Game pc - ongeveer 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

stooly

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe gaming pc. Nou heb ik zelf niet zo ontzettend veel verstand van de hardware van computers, dus ik heb jullie hulp nodig. :P

Budget - ongeveer 800, mag wel iets meer zijn.
Doel - bestaande games op zo hoog mogelijke settings kunnen draaien en het acceptabel kunnen draaien van eventueele nieuwe games. Het moet over het algemeen gewoon een snelle computer zijn die niet meteen veel slomer wordt als je er games op zet.
Omgeving - de omgeving maakt me niet zo veel uit. Hij staat gewoon bij mij op de kamer.

Besturingssysteem - Maakt me niet zo veel uit.
Opties/randapparatuur - Niet.

Kijk even op www.tweakers.net bij het kopje prijswatch. Daar kun je een prima pc zoeken met een simpel menu aan de rechter zijkant met wat je ongeveer wilt hebben voor welke prijs. Verder kun je op www.azerty.nl en www.alternate.nl zelf prima een computer samenstellen. Ben je vaak goedkoper uit.

En is het trouwens beter om een kant-en-klare computer te halen of er zelf een samen te stellen?

Wanneer je verstand ervan hebt kun je het beter zelf doen, i.v.m. lagere kosten. Je kunt ook zelf onderdelen kiezen en hem in elkaar laten zetten bij www.alternate.nl. Wanneer je gauw een goed werkende pc wilt die voorgeinstalleerd is, kun je beter een kant en klare kopen. Echter blijft het leuker om er zelf een te bouwen.

Heb er weinig verstand van. Heb even bij die link van Tweakers gekeken, maar snap er vrij weinig van haha. Ik heb geen flauw idee welke processor goed/slecht is etc.

Voor games kan je het beste een i7 pakken met meer als 2gHz processor en een videokaart van 1 of 2 GB. Als je er niet veel van afweet is het lastig om er zelf een te bouwen. Ik raad dan aan om een kant en klare te kopen.

Haha, dat dacht ik al. :P

Enige suggesties voor mij? Heb namelijk begrepen dat de prijs/kwaliteit-verhouding nogal veel kan verschillen.

Koop geen kant en klaar systeem a.u.b :) 9/10 keer krijg je dan de rommelonderdelen!

je kan je eigen pc laten samenstellen (hier op helpmij.nl) en in elkaar laten zetten door de mensen van bijv. azerty (voor 75 euro?).

op die manier heb je toch de kwaliteit en de prijs van een zelfgebouwde pc :D

succes ermee!

Je moet een afweging maken..

wat wil je en hoeveel wil je er voor betalen

jij wilt goede performance in de laatste games(neem ik aan?) voor 800 euro.
Dat kan net.
Als je zelf een systeem samenstelt dan stel je alles af op je budget en kijk je wat het beste presteert daarbinnen, maar je geeft zelf aan er niet zoveel verstand van te hebben. Misschien kun je in samenwerking met de lokale pc boer en/of alternate.nl een pc samenstellen.

i5 2500 is goed zat heur een i7 is niet nodig om games op max te kunnen draaien
systeempje van modag is prima

Voor games kan je het beste een i7 pakken met meer als 2gHz processor en een videokaart van 1 of 2 GB. Als je er niet veel van afweet is het lastig om er zelf een te bouwen. Ik raad dan aan om een kant en klare te kopen.

Voor games een I7? Wat is dat voor lariekoek..
Voor games heb je meet dan voldoende aan een I5 2500, wil je gaan overclocken dan neem je een I52500K.
Het enige dat een I7 meer heeft is "8cores" 4 reeel en 4 virtueel. Maar geen enkel game gebruikt maxed meer dan 4 cores, zelf nog geen 4 cores.

I3= Huis tuin en keuken gebruik
I5= Gaming
I7= Zware bewerkingen zoals videobewerking.

Hoi,

Zou kunnen maar gaat niet overklokken denk ik zo en de z zou ook een optie zijn alleen is hij volgens mij bij asus weer wat duurder als de h en die voldoet volgens mij ook.

H67 chipset is hooguit half jaar ouder dan de Z68 chipset
verder zal de TS de features van een Z68 chipset niet gebruiken zoals een SSD in cache of overklocken
en kwa snelheid zit daar bijna geen verschil in
dan kun je net zo goed voor een goedkoper moederbord gaan H61 of H67

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan