Game-PC rond €850

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er nog iemand is die eigenlijk helemaal niets begrijpt van wat meer40 hier nou allemaal probeert te zeggen. Allemaal half-half, inconsequent taalgebruik (of blijf 'u' zeggen tegen iedereen, of stap er vanaf), geen onderbouwingen en conclusies die kant noch wal raken. Om nog maar niet te beginnen over de interpunctie en zinsbouw (ik mis woorden...)

Edit: ik snap wat meer40 probeert te zeggen met Crossfire: de twee PCIe sloten zullen (naar mijn verwachting) niet allebei op x16 draaien, maar één zal op x4 draaien waardoor het voordeel van Crossfire (wat sowieso al discutabel is) wegvalt. Maar dat zegt hij niet precies.

Laatst bewerkt:
Dat er nog iemand is die eigenlijk helemaal niets begrijpt van wat meer40 hier nou allemaal probeert te zeggen. Allemaal half-half, inconsequent taalgebruik (of blijf 'u' zeggen tegen iedereen, of stap er vanaf), geen onderbouwingen en conclusies die kant noch wal raken.

Edit: ik snap wat meer40 probeert te zeggen met Crossfire: de twee PCIe sloten zullen (naar mijn verwachting) niet allebei op x16 draaien, maar één zal op x4 draaien waardoor het voordeel van Crossfire (wat sowieso al discutabel is) wegvalt. Maar dat zegt hij niet precies.

Hij zegt dat hij er een videokaart bij kan plaatsen met zijn moederbord. Dat kan ook met de mijne dus verkondigt hij onzin. Als hij zich even had verdiept in het door mij samengestelde systeem dan wist hij dat hij onzin verkondigt.

Stephan W , ik vraag je bij deze om alsjeblieft niet naar Meer40 te luisteren. Wat hij allemaal zegt klopt voor geen meter. Meer40 , als je er niks vanaf weet wil je dan ook alsjeblieft niet andere mensen verkeerd informeren?

Deze heeft Mr. Skyline zojuist ook gepost.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[9448]=1&product[235982]=1&product[218606]=1

Goed van de monitor trouwens, las er gisteren nog een test van in een pc magazine (je moet wat als je 2 uur in de trein zit :p) en daar kwam deze (naast een monitor van Acer, Samsung en nog eentje) als beste uit de test.

Hij is 127 euro boven budget, maar dat is eigenlijk niet te voorkomen als je een sterke videokaart, Windows en een monitor nodig hebt. Dan is 850 euro heel erg krap en moet je gaan beknibbelen op dingen waar je echt wat van gaat merken in je prestaties.

Als je er voor kiest om deze te kopen heb je naar mijn mening zeker een pc waar je een tijd mee vooruit kunt...

Edit: link gefixt.

Laatst bewerkt:
Die tweede van 60 euro. Je gaat toch geen 35 euro betalen voor Windows installatie als je dat zelf ook kan? ;)

Oke, ik had er overheen gekeken :P

Maar kan ik dan niet beter een DVI scherm doen omdat dat beter is ofzo?
En zal ik wat betreft de montage deze http://azerty.nl/producten/product_...tage-windows-installatie-1-jaar-garantie.html of deze http://azerty.nl/producten/product_...montage-volledig-systeem-1-jaar-garantie.html doen

Je kan DVI kiezen, maar dan kom je voor een scherm met dezelfde specificaties (21 inch, 1920 x 1080) op minimaal 170 euro, dus 40 euro duurder.
Aan jou de keuze. En inderdaad betreffende de montage, gewoon Azerty laten bouwen en zelf Windows installeren. Kost je hoogstens 5 minuten van je tijd, code invullen, dingetjes aanklikken en wachten.

Skyline u begrijpt er niets van sorry maar als u mij afkamt terwijl u ernaast zit. U pakt een moederbord met pci-e sloten met een snelheid van 16x en van 4x dat is niet totaal goed om een crossfirex samenstelling te draaien lijkt mij :confused:. Als je daarmee crossfire x wilt draaien begrijp je niets van pc´s en je kun je beter je mond houden en vooral moet je niet zeggen dat hij niet naar mij moet luisteren, want ik heb prima werk gedaan u maakt fouten bij de samenstelling. Ik heb zelf ook de m520 ik zeg ook niet dat ie niet betrouwbaar is je moet ook niet alles omdraaien. Ik zei voor het wattage is het een dure voeding. Daarom kun je beter de ocz hetbben van 600watt voor 3 euro goedkoper. Er zal best verschil zijn tussen dvi en vga maar het is klein vind ik.

Stephan W ik heb u alleen maar bruikbare informatie gegeven en geen onzin luister aub niet naar skyline hij snapt er blijkbaar niets van. Het kan dat mijn spelling af en toe niet goed is om dat ik er nog iets te weinig naar om kijk dom van me. Ik betrap mezelf er ook wel een op, maar het was volgens mij toch best duidelijk.

Mr. Skyline het is belachelijk wat u zegt volgens mij heeft u totaal geen product kennis en lezen valt ook nog niet mee. Ik vind uw opmerking belachelijk dat u zegt dat ik zomaar iets uitkraam gewoon ronduit schandalig. U maakt hier grote fouten en ik stel een perfect systeem samen. Dus een excuses is mischien wel op zijn plaats.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Hier moest ik wel even om lachen.

Kap alsjeblieft met reageren op dit forum , je kraamt gewoon onzin uit.
Ik kan prima PC's samenstellen en ik heb meer productkennis dan jij ooit zal hebben.

Je kunt met de Gigabyte CrossFire draaien. Jij koos een ander moederbord vanwege crossfire maar dat kan mijn moederbord ook. Jij geeft onvolledige / foute informatie en nu beweer je dat ik geen kennis heb.

Verder gaat het niet om wat jij van DVI en VGA vind maar wat de feiten zijn. DVI is scherper en digitaal.

En je moet wat doen aan je spelling want het is echt onleesbaar. Je maakt je zinnen niet af , er missen woorden. Zo kan informatie verkeerd overkomen.

Stephan W , nogmaals : meer40 stelt geen perfecte systemen samen. meer40 geeft onnodig geld uit. Het systeem wat ik heb samengesteld is geschikt voor jou en past binnen je budget ( m.u.v. monitor )

En meer40 , een excuses kun je wel vergeten.

"ATI CrossFireX technology enables two or more discrete graphics processors to work together to improve system performance."
Oftewel, meerdere videokaarten in 1 PC; Hierdoor heb je betere performance. Bij nVidia heet dat SLI.

Maar wat is het verschil tussen je videokaart vervangen door een betere, of er nog eentje bij in zetten?

Eigenlijk voornamelijk dat je een hogere fps krijgt. Fps staat voor frames per second, dat is dus hoeveel beelden per seconde wordt weergegeven. Hoe meer beelden per seconde, hoe vloeiender het beeld en hoe beter het dus is om te gamen. Als je een slechte videokaart hebt en je speelt een nieuwe game, dan heb je zo'n lage fps dat dat spel onspeelbaar is.

Twee sterke videokaarten (bijvoorbeeld 2x ATI Radeon HD 5850, of 5870) is op dit moment nog niet nodig, tenzij je op hele hoge resolutie speelt zoals 2560 x 1600. Bij een hogere resolutie moet een videokaart namelijk voor meer pixels zorgen, waardoor het minder beelden per seconde kan weergeven. In de toekomst, als games zwaarder zijn, dan is het wel slim om een tweede videokaart bij te plaatsen.

Nieuwere videokaarten hebben ook een hogere DirectX versie. Laat ik hier maar niet in detail op in gaan, want zo veel verschil is dat niet.

Skyline u snapt wat van pc´s dat is logisch, maar zeggen dat ik niets van pc´s snap slaat ook nergens op. Mijn excuses daarvoor ik had gehoopt dat u ook uw excuses aan zou bieden had wel net zo netjes geweest. Over het moederbord u laat een moederbord zien waarop crossfirex mogelijk is. Dat is verstandig alleen het 2de pci-e slot heeft, maar een snelheid van 4x waardoor er veel snelheids verlies bij een crossfirex samenstelling zal optreden. Zonde lijkt mij daarom zou ik eerder voor het asrock moederbord gaan dat een paar euro duurder is. 2 pci-e sloten hier hebben een snelheid van 16x waardoor er minder verlies zal optreden. Daarom raad ik echt het asrock moederbord aan. Logisch lijkt mij Skyline het is gewoon logisch om dit het asrock moederbord te nemen.

En over dat onzin uitkramen overdrijf aub niet. U denkt dat u gelijk heeft, maar het moederbord van u is een slechte keus. En ik weet niet wat mijn grote onzin is. Ga geen onzin praat verkopen aub dat slaat in het niets natuurlijk. Het is de bedoeling dat je iemand helpt en het beste voorschoteld. Als je denkt dat iemand in zijn samengestelde pc iets anders moet doen kun je dit op een vriendelijke wijze zeggen. En dan is het goed. Overdrijven is niet nodig mijn samenstelling ziet er goed uit, maar u vind het allemaal onzin vertel eens wat er mis is met mijn samenstelling aub.

Groetjes,

Meer40

Meer40 , jij geeft onvolledige informatie en je bent onduidelijk.

Jij koos dat ASrock moederbord vanwege crossfire. Hierbij zeg je niet dat de Gigabyte wel crossfire ondersteund , maar dit op een langzamere snelheid doet.

Verder heb ik al eerder verteld wat er mis is met jou samenstelling ( post #18 )

Je taalgebruik is ook erg raar , net als een 10 jarige. Misschien ben je dat ook wel , daar is verder niks mis mee maar zo komt informatie verkeerd over. Installeer een spellingscontrole programma of add-on ( firefox ) en dan zal alles al veel duidelijker worden.

En dan nu weer even over het systeem zelf

Ik heb 2 systemen voor je samengesteld ( grotendeels gebaseerd op het eerdere systeem )

Systeem 1 :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[90497]=1&product[235982]=1&product[7517]=1
Voordelen : USB 3.0, zeer goede videokaart
Nadelen : Geen volledige CrossFireX ondersteuning , duurder

Systeem 2 :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...213070]=1&product[226356]=1&product[218606]=1
Voordelen : CrossFire ondersteuning ( 8x/8x ) , goedkoper
Nadelen : Slechtere videokaart ( maar wel de mogelijkheid om later een kaart bij te plaatsen op hogere snelheid ) , geen USB 3.0

Ze zitten allebei wel boven je budget.
Persoonlijk zou ik voor systeem 1 gaan : het is beter om later je videokaart te vervangen door een nog betere , dan er een bij te plaatsen. ( dus vervalt een belangrijk voordeel voor systeem 2 )

p.s. meer40 , in een ander topic zei jij dat Vista door iedereen afgekraakt word , dat is helemaal niet zo. Aan het begin wel ( kinderziektes ) maar alles is nu al veel beter. Zeker met Service Pack 1 . In dat topic geef je dus ook verkeerde informatie.

Het blijkt nog steeds te zijn dat u dingen zegt die niet waar zijn ik heb geen een keer vermeld dat op uw moederbord geen crossfirex mogelijk is. Dus als u leest als een 10-jarige dat kan mischien ben je het ook wel heb ik geen problemen mee. Vista is wel door iedereen afgekraakt en daarom heeft windows snel iets nieuws gemaakt wat veel beter is. Ze geven zelf ook toe dat het niet goed was. Dus dit is weer een rare oprmerking. Tuurlijk zijn er mensen ook tevreden over, maar over het algemeen is het zeker afgekraakt.

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan