Game PC rond de 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercurix

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hallo allemaal,

Mijn PC is nu zon 3-4 jaar oud en hij trekt Warhammer niet meer, ook WoW loopt niet zo lekker en er komen weer mooie games aan zoals Diablo. Vandaar dat het maar eens tijd word om een nieuwe te kopen. Hieronder wat informatie van wat er op moet enzovoort.

Budget - 1000 euro, maar als de PC aanzienlijk beter word uiterlijk 1200.
Doel - Vooral gamen, de nieuwste en zwaarste games. Heb ook zo nu en dan andere zware applicaties aanstaan.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigzins belangrijk, hij moet geen pokke lawaai maken.
Assemblage - Dit ben ik zelf van plan. Heb het nog nooit eerder gedaan maar volgens mij moet je wel heel lomp zijn om het verkeerd te doen? past er maar op 1 manier in dacht ik.

Opties: geen idee wat hier mee bedoeld word
Besturingssysteem - Heb al een besturingssysteem, windows XP 64bit en ook Vista 64 bit. Dus geen besturingsysteem.
Andere software? - Geen software erbij.

Randapparatuur - ook geen randapparatuur erbij. dit heb ik allemaal al.

Hier nog wat dingen om rekening mee te houden

1. 1000 gig harde schijf
  2. Ben intel gewend dus geen AMD graag? of kan iemand me uitleggen waarom ik AMD zou moeten nemen ipv intel?
  3. Quad core
  4. 5.1 geluidskaart
  5. Beetje rekening houden met prijs kwaliteit verhouding

Denk dat dit het wel zon beetje is. Heb er niet zo heel veel verstand van dus laat maar komen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik wil wel eventjes voor je gaan puzzelen, maar denk dat het verstandiger is om van een quadcore af te zien.
Quadcore is leuk voor multitasking maar niet voor gamen.

heb laast een kast in elkaar gezet

heb zelf laast een kast in elkaar gezet was 600 kwijt

voeding 750 watt kosten 45 euros ebay
kast nzxt zerro (was een shade kast 5 krassen op ) 55 euro
moeder bord gigabyte p45 ds3 (crossfire) 119 euro
cpu Intel® Core™ 2 Quad Q6600 189 euro
koeler vervangen ivm overklokken Arctic-Cooling Freezer 7 Pro 19 euro
geheugen buffalo 4 gb ddr2-800 kit (2x 2048) 39 euros
harddisk Samsung HD103UJ 88 euro kan goedkoper maar maakt meer herrie
dvd brabder 22 euro
video kaart Sapphire HD3450 HDMI 256mb 32 euro voor gamen neem een zwaarderen

kosten totaal 589 met halen er bij mee gerekend

weet niet wat je hier van vind aan te raden om wel een andere videokaart er in te gooien deze heb ik toen op buget van 600 gemaakt

Sorry hoor maar dan heb je helemaal geen toekomst gerichte pc. Kan je beter even wat meer geld uit geven aan een i7 processor en een 4870 of gtx260 als videokaart.

ik zeg toch ook

ik zeg toch ook toch dat ik dit laast in elkaar gezet heb meer niet of hij daar iets van over neemt is wat anders

Ik wil wel eventjes voor je gaan puzzelen, maar denk dat het verstandiger is om van een quadcore af te zien.
Quadcore is leuk voor multitasking maar niet voor gamen.

Quadcore moet er toch echt bij ^^ ik gebruik hem vooral om te gamen, maar zo nu en dan heb ik nog andere programmas aanstaan tijdens het gamen. Zoals HD films overzetten naar andere bestandtypen. dit vraagt ook nogal wat.

Maar had het er bij moeten zetten, heb ik nu gedaan, is wat duidelijker:thumb:

Zie wel waar je mee komt:) alvast bedankt iig

En ciske de rat ook natuurlijk :) ben benieuwd

Laatst bewerkt:
lol

de cpu is een quadcore
Intel® Core™ 2 Quad Q6600
Boxed, FC-LGA4
cpu snelheid 4x 2400
l2 cache 2x 4096
quadpumped
1066mhz

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[80745]=1&product[68471]=1&product[42465]=1

Waarom AMD?
AMD heeft een snelle processor, welke ook nog eens makkelijk te overclocken is. (ik zou je dan wel aanraden om een andere koeler te kopen)

Ik heb voor de toekomstgerichtheid gekozen voor DDR3-geheugen en moederbord. Voordeel: je hebt kan dat je dan in de toekomst zelfs een AM3+-processor kan plaatsen. Hierdoor houd je upgrade-mogelijkheid voor processors.
Ben je dat toch niet van plan, dan kan je net zo goed DDR2-geheugen kopen. Dat scheelt zo nog een paar tientjes. Je hebt dan ook een ander moederbord nodig.

Intel is duurder en heeft een platform wat op zijn eindje loopt.
De i7 is een optie voor het hogere segment, maar het moederbord kost dan al 200 euro en ook de processor is een stuk duurder dan van AMD.
Qua prijs-kwaliteit verhouding geen goede keuze.

lol ik heb weer wat

moederbord
MSI X58 Pro Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX
De X58 Pro van MSI ondersteunt één Intel® Socket 1366 processor samen met maximaal 24 GB aan geheugen. Verder zijn er drie PCIe x16 2.0 sloten aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.
prijs 199

CPU
Intel® Core i7-920 Boxed, FC-LGA4, "Bloomfield
De Intel® Core i7-920 CPU, codenaam "Bloomfield", is een van de eerste New-Generation "Nehalem" processoren en beschikt over vier verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1366 te plaatsen. De processor beschikt over 4x 256 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 2666 MHz met een "Intel® QuickPath Interconnect" bussnelheid van 4800 MHz. Door het gebruik van Simultaneous Multi-Threading worden 'dubbele' threads gebruikt en wordt de i7-920 virtueel een 8-core processor. De i7-920 heeft een Level 3 Cache van 8MB en een ingebouwde DDR3 geheugen controller

prijs 279

voeding Antec TruePower Quattro Retail, Zwart, TPQ-850-EC

De TruePower Quattro van Antec is een ATX voeding en levert een vermogen van 850 Watt met een efficientie van 85%. Deze voeding heeft één 80mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen Piekspanning (OCP), Overspanning (OVP), Onderspanning (UVP) en Kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 9x 5,25" molex, 8x SATA, 2x PCIe 6 pins en 2x PCIe 6+2 pins aansluitingen

prijs 179

video kaart
Asus EAH4870 HTDI/1G Dark Knight Retail, TV-Out, 2x DVI, CrossFireX
De EAH4870 HTDI/1G Dark Knight van Asus is gebaseerd op de ATI Radeon HD4870 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 750 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz

prijs 209

geheugen
GeiL DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit Retail, GV36GB1333C9TC
De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Alle geheugenmodules zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan verschillende losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 6144 MB en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR3 geheugenbus van 1333 MHz. Deze kit is gekwalificeerd voor gebruik met de i7 processor

prijs 109

brander
LG GGW-H20LRB Bulk, Zwart, 3x HD DVD lezen
De GGW-H20LRB van LG is een Blu-ray combo die Blu-ray, HD DVD en normale DVD's en CD's kan lezen en al deze media, behalve HD-DVD, ook kan schrijven met een snelheid tot 16x voor DVD±RW en DVD±DL met een snelheid van 4x. Tevens kan deze brander DVD-RAM media branden met een snelheid van 5x. Blu-ray wordt gebrand met een snelheid van 6x.

prijs 159

harddisk
Samsung HD103UI 1 TB Bulk, SpinPoint F1 Eco Green
De HD103UI 1 TB van Samsung heeft een opslagcapaciteit van 1000 GB, een toerental van 5400 rpm en een cache van 32 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/300 interface

prijs 79

kast

Enermax Big Chakra ECA5001-BS Retail, Zwart/Zilver
De Enermax ECA5001 Big Chakra is een Big Tower behuizing waarin de ultieme gamers PC kan worden gebouwd. Dankzij de 250mm "Monster" fan in de zijwand, welke door middel van een schakelaar lucht de kast in kan blazen, of lucht naar buiten kan blazen, worden componenten in de kast bijzonder goed gekoeld. De kast is vervaardigd van 0,8mm dik SECC staal en biedt plaats aan maximaal acht 3,5 inch stations, en vijf 5,25 inch stations. De kast is daarbij ook nog eens gecertificeerd voor gebruik met ATI's CrossFire.

prijs 129

dit beter dan totaal prijs 1342,- optie tot verandere van brander naar dvd brander kom je onder de 1200

voeding Antec TruePower Quattro Retail, Zwart, TPQ-850-EC

De TruePower Quattro van Antec is een ATX voeding en levert een vermogen van 850 Watt met een efficientie van 85%. Deze voeding heeft één 80mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen Piekspanning (OCP), Overspanning (OVP), Onderspanning (UVP) en Kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 9x 5,25" molex, 8x SATA, 2x PCIe 6 pins en 2x PCIe 6+2 pins aansluitingen

prijs 179
179 euro....
850Watt...

Waarom ??????????????????????

video kaart
Asus EAH4870 HTDI/1G Dark Knight Retail, TV-Out, 2x DVI, CrossFireX
De EAH4870 HTDI/1G Dark Knight van Asus is gebaseerd op de ATI Radeon HD4870 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 750 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz

prijs 209
Wist jij dat de videokaart de grootste invloed op de gameprestaties?

brander
LG GGW-H20LRB Bulk, Zwart, 3x HD DVD lezen
De GGW-H20LRB van LG is een Blu-ray combo die Blu-ray, HD DVD en normale DVD's en CD's kan lezen en al deze media, behalve HD-DVD, ook kan schrijven met een snelheid tot 16x voor DVD±RW en DVD±DL met een snelheid van 4x. Tevens kan deze brander DVD-RAM media branden met een snelheid van 5x. Blu-ray wordt gebrand met een snelheid van 6x.

prijs 159
Waarom een bluray-brander?

harddisk
Samsung HD103UI 1 TB Bulk, SpinPoint F1 Eco Green
De HD103UI 1 TB van Samsung heeft een opslagcapaciteit van 1000 GB, een toerental van 5400 rpm en een cache van 32 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/300 interface

prijs 79
Dit is een harde schijf die traag is en niet geschikt is voor game-pc's. Het is bedoeld voor pc's die zuinig moeten zijn en stil moeten zijn etc.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[80745]=1&product[68471]=1&product[42465]=1

Waarom AMD?
AMD heeft een snelle processor, welke ook nog eens makkelijk te overclocken is. (ik zou je dan wel aanraden om een andere koeler te kopen)

Ik heb voor de toekomstgerichtheid gekozen voor DDR3-geheugen en moederbord. Voordeel: je hebt kan dat je dan in de toekomst zelfs een AM3+-processor kan plaatsen. Hierdoor houd je upgrade-mogelijkheid voor processors.
Ben je dat toch niet van plan, dan kan je net zo goed DDR2-geheugen kopen. Dat scheelt zo nog een paar tientjes. Je hebt dan ook een ander moederbord nodig.

Intel is duurder en heeft een platform wat op zijn eindje loopt.
De i7 is een optie voor het hogere segment, maar het moederbord kost dan al 200 euro en ook de processor is een stuk duurder dan van AMD.
Qua prijs-kwaliteit verhouding geen goede keuze.

Ok, dus in een DDR3 moederboard kunnen zowel AMD als intel processoren in?

En wat betreft koeling, is het niet mogelijk om een kast te nemen met veel ventilatoren zodat een koeler niet nodig is?

En bedankt voor de reacties iedereen zover! Heb er zeker wat aan!

Laatst bewerkt:
20forj7.png

Harde schijven in RAID0 zetten.

Eventueel kan je nog een andere (betere) CPU koeler kopen:
http://www.salland.eu/product/79369/scythe-mugen-2-aluminium-koper-scmg-2000.html
+ goede koelpasta:
http://www.salland.eu/product/2377/arctic-silver-5-as-5.html

Nu gekozen voor een stille Sonata Elite.
Je kan ook kijken naar een Cooler Master CM 690.
Of als je zo'n game kast wilt, een Nine Hundred Two.

Op het moederbord zelf zit al goed geluid.
Als je een losse kaart wilt:
http://www.salland.eu/product/114065/creative-pci-express-x-fi-titanium-bulk-30sb088200000.html

Laatst bewerkt:
Ok, dus in een DDR3 moederboard kunnen zowel AMD als intel processoren in?

En wat betreft koeling, is het niet mogelijk om een kast te nemen met veel ventilatoren zodat een koeler niet nodig is?
Er zitten al veel koelers in de CM, maar een processorkoeler is altijd nodig.
Althans... bij een high end-systeem.
Of je moet een watergekoeld systeem nemen, maar die kan je bij azerty niet samenstellen.

Het systeem van Raoul heeft een betere processor, maar een best veel slechtere videokaart.

Het systeem van Raoul heeft een betere processor, maar een best veel slechtere videokaart.

True, de videokaart is net ff wat minder.
http://www.overclockers.at/video_cards/gebencht_hd4870_vs_gtx285_crysis_203866
Al hoewel daar het verschil niet denderend is.

Maar zelf zou ik denk ik ook voor een AMD 940 gaan.
Wel zou ik het dan gelijk goed doen. Mugen 2 erbij nemen. WD6401AALS in RAID0, dan zit je wel bijna op 1200, maar de mogelijkheid was er, ik zou hem gebruiken.

Iets in deze richting dus:
209jzvk.png

Harstikke bedankt! Dat lijkt me wel wat.:thumb:

Maar waarom heb je 2x harde schijf en niet gewoon 1x ?

Laatst bewerkt:
True, de videokaart is net ff wat minder.
http://www.overclockers.at/video_cards/gebencht_hd4870_vs_gtx285_crysis_203866
Al hoewel daar het verschil niet denderend is.

Maar zelf zou ik denk ik ook voor een AMD 940 gaan.
Wel zou ik het dan gelijk goed doen. Mugen 2 erbij nemen. WD6401AALS in RAID0, dan zit je wel bijna op 1200, maar de mogelijkheid was er, ik zou hem gebruiken.

Iets in deze richting dus:
209jzvk.png

Nou dit is hem geworden:thumb: Heb alleen een andere videokaart genomen, de GeForce GTX 295. Net iets boven de 1200, maar kaart is het belangrijkst dus vandaar.

Harstikke bedankt iedereen voor de hulp:love:

maar prijstechnisch is de GTX295 wel vrij duur.

De hd4870x2 is bijna net zo goed

http://www.salland.eu/product/60509...0x2-2048-mb-pci-express-x16-cgax-48748x2.html

Wederom weet de HD4870X2 zijn opwachting te maken in de BBG. Er is opzettelijk niet gekozen voor de duurdere GTX295, omdat de prestaties van beide kaarten bijna identiek te noemen zijn. Op het moment van spreken is er tevens een GTX280 te koop voor een magere 250 euro, een zeer goede prijs. Een HD4870X2 biedt echter meer prestaties op de resolutie van 1920 x 1200, zodat er zonder blikken of blozen gebruik gemaakt kan worden 4xAA.

Let op: Je hebt een ander moederbord en geheugen nodig.

foutje van mij en ook raoul heeft het niet geweten / overheen gelezen.

Ik durfde te zweren dat de processor ondersteuning voor AM2+ en AM#3moederborden, maar dat is dus niet zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan