Game PC samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik ben van plan om een game pc aan te schaffen. Ik heb zelf al een beetje rond gekeken maar ik denk dat het verstandiger is om hier het één en ander te vragen omdat ik de ontwikkelingen van de laatste jaren niet echt meer heb gevolgd.

Mijn budget ligt zo rond de €1000-€1200,-.

Voor de twee cruciale onderdelen zat ik zelf te denken aan:
Processor: I7 4770
Videokaart: GTX 770 (welk merk kan ik dan het beste halen ?)

Voor de rest hoopte ik erop dat jullie mij kunnen vertellen wat de beste opties zijn voor het moederbord voeding etc. Want dat zijn de onderdelen waar ik 'de beste' niet in ken.

Ik heb ook nog even een vraagje buiten deze pc om. Als deze videokaart het over een tijd niet meer bij kan houden is het dan verstandig om één tweede er bij in te zitten of een compleet nieuwe aan te schaffen (scheelt ook weer met het kiezen van het moederbord) ?

Tot slot hoelang schatten jullie dat ik met deze processor en videokaart vooruit kan ? Dus tegenover de ontwikkeling van de nieuwste games ?

Mvg,

Rick

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even voor de duidelijkheid alleen gamen? dit omdat een I5 4670k al voldoende is om mee te gamen.
En voor een tweede kaart zal je ook rekening met de voeding moeten houden qua vermogen.
En ja de levensduur van systeem zal toch wel een jaar of 3 a 4 schat ik zijn ,en dan zou een update van de videokaart een optie kunnen zijn

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik had zelf gekozen voor de I7 met het oog op de toekomst maar als een I5 ook voldoet ga ik daarvoor. Hij is inderdaad alleen voor gamen.

In eerste instantie is de bedoeling gewoon één videokaart. Maar als deze het niet meer bij kan houden, en dus geupdate moet worden, dan komt deze tweede kaart pas kijken of als het verstandiger is om een nieuwe aan te schaffen, dan wordt het een nieuwe.

Mvg

Hoi,

Zal even een voorzet geven dit is zonder assemblage en windows en ik zou geloof ik voor een nieuwe videokaart gaan tegen die tijd.
Je kan met deze ook nog wat overklokken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Wat het is verschil tussen deze twee moederborden dan ? En tussen de voedingen ? Want de één zal niet voor niets twee keer zo duur zijn lijkt me.

Dan heb ik ook nog de vraag wat jullie mij aanraden voor welke windows, 7 of 8? Want ik heb hier en daar gehoord dat Win 8 nog niet helemaal lekker draait.

Mvg.

verschil tussen de moederborden is vooral dat de ASUS Maximus een premium product is voor de enthousiasts maar voor het geen wat jij wilt kun je al met minder
dat soort moederborden worden vaak voor zware Overclocking gebruikt

het verschil tussen windows 7 8 is vooral persoonlijk
Windows 7 is meer gericht op de desktop gebruiker terwijl windows 8 meer naar de touchscreen en tablet gebeuren is gericht
Windows 8 standaard is in mijn ogen totaal onbruikbaar maar er zijn tools om het weer de ouderwetse Windows 7 interface te geven (zoals Start8)
zo behoud je de voordelen van windows 8 in een windows 7 jasje

Korte uitleg Windows 8 features:

Voordelen: Eigelijk zoon beetje alles. Het is een geoptimaliseerde versie van W7. Werkt sneller, start sneller op en gaat het nog een stapje verder. Hetzelfde principe als MAC OSX heeft het, alleen dan verbeterd. het werkt vlekkeloos samen met al je Windows apparaten. Windows Phone, Tablet, laptop, Xbox. Dan moet je denken aan synchroniseren van data, apparaten bedienen vanaf afstand met je Windows 8 pc. Ook heb je een eigen account waarmee je inlogt (Outlook)

De desktop omgeving van je pc word opgeslagen en op ieder willekeurige andere pc waar je inlogt met jouw Outlook account heeft dezelfde uiterlijk en configuratie in de desktop omgeving(Kwa Shortcuts ect).
Windows 8 is voor Touch, zowel muis en toetsenbord goed te gebruiken. Alleen de Ronde knop met de vlag ontbreekt, maar de start menu zit er nog steeds en ziet er tevens ook precies hetzelfde uit, met configuratie scherm ect.
Je moet alleen je muis linksonder in de hoek houden en het pop uped naar boven. Nog makkelijker druk op het Windows teken op je toetsenbord (Tussen linker ALT en CTRL in)

en het komt ook te voorschijn. Ook heb je een extra scherm zodat je makkelijker kan multitasken. (Scherm met tegels, waar je de apps kan neer zetten(Eigelijk gewoon snelkoppelingen))
Hoofdscherm gebruik je voor je fysieke software. Als je nagaat dat Windows XP na 7 jaar niet meer word ondersteund en Windows 7 al zoon kleine 4 jaar oud is. Zou ik persoonlijk voor de nieuwere versie gaan. (W8)

Ook een leuk trucje met Windows 8 is, je hoeft alleen maar een naam in te typen van een programma. Zodra je in het "tegel" scherm zit en je kan gelijk de applicatie starten.
Werkt dus allemaal net even wat sneller en gebruiksvriendelijker *Makkelijker in gebruik*. Het is alleen vernieuwend, je zou er effe aan moeten wennen (Alles zal niet meer op precies dezelfde plek staan).

Laatst bewerkt:
tjah de een houd van tegels de ander vind het een ramp

als je van multitasken houd dan zijn die tegels tegen strijdig want het haalt je totaal uit je omgeving als je wilt switchen tussen tabs
noem het maar gebruiksvriendelijk ik vind het een ramp als het gaat om User interfaces
en dan die charm bar die zo maar naar voren schiet als je iets te ver naar rechts met je muis zit :S

dat noem ik niet muis en keyboard gericht imho

verder zit je er nogal naast over dat windows xp na 7 jaar niet meer ondersteund word het is namelijk al ruim 12 jaar oud (eerste release date was namelijk 25 oktober 2001)
en word nog ondersteund tot en met 2014 das dus ruim 13 jaar lang verder heeft windows 7 ondersteuning tot en met 2020

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info.

Maar puur voor games maakt het dus niets uit ? Want daar ga ik deze pc voor gebruiken, zakelijke/schoolse dingen doe ik gewoon op mijn laptop.

Mvg

Laatst bewerkt:
Voor games maakt het idd niet uit.
En er komt zelfs een update voor W8 waarin er weer een normale windows knop op je bureaublad is, en dat je na het opstarten automatisch bij het bureaublad uitkomt.

tjah de een houd van tegels de ander vind het een ramp

als je van multitasken houd dan zijn die tegels tegen strijdig want het haalt je totaal uit je omgeving als je wilt switchen tussen tabs
noem het maar gebruiksvriendelijk ik vind het een ramp als het gaat om User interfaces
en dan die charm bar die zo maar naar voren schiet als je iets te ver naar rechts met je muis zit :S

dat noem ik niet muis en keyboard gericht imho

verder zit je er nogal naast over dat windows xp na 7 jaar niet meer ondersteund word het is namelijk al ruim 12 jaar oud (eerste release date was namelijk 25 oktober 2001)
en word nog ondersteund tot en met 2014 das dus ruim 13 jaar lang verder heeft windows 7 ondersteuning tot en met 2020

Ieder zijn ding he. Ik vind W8 gewoon top werken. Het was even wennen, vooral met de muis. Maar ik gebruik zoiezo bijna nooit de muis. (Gebruik altijd het toetsenbord met sneltoetsen)
En dat werkt nog sneller en makkelijker dan eerst, ik kan het niet uitleggen. Maar het loopt net even soepeler. Dat tegel scherm gebruik ik bijna nooit, ja soms om even snel een facebook app te openen of nu.nl.

Wat ik al zei, eigelijk zijn het snelkoppelingen (Dan staat je bureaublad ook niet meer vol, wat je heel vaak ziet) Ten eerste het ziet er niet uit en het maakt je systeem veel trager. Waar ze nu dus een oplossing voor hebben een apart scherm ;), wat je bij W7 had als je Windows teken + R tegelijkertijd indrukte en dan een aplicatie naam invoerde met .exe erachter kan met windows 8 in het tegelscherm, zonder dat je een toetsen combinatie hoeft in te voeren. Wat ik ook erg handig vind. Sterker nog hij vult de programma namen aan, met de overige letters van de programma's die op je pc staan geinstalleerd. (Vervolgens kan je simpel tab gebruiken om namen te selecteren)

De tegels zijn niet de mooiste, maar die kan je helemaal zo inrichten naar je eigen wens met een mooi plaatje, visuele effecten, randlijnen ect.
Om Windows nog meer te restylen "Bootscherm veranderen ect" kan je dit programma gebruiken http://www.tune-up.com/?x-rest=&gclid=CKWD_ay3hboCFZPItAod93MANA > Waar als extra een prog inzit waar je pc met 1 druk op de knop weer volledig schoon kan maken of dat je weer een nieuwe Windows installatie op je pc hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan