Game PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

randy28

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
hallo mensen,

Ik heb niet zo veel verstand van pc hardware etc, vandaar dat ik jullie om hulp vraag :rolleyes:

Ik wil dus een pc samenstellen waarmee ik games op hoge kwaliteit kan laten draaien, zonder snelheidverlies.
Misschien zouden jullie mij wat goede systemen kunnen laten zien?

ik vond dit lijstje op het forum:
Budget - ongeveer 650-700 euro.
Doel - Voornamelijk gamen.
Hoe belangrijk is stilte? - op een schaal van 1 tot 10 : 7 (om het zo maar uit te leggen :p)
Assemblage : Ik stel de pc samen met behulp van een PCbuilder . Hij wordt voor mij in elkaar gezet.

De rest van het lijstje vond ik niet zo belangrijk :p
Het gaat puur om de primaire hardware (moederbord, processor, intern geheugen etc.)

EDIT:
Heb nu dit systeempje samengesteld.
Zal dit gaan samenwerken?

Grafische kaart : Asus EN9600GT TOP/HTDI
Moederbord : Asus P5N-D
Intern geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 (2 maal, dus 4GB in totaal)
Harddisk : Samsung HD502IJ (500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,11*, Serial ATA/300)
Processor : Intel® Core™ 2 Duo E8400 (2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale)
DVD rewriter : Samsung SH-S223Q (maar dat is niet zo belangrijk geloof ik he:P )

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een prima setje. Eventueel aangevuld met een 500 watt voeding of zo (van een A-merk) en je kunt weer een maand of wat vooruit,

dus alleen moederbord graka enzo?

Geen kast en voeding?

Bedankt voor de snelle reactie's.

@ Pasja,
dacht ik ook ja :P is een 500W kastje dan genoeg?

@ Gangkill,
Ik gaf dus al aan dat ik niet wist wat voor voeding er bij moest :P
Heb intussen al een kast gezien voor 70 euro.
een midtower van coolermaster met 3 koelers er in.
En als ik de reacties en specificaties zo lees, moet alles daar wel in passen :P

Kan je beter niet de 4850 van Ati als videokaart nemen. Moet je iets bij betalen maar die is al een stuk beter.

Kan je beter niet de 4850 van Ati als videokaart nemen. Moet je iets bij betalen maar die is al een stuk beter.

Ok, maar is die Nvidia dan niet goed ofzo? kan ik daar games niet mee draaien op hoge resolutie?

nee, er is niks mis met nvidia, maar die 4850 die ligt tegen de high end kaarten aan en is een enorm goede kaart en qua prijs/ kwaliteit verhouding een stuk beter.

nee, er is niks mis met nvidia, maar die 4850 die ligt tegen de high end kaarten aan en is een enorm goede kaart en qua prijs/ kwaliteit verhouding een stuk beter.

Oke!
Ik zal eens kijken op wat voor totaalprijs ik dan uit kom.
net kwam ik op 600 euro inclusief voeding en behuizing.

en 4 GB werkgehuegen is dat niet te veel? of is dat juist wel goed? :P

ok en moet je ook nog een OS bij hebben?

4 gb is zoizo wel handig voor in de toekomst, met games als GTA IV vereist al 2.5 gb ram.

Laatst bewerkt:
Operating system, dat is zoiets als Vista en Xp.
Als je gaat gamen zo ik je persoonlijk Vista home premium en dan 64 bit aanbevelen.

Operating system, dat is zoiets als Vista en Xp.
Als je gaat gamen zo ik je persoonlijk Vista home premium en dan 64 bit aanbevelen.

Ik heb nog een windows XP prof. 32 bit liggen, is dat niet goed genoeg?
want anders word het veel bijbetalen xD

Dat is ook wel goed, maar dan kan je niet gebruik maken van direct x 10 en niet die 4 gb ram benutten, maar 3,25 gb ram.

Dat is ook wel goed, maar dan kan je niet gebruik maken van direct x 10 en niet die 4 gb ram benutten, maar 3,25 gb ram.

ok, maar ik kan wel 2 kaartjes van 2gb er in hebben? dat geeft dan geen problemen?

3 gb lijkt me meer dan genoeg. Als ik mijn rijbewijs heb is het evt. nog een mogelijkheid om alsnog vista 64bit te kopen.

Ok Pasja,

Het door mij samengesteld systeem is dus geschikt om mee te gamen?
Ik vervang trouwens die Gforce voor de ATI kaart.

Ok Pasja,

Het door mij samengesteld systeem is dus geschikt om mee te gamen?
Ik vervang trouwens die Gforce voor de ATI kaart.
Élk systeem is geschikt om mee te gamen, maar de processor en met name de videokaart bepalen welke nieuwste games je kunt draaien en vooral ook op welke kwaliteit. Met de AMD kaart (ATI) kun je de nieuwste games probleemloos draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan