Game PC rond 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo helpmij.nl

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een nieuwe game pc voor een vriend van me in elkaar te zetten.

zijn budget is rond de 1200 euro

het is de bedoeling zware games op goeie kwaliteit te kunnen spelen zover het in het budget past en de pc moet een aantal jaartjes mee kunnen gaan voor dit budget vind ik
daarom wil hij graag kunnen overclocken

wat erbij in het budget moet:
-modulaire voeding (voor airflow en makkelijk zelf te assembleren)
-een stille lucht koeler
-een redelijk makkelijk te assembleren case
-windows 7 of 8 wat jullie beter vinden :/
-en een hd scherm t liefst 22-24 inc. (1620x1080)
-geen assemblatie nodig

ook wil ik graag weten waar ik hem het best kan kopen

ik hoop dat jullie dit voor elkaar kunnen krijgen, veel succes! :D

ik zag in de topc hieronder dat je windows kan overzetten van een oude pc kan dat ook bij een laptop? en staat windows er dan nog steeds op?

Met het overzetten van windows heb je een origineel windows schijfje nodig, dan installeer je windows op de nieuwe pc met hetzelfde serienummer als de laptop. Hieronder samenstelling met windows en monitor, wat ik je kan aanraden is om windows inderdaad van je laptop over te nemen en er dan een echt videokaart in te zetten ipv onboard zoals hieronder.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496883]=2&product[482446]=1&product[394013]=1

ik heb geen schijfje van windows, heb m zo gekocht

je hebt trouwens geen videokaart en 2 processoren daarnaast gebruik ik niet meer dan 500 gb en hoeft het niet perse een ssd te zijn
daarnaast is het geen game pc met een onboard videokaart

Laatst bewerkt:
Je kan ook van iemand een schijfje lenen, zolang je maar het serienummer gebruikt dat op de achterkant van je laptop staat

serie nummers van laptops zijn hardware gebonden als microsoft merkt dat het moederbord is veranderd dan blokkeren ze je windows het zijn OEM licenties
en je hebt ook gewoon kans dat de code niet werkt verder worden laptops nu met herstel partities geleverd waar windows op voor geïnstalleerd staat
CD's worden vaak niet meer bij geleverd

@danrik waarvoor heb je gekozen voor 2x de i5 3570k want het moederbord ondersteund maar 1 CPU, en voor een game PC heb je ook een goede videokaart nodig. Windows overnemen van een laptop is ook niet mogelijk want een laptop heeft de OEM-versie van Windows waardoor dat je het serienummer alleen mag gebruiken voor die laptop.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...321431]=1&product[403634]=1&product[511409]=1
ik heb ook een pc samengesteld met: gtx670, i5, 1tb hdd + ssd en full hD monitor. ik heb er geen windows bij gedaan omdat op azerty.nl geen nederlandstalige volledige versie van windows 8 te koop is (alleen de upgrade versie is te koop op azerty.nl)

@danrik waarvoor heb je gekozen voor 2x de i5 3570k want het moederbord ondersteund maar 1 CPU, en voor een game PC heb je ook een goede videokaart nodig. Windows overnemen van een laptop is ook niet mogelijk want een laptop heeft de OEM-versie van Windows waardoor dat je het serienummer alleen mag gebruiken voor die laptop.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...321431]=1&product[403634]=1&product[511409]=1
ik heb ook een pc samengesteld met: gtx670, i5, 1tb hdd + ssd en full hD monitor. ik heb er geen windows bij gedaan omdat op azerty.nl geen nederlandstalige volledige versie van windows 8 te koop is (alleen de upgrade versie is te koop op azerty.nl)

OEEEPS! Dat is mijn fout!

Aanmerking: 65 GB SSD is veeeeeel te klein, zelf gehad. Na het installeren van windows staat je schijf al in het rood.

Ps: Niemand wil windows 8

Maar geen 3570K, en in de topicstart staat dat hij wel wil overclocken. (Waar bij je dus liever een mobo met Z77 wil)
Ik raad je dit lijstje niet aan, eerder het lijstje van Danrik, maar dan niet 2x 3570K

Ik zal die van mij herzien, over een paar minuten krijg je een nieuwe, kun je windows overnemen van je oude pc?

nou niet volgens firestorm...

maar is azerty de goedkoopste?

Laatst bewerkt:
Het kan prima, als je maar een OEM schijfje gebruikt. Ik heb hetzelfde bij mijn pc. Ik had een Acer laptop met windows home premium, nu een zelfbouw pc waar windows met dat serienummer op draait.

Dit is mijn samenstelling van de pc met windows, dan zit je wel 78 euro boven het budget. Is het wel waard.
Deze samenstelling zit wel 78 euro oven het budget, het is het wel waard. Als het echt die 1200 moet zijn hoor ik het wel. Een mogelijkheid is om windows weg te laten, dan spaar je ruim 80 euro uit. http://azerty.nl/winkelmandje/winke...482446]=1&product[394013]=1&product[543820]=1

Dit is dezelfde samenstelling zonder windows.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496883]=1&product[482446]=1&product[543820]=1

ja maar ik heb de ssd niet nodig angezien het laden mij niet boeit voor 200 euro :O maar een hdd sata 600 en 7200 of 10000 rpm zou voor mij al snel genoeg zijn en over de 500 gb kom ik niet
ik wil wel windows erbij graag

Laatst bewerkt:
De schijf die hierbij zit is 7200 rpm, schijven met 10000 rpm vind ik (persoonlijk) de moeite niet waard, veel te veel geld. Het is echter een echte aanrader om een SSD te nemen! Het is niet alleen laad tijd, het is het complete werken van Windows. Ik heb recent voor iemand een pc gebouwd met een SSD erin. Het was geweldig! Bij het opstarten kon windows niet eens het logo afmaken bij het zwarte scherm! Het is echt zonde om zo'n nieuwe pc te nemen zonder SSD (naar mijn mening). Bij mijn nieuwe pc heb ik het ook gelaten. Ik koop morgen een nieuwe SSD voor mezelf omdat ik het teveel mis.

1)Die koeler past niet op het socket 2)Die videokaart is redelijk overdreven, die ik aangaf geeft in Windows a maximale score aan 3)8 GB geheugen is niet al te best, je kan beter die 16 GB van mij overnemen 4)Persoonlijk ben ik geen fan van ASRock, los daarvan is dat moederbord dat ik had beter 5)Waarom zoveel uitgeven aan een case? Je kan een andere prima case voor minder geld krijgen

Als je nou mijn samenstelling neemt kun je eventueel de SSD er nog tussenuit halen en evt een andere case uitzoeken ofzo.

ik vind deze wel mooi bovendien heb ik hem nu ietsjes aangepast en deze case en moederbord staan beiden hoog in de score
trouwens je moet op de koeler klikken omdat niet alle sockets op de short**** passen

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B496883%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B491250%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B469644%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B474459%5D=1&product%5B530905%5D=1&product%5B528520%5D=1&product%5B434465%5D=1

Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder zei, die koeler past niet! Die video kaart is zeer overdreven, neem een iets lichtere videokaart en neem meer geheugen! Als je per se geld wil verspillen, neem dan een i7. Dat zijn dingen die de moeite waard zijn. Ik zal nog wel eens iets samenstellen, met deze monitor. Geloof me, die videokaart waar ik mee kwam is meeeeer dan genoeg.

Bij de processor wordt trouwens ook standaard een koeler meegeleverd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan