Game PC rond 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

paranoia

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
43
Hoi,

Ik ben op zoek naar een game pc van rond de 1200 euro. Wat ik er in ieder geval bij wil is een ssd en Windows 8. Voor de rest heb ik er te weinig verstand van om er zelf een samen te stellen, dus ik zou jullie hulp hierbij zeer op prijs stellen.

Yoeri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klikken

Heb gekozen voor 16GB I.P.V 8GB omdat Far-cry 3 nu al op ze hoogste settings gebruikt maakt van 8GB (officeel maar 5GB -.- maar voor 20 euro maakt het ook niet meer uit) dus ben je al een beetje voor de toekomst daarmee klaar.
SSD 128 GB naar wens en een 1TB HDD
W8 en assemblage
i5/gtx 670
 
Laatst bewerkt:
Zou je dit even in willen vullen ?

Topictitel - Voor de helpers en eventuele zoekers op het forum is het ook prettig als je je topictitel een duidelijke omschrijving mee geeft. Denk daarbij aan "Multimedia-pc 800 euro" of "Game-Ppc 1500 euro" of "Budget-pc 300 euro"

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dank je wel!
 
@Joey: Thanks, ziet er goed uit. Ik heb nog een vraag, is er een groot verschil tussen een i5 en een i7?

@HDGamer: Heb ik dat niet gedaan? Ik heb vermeld dat het om een game pc gaat (dus dat er mee gegamet gaat worden lijkt me duidelijk), dat mijn budget rond de 1200 euro is, dat ik Windows 8 en in ieder geval een ssd erin wil en dat ik er niet veel verstand van heb, waaruit je de conclusie kan trekken dat ik het niet zelf in elkaar kan zetten. Het enige wat ik inderdaad niet vermeld heb is of hij per se stil moet zijn of niet. Dat hoeft van mij niet, maar het is wel een voordeel.
 
Bij gamen zal er tussen de i5 3570 en i7 3770 weinig verschil zitten.
Videobewerking zal je wel wat verschil merken maar niet zo erg dat je van je stoel valt.
 
Ik zou een i5 3450 nemen, er is letterlijk niets van verschil. Verder zou ik een Gigabyte gtx 670 nemen.
 
Zou ook kijken naar een z77 reeks bord ipv b75. Mogelijk gebruik je niet alle functies die je meer krijgt, maar voor iets meer dan een tientje waarom zou je het risico lopen?
 
Een H77 bord zal ook wel goed zijn, hij zal toch niet overclocken.
 
Gigabyte ''OC'' wel te verstaan. ;)

Er zit wel wat verschil tussen en voor die paar tientjes niet geschoten is altijd mis.

i5-3570

i5-3450

Voor de rest kan je wel een h77 gebruiken.
 
Neem een 80+ bronze voeding. Xfx pro 550w is een goeie, antec hc 520 of een corsair of seasonic equivalent zal ook wel volstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan