setjes wel een stuk duurder zijn dan de niet geteste, lijkt wel een marketing truc

hoeveel % kans heb je datje set niet werkt? ben al blij met een schatting of is dit gewoon totaal niet bekend

Ik heb nog nooit gehad dat een setje niet werkte op een mobo

Ja, dat kan / is zelfs zeer waarschijnlijk en wat zegt / levert dat voor garantie op voor TS?

@Mukkel, hoeveel of hoelang maak je pc's al?

@gast0225 ben bereid om dat risico te nemen want anders betaal je voor ongeveer het zelfde 70 euro meer, volgens mij gewoon pure marketing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan