Game Pc Samenstellen - Graag hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
60
Hallo, Ik heb momenteel een macbook pro 15".. alleen die gamed toch niet zo lekker, en ik vind het ook geen fijn gevoel om erop te gamen, heb hem namelijk nodig voor school etc.

Daarom wilde ik een lekker game pc'tje gaan samenstellen. En ik heb me zo lang niet verdiept in nieuwe videokaarten etc, dat ik er echt niks meer van afweet. Ik heb goede ervaringen met azerty, dus mijn voorkeur gaat daar naar uit.

Budget - Budget ligt rond de 800 euro.
Doel - Ik wil er hoofdzakelijk op gamen. Verder gewoon de normale dagelijkse dingen
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Dit moet de winkel doen.

Besturingssysteem -Ik heb zelf een besturingsysteem
Andere software? - Niet nodig

Randapparatuur: ik heb zelf beeldscherm, toetsenbord, muis etc.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten
 
Is dit wat?

Hier zul je zeker weten wel mee uit de voeten kunnen :)
 
ik weet verder niet zoveel van welke onderdelen je moet hebben maar een ding weet ik wel
zet gewoon windows op je laptop met bootcamp.
kan legaal!

dan kan je al heel wat games draaien


snap niet dat je van mac af wil.
heb zelf ook een en met windows erop kan je er al heel veel mee
want ze zijn en blijven snel!!!!!!!!!!
 
Als je de specs van zijn laptop en dit systeem naast mekaar zet zal hij echt meer kunnen met dit systeem ;)
 
Ik ben momenteel ook bezig een gamesysteem in dezelfde prijsklasse samen te stellen.

Hoe ik er momenteel voorsta is te zien op GOT.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1407204/last

(zoek even naar de laatste posts van onlinaius)

Misschien dat je er wat aan hebt.

Edit: sorry ik zie net dat je het samenstellen wilt laten doen, is misschien ook wel mogelijk maar dan kom je denk ik bij winkels als alternate uit en dan word het wel wat duurder.
 
Ik raad je wel AMD aan, dan heb je een beter processor voor veeeeel minder geld...
 
Hallo, Ik heb momenteel een macbook pro 15".. alleen die gamed toch niet zo lekker, en ik vind het ook geen fijn gevoel om erop te gamen, heb hem namelijk nodig voor school etc.

Daarom wilde ik een lekker game pc'tje gaan samenstellen. En ik heb me zo lang niet verdiept in nieuwe videokaarten etc, dat ik er echt niks meer van afweet. Ik heb goede ervaringen met azerty, dus mijn voorkeur gaat daar naar uit.

Budget - Budget ligt rond de 800 euro.
Doel - Ik wil er hoofdzakelijk op gamen. Verder gewoon de normale dagelijkse dingen
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Dit moet de winkel doen.

Besturingssysteem -Ik heb zelf een besturingsysteem
Andere software? - Niet nodig

Randapparatuur: ik heb zelf beeldscherm, toetsenbord, muis etc.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten


Hoi Twist,

Ik heb dit voor je gemaakt:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/85729

Bij 4Launch omdat Azerty 59 euro vraagt voor assemblage en 4Launch het voor 39 doet. :)
 
Ik heb Deze, de verschillen met die van Jobbes zijn:

Andere HDD
Werkgeheugen( blijft zelfde prestaties)
Andere CPU (0,2Ghz lager, vind ik de 30 euro niet waard bovendien kan je met een koeler van 30 euro overclocken)
Moederbord (betere)
Kast (ruimer)
Voeding (meer watt)
CD (iets trager zal je niet veel van merken)


Beiden systemen zijn goed al vraag ik me af of de HD5830 in de minitower past, kan wel aangezien het niet zo'n grote kaart is, maar als je wil upgraden gaat dat niet met die kast (denk dat bijv een HD5850 er niet in past, correct me if im wrong) en kan de voeding ook niet toereikend zijn maar zal wel lukken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
5830 is een faal kaart. Kijk maar eens naar de reviews. 5770 of 5850 niks daar tussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niks? 7 FPS van 24 naar 31 ga je wel merken. Maar voor wat het kost is het inderdaad niet echt waard.
Ik ga dus ook even aanpassen en kijken waar ik dan op uitkom.


Kom hier op uit: Klik
 
Laatst bewerkt:
Niks? 7 FPS van 24 naar 31 ga je wel merken. Maar voor wat het kost is het inderdaad niet echt waard.
Ik ga dus ook even aanpassen en kijken waar ik dan op uitkom.


Kom hier op uit: Klik


Kijk eens naar de kast/voeding die ik heb gekozen, je hebt nu wel echt budget spul gekozen. En de i5 presteert in games net ff wat beter dan de 955.
 
Het is inderdaad een beetje buget, maar dat is het ook voor een pc.
Wat betreft de kast, het is een goed merk, een goede kast geen slechte kwaliteit.
Voeding dito, waarom modulair? er zit geen ruit in heeft alleen maar in mijn ogen nadelig effect ivm geleiding en prijs
OCZ is ook een goed merk, ik snap al je ophef niet.

de i5 presteerd inderdaad iets beter maar is dan ook duuder (weliswaar niet veel). Ik vind dat het niet waard bovendien gaat je GPU hier de bottleneck zijn en niet de CPU.
 
Heel erg bedankt voor alle reacties jongens. Ik heb alleen altijd een nvidia kaart gehad, en daar mee ben ik ook bets vertrouwd. Gaat eigenlijk mijn voorkeur ook naar uit :).. Maar dit ziet er allemaal heel erg goed uit hoor.

Anway ik gamede altijd al via bootcamp hoor.. alleen op windows wordt de macbook heel erg heet. En ik heb hem nodig voor mijn opleiding..
Nogmaals bedankt voor de reacties. Maar welke Nvidia kaart is dan goed?

Alvast bedankt!
 
Heel erg bedankt voor alle reacties jongens. Ik heb alleen altijd een nvidia kaart gehad, en daar mee ben ik ook bets vertrouwd. Gaat eigenlijk mijn voorkeur ook naar uit :).. Maar dit ziet er allemaal heel erg goed uit hoor.

Anway ik gamede altijd al via bootcamp hoor.. alleen op windows wordt de macbook heel erg heet. En ik heb hem nodig voor mijn opleiding..
Nogmaals bedankt voor de reacties. Maar welke Nvidia kaart is dan goed?

Alvast bedankt!


nVidia heeft momenteel geen kaarten meer die echt bang for buck zijn, ATi daarentegen wel.
 
Voor dat geld kan een ATI kaart toch echt meer. ;)
 
ATI heeft met de HD4xxx serie mij gewonnen met een bijna elke kaar die Nvidia heeft met zelfde FPS is toch zo'n 50 euro duurder.
De HD5xxx serie heeft ATI al helemaal in zijn zak zeker met de topper als HD5850 voor de prijs, een echte bang for the buck kaart.

Edit: om toch nog te reageren: GTX260 tot de GTX295 dan nog de toppers GTX 470 & GTX 480 en binnenkort is de GTX 465 uit, staan al in de pricewatch nu nog wachten tot de winkels ze hebben.

Om een beetje beeld te geven.

HD4890 vs GTX275 = WIN HD4890 prijs HD4890 ong 160 euro prij GTX275 ongeveer 210
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze bij azerty snap echt niet hoe je op 1200 uitkomt.

Klik

Deze is bijna hetzelfde alleen een kwalitatief betere voeding en betere/mooier kast

Edit: er zit perongelijk 2x 4gb in, zal straks wel aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles letterlijk overgenomen, dus een XFX kaart en geen Sapphire, en kingston ram. Gewoon precies wat die marktplaats advertentie heeft in azerty gezet en daar kom ik op 1200 uit.

Is die advertentie van marktplaats niet een goeie game pc voor weinig geld?
 
Ziet er goed uit:thumb:, het ziet er betrouwbaar uit maar let er wel op dat er onderaan staat 5 dagen garantie... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan