Game PC rond de 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Let op: Je hebt een ander moederbord en geheugen nodig.

foutje van mij en ook raoul heeft het niet geweten / overheen gelezen.

Ik durfde te zweren dat de processor ondersteuning voor AM2+ en AM#3moederborden, maar dat is dus niet zo.

Is het dan niet handiger/ beter om een AM3 processor te nemen? want als ik een ander moederboard nodig heb dan kan dat geen DDR3 moederboard worden of wel?

Laatst bewerkt:
Is het dan niet handiger/ beter om een AM3 processor te nemen? want als ik een ander moederboard nodig heb dan kan dat geen DDR3 moederboard worden of wel?
Am3-processors zijn voorlopig trager. Of je zou de bestelling moeten uitstellen naar volgende maand. Als het goed is komt dan de '955 uit. Die AM3-processor is sneller dan de 940.

http://tweakers.net/nieuws/59042/phenom-ii-x4-955-met-luchtkoeling-tot-4ghz-te-overklokken.html

Sorry voor de fout...

Er is wel een moederbord dat EN DDR2 en DDR3 aan kan. Maar misschien is het handiger om gewoon voor AM2 te gaan met DDR2-geheugen. Bespaar je ook nog eens flink wat geld. (ddr2 is goedkoper)

Laatst bewerkt:
Let op: Je hebt een ander moederbord en geheugen nodig.

foutje van mij en ook raoul heeft het niet geweten / overheen gelezen.

Ik durfde te zweren dat de processor ondersteuning voor AM2+ en AM#3moederborden, maar dat is dus niet zo.

Verrek:
* Only compatible with AM3 Phenom II processors, not AM2+ Phenom II processors. Please refer “CPU support list” for detail information.
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=3010

Ach.. nouja iedereen maakt fouten, gelukkig had je het snel genoeg in de gaten zodat ik het nog kon annuleren. :)
Dan wacht ik maar een maandje voor de nieuwe processor.

En over dat overklokken, is dit aan te raden? ze worden er wel een stuk sneller van, maar de fabrikant zet ze niet voor niks op 3.2 ?

Laatst bewerkt:
Ach.. nouja iedereen maakt fouten, gelukkig had je het snel genoeg in de gaten zodat ik het nog kon annuleren. :)
Dan wacht maar maar een maandje voor de nieuwe processor.
Ik las op een ander forum een paar berichten en toen ben ik gelijk verder gaan kijken. Ik wist dat ik je dit had aangeraden: dus ik ben blij dat ik nog op tijd was.
Al had anders Salland er wel achtergekomen bij het assembleren.

Tja overklokken. Ik doe het niet, maar dit soort processors kun je wel vrij makkelijk overklokken. Het heeft alleen ook gevolgen voor andere onderdelen, zoals geheugen.
Het systeem wat je had gekozen was verder best wel geschikt om te overklokken.
Niet elke processors kan even hoog geklokt worden, ook al worden ze onder hetzelfde type verkocht. De een is beter gebakken als de andere.
Dus als je geluk hebt, dan krijg je een 955 die je tot 4 Ghz kunt overklokken, maar als je pech hebt dan kom je veel minder hoog.

Het is trouwens ook een soort marketing: een processor die makkelijk overklokt kan worden krijgt betere recenties, dan 1 die standaard beter presteert maar niet overklokt kan worden. Het is verder zo dat een op 4 ghz draaiende processor meer energie verbruikt dan een lager draaiende. En tegenwoordig is dat nogal een verkoopargument.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan