Game Pc Samenstellen 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor een gamecomputer en dacht dat jullie mij daar wel bij konden helpen:

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
800 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen?
Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Voornamelijk Gamen
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
Ik zet hem zelf in elkaar
Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Opties?
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Ik heb zelf windows 7 64 bit
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc
Nee

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Ik hergebruik mijn muis, toetsenbord, speakers en monitor

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ik dacht dat usb 3.0 en sata 600 wel goed waren gericht op de toekomst

@ Marcell96: waarom AMD ? Het mag toch zeker wel duidelijk zijn dat een i7 950 compleet gehakt (runder of halfom mag je zelf weten) van die AMD processor.
Verkijk je niet op die 6 cores, er zijn talloze applicaties die daar geen gebruik van weten te maken of waar het niet eens voor nodig is.

Edit: en hier nog een benchmark: http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7+950+@+3.07GHz
De i7 950 zit toch ruim boven de AMD.... En ik kan er nog wel enkele bronnen van geven die hetzelfde zeggen, maar het mag toch duidelijk zijn zo.

En in het algemeen: je hebt met de i7 op socket 1366 te maken met Triple Channel geheugen, dus dat wil zeggen 3 x 2 GB werkgeheugen.
Natuurlijk, 2 x 2 GB werkt ook maar 3 x 2 kent voordelen qua prestaties omdat het gewoon triple channel loopt.

Laatst bewerkt:
als je AMD kiest hou je wel geld over/betere GraKa/meer geheugen voor een lagere prijs zelfs
en het verschil is echter minimaal terwijl de prijs toch veel verschil heeft, vooral door die dure MoBo voor een I7

Laatst bewerkt:

Maarten wil graag een Game pc, dus heb je niet veel aan een intel i7 met zo'n budget.

Dit is een zeer goede samenstelling voor een Game PC, samengesteld door Anson.

Zowiezo scoort de intel i5 760 vele malen beter in Games dan de Phenom ii x6 omdat de nieuwste games simpelweg nog geen six-core ondersteunen.

6-cores komt nog wel, en een Ati HD6870 is beter dan een N-Videa 460 + meer geheugen
dus ik zie niet in waarom dat systeem dan beter is?

Laatst bewerkt:
oke, nee dan is het wel beter:eek:
maar ik dacht 6-cores is wel toekomstgericht

Okay, het is toekomstgericht.
Maar laten we maar even wachten met de toekomst. Quad cores gaan al jaren mee maar er zijn nog steeds heel veel mensen met een dualcore. Datzelfde lot wacht ook de hexacores denk ik.
En om nou te zeggen dat AMD het zo fantastisch doet de laatste tijd: nee, niet in het topsegment.

Punt blijft nog steeds dat de meeste programma's/games nog niet eens gebruik maken van 4 kernen, laat staan 6. Dus als Intel nou helemaal inzet op hexacores kijken we wel even verder. Voorlopig zijn de i5 en i7 processors nog altijd beter voor games dan een Phenom II X6.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan