Game pc ongeveer 800-900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gtagasje

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2013
Hallo iedereen,

Het is voor mij eens tijd om een *goede* budget game PC aan te schaffen. Nou zijn dit mijn *eisen*.

Budget:
Ongeveer 800-900 euro, het liefst richting de 800.

Doel:
Ik wil voornamelijk met de PC gaan gamen (voor school heb ik een laptop dus vandaar) maar als het nodig is wil ik graag dat gewone programma's ook wel snel kunnen runnen. Games van nu wil ik graag wel op maximale settings kunnen spelen, en als de pc een paar jaartjes mee kan gaan zou dat ook fijn zijn.

Omgeving:
De PC mag wel wat lawaai maken, als het maar niet zo hard is dat je je er aan gaat ergeren.

Assemblage:
Ik zou het zelf wel in elkaar willen zetten. Ik heb 1 keer een paar dingen van een PC in elkaar gezet, maar het moederbord/de voedig nooit. Ook was dat een wat aparte videokaart. Dus ik weet niet hoe het helemaal moet, dus daarom zouden links van video's of handleidingen wel welkom zijn.

Besturingssysteem:
Ik heb een windows 7 cdtje.

Opties / randapparatuur:
Ik heb nog een 500GB harde schijf (voor mij is dat wel genoeg) en nog 8 GB ram, dus ik weet niet of meer ram nodig is (bv. 4 of 2 gb) of dat het zo ook wel zou gaan. (Ik run soms kleine servertjes voor vrienden en mij, en die kunnen wel aardig wat ram gebruiken.) Ik zou ook graag een draadloze netwerkkaart hebben een een bedrade.

Nou weet ik niet of dit allemaal zo mogelijk is(ik ben niet zo'n onderdelen genie.) Maar ik had zelf dit samengesteld: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...557195]=1&product[257447]=1&product[100685]=1

Ik heb zo'n gevoel dat dit niet in orde is, dus daarom vraag ik het hier even.

Alvast bedankt!

Die losse netwerkkaart kun je wegstrepen, zit al onboard .. maar je hebt nog 8 GB liggen.. welk merk en type is dit en zijn dit 1 of 2 latjes? en waarom dan nog es 4 erbij doen??

Je besteed niet veel aan de kast hé! Doe maar iets van een Corsair 200r ofzo als het maar niet onder de 50 euro is!

Die losse netwerkkaart kun je wegstrepen, zit al onboard .. maar je hebt nog 8 GB liggen.. welk merk en type is dit en zijn dit 1 of 2 latjes? en waarom dan nog es 4 erbij doen??
Ik zal die kaart wegstrepen, en het merk/type weet ik zo niet, maar kan ik nu ook niet bekijken, dat zet ik er morgen bij. Het zijn wel 2 latjes. Ik weet niet of 4gb erbij verschil maakt, dus daarom, dat kan ik dus ook wegstrepen?

Je besteed niet veel aan de kast hé! Doe maar iets van een Corsair 200r ofzo als het maar niet onder de 50 euro is!
Oke, zal ik aanpassen. Volgens de reviews was het wel een goede kast dus vandaar deed ik die erbij.

Dan zou het nu ongeveer zo worden neem ik aan?
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260614]=1&product[557195]=1&product[541751]=1

Update: Het merk is kingston, en het zijn 2 latjes. Het type/aantal mhz kon ik niet vinden.

Dat staat op het stickertje van je RAM latjes. (De kleine cijfertjes) Anders kan je het programma aida65 extreme edion downloaden. Kan je precies alle hardware uitlezen.

Laatst bewerkt:
Ah, ik heb het gevonden. Kingston 8GB DDR-3 686MHz. 2 latjes. Ik hoop dat dit genoeg info is.

Ik vrees dat je die latjes niet meer kan gebruiken ;)
Moederborden van tegenwoordig ondersteunen, alleen nog maar 1333Mhz+

Ja hoor koop alleen de 1866Mhz modules als je toch bezig bent. Zijn maar een paar euro duurder als de 1600Mhz modules en echt waar voor je geld. Let er ook op of latency 9 hebt.
Voorderest een prima pc. Alleen de voeding lijkt me een beetje prut. Ik zou deze veranderen in een voeding die minimaal bronze certificated is.

Wat al aangegeven werd de netwerk kaart kan eruit. Of ga je met 2 kabeltjes werken?

Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit. Zo te zien wil jij het overclock record halen met een veelt te grote voeding.

Ik zou de 600M modulair pakken. de 750M is ook niet op voorraad. (Namelijk het rondje is blauw bij de voeding)
Ook heb je nog een degelijke processor koeler nodig.

Laatst bewerkt:
Game pc ongeveer 900 euro

Hallo iedereen, ik heb een paar vraagjes over mijn PC.

Budget - Rond de 900 euro.
Doel - Vooral gamen, en soms een kleine animatie maken op cinema 4d en die in HD renderen (1920x1080 + global illumination (ik weet niet of dit uitmaakt.))
Omgeving -Het maakt niet uit als die wat lawaaierig is zolang er maar geen mensen in andere kamers over gaan klagen.
Assemblage - Ik wil hem zelf wel in elkaar zetten maar het zou wel de eerste keer zijn dus alle video's of tutorials zijn welkom.

Besturingssysteem - Ik heb nog windows 7 liggen.
Opties / randapparatuur - Ik heb nog een beeldscherm/toetsenbord/muis/boxen en een harde schijf HDD van 500GB, dit is voor mij eigenlijk wel genoeg dus ik heb geen HDD meer nodig.

Ik had al eerder een topic gemaakt waar eigenlijk alles al rond was, maar ik kreeg ineens geen antwoord meer op mijn vraag: "Is de PC zo helemaal in orde?"
Ook had ik nog een vraag, want ik heb de PC op 2 sites samengesteld (azerty en tweakers) en er zit een aardig prijsverschil tussen (ongeveer 30 euro goedkoper op tweakers), en een tijdje terug was dit verschil ongeveer 150 euro, dus ik wou weten of dat een verschil van kwaliteit is, of dat het gewoon aan de koopadressen ligt.

Azerty: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...427533]=1&product[280719]=1&product[469644]=1

Tweakers: http://tweakers.net/gallery/528464?wish_id=462970#tab:wenslijst

Ook, als iemand nog weet of het ergens goedkoper kan, ik zou het graag horen.

Alvast bedankt,
Gtagasje.

@Gtagasje: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je nieuwe vraag bij de oude aangezet. Gaat immers nog steeds om de aanschaf van een systeem.
Mocht je na 24 uur geen reactie meer hebben gehad dan kan je wederom een berichtje plaatsen in je topic zodat deze weer onder de aandacht komt.

Succes met je vraag.

je hebt de oudere Sandybridge setup gekozen je kunt dan beter de nieuwe 4de generatie i7 Haswell nemen
deze consumeren veel minder stroom en zijn weer net even wat krachtiger dan zijn voorgangers en heeft een langere levensduur

nou weet ik niet of je wilt gaan Overclocken zo nee dan kun je beter een NON K cpu nemen
klikerdeklik met deze setup kun je dus niet overclocken

Ik was niet van plan te gaan overclocken, want ik heb geen idee hoe dat moet inderdaad.
Bedankt voor de tips op het syteem, ik neem aan dat met het andere moederbord de performance hetzelfde/iets beter is?

Ook had ik nog deze vraag: Ik heb het systeem ook op tweakers gemaakt, en daar is het toch wel 40 euro goedkoper.
Kan ik het dan beter bij tweakers bestellen? Of is dit dan op de 1 of andere manier lagere kwaliteit?

Azerty: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...620106]=1&product[605440]=1&product[455750]=1
Tweakers: http://tweakers.net/gallery/528464/#tab:wenslijst
(Indien de verkeerde wenslijst wordt geopend, het is PC 2)

Mvg, Gtagasje.

Laatst bewerkt:
tweakers is geen winkel maar een vergelijkings-website die plukt de goedkoopste producten van alle winkels die ermee verbonden zijn helaas zul je dan ook per website verzend kosten moeten betalen
dus laat je niet al te gek maken door die prijs verschillen en let ook op de verzend kosten!

druk op bestel kosten genereren en je zult zien dat het prijs verschil rond de 10 euro is

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan