Game PC Samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 448367
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 448367

Hoi,

Ik ben nu enige tijd aan het kijken voor een nieuwe PC.
Inmiddels heb ik wat in gedachte maar ik weet nog niet of dit mogelijk is om te maken, of dat er onderdelen zijn die niet samen kunnen.

Ook zou ik graag hulp willen bij het kiezen van een voeding. Ikzelf kom er niet goed uit met de wattage die ik nodig zal hebben.

Waar ik aan zat te denken:

MB: Gigabyte B85M-D3H
Processor: i5-4590
Processor koeling: Cooler Master Hyper 212 EVO
RAM: Kingston ValueRAM 8GB (1x 8GB 1600MHz)
Videokaart: ASUS GTX 960 Strix DirectCUII OC (2GB)
HDD: Toshiba 1TB @ 7200RPM (DT01ACA100)
Optische drive: ASUS DRW-24F1ST
Behuizing: Enermax Ostrog q

PSU: Seasonic S12II-Bronze 620Watt (single +12V rail: 48A op de 12V rail).

Mijn vraag is dus of deze voeding goed is voor deze build of dat deze te hoog of laag is.
Als jullie nog meer fouten in deze build zien, dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ziet er goed uit zou alleen voor twee reepje geheugen gaan kan je in dual channel zetten en werkt even prettiger en zou inplaats van een toshiba hdd een western digital overwegen en heb je aan een ssd gedacht start alles even beter mee op.
voeding zou de 520 watt versie kunnen zijn meer als voldoende voor je configuratie merk voeding is prima:thumb:

De HDD is meer als massa opslag. Ik heb zelf al een Samsung 840 EVO 120GB SSD en een maxtor diamondmax 500GB HDD die er ook in komen te zitten.

Ik zat zelf aan 1x8GB te denken zodat ik later nog kan uitbreiden naar 16GB bijvoorbeeld, mits dit mogelijk is natuurlijk.

En wat betreft de voeding. Welke is een goeie om erin te zetten?

is een antec ook een goed merk? of toch beter een seasonic

Hoi,

Is ook goed maar persoonlijk vind ik de seasonic even beter , maar welke antec had je in gedachte?

Ik zat dan te denken aan de Antec VPF550 Brons 550W.
De psu vind ik niet echt iets om op te bezuinigen. Dus als die seasonic beter is dan ga ik voor die.

Hoi,

Och ze zullen elkaar weinig ontlopen alleen zal de seasonic wat stiller zijn en dat telt denk ik ook.

Oke dan ga ik toch voor de seasonic.
Nog even ter zekerheid, kunnen de andere onderdelen wel samen? Ik heb voor zover ik weet nu alles kloppend.
Als er toch iets niet klopt hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp met de voeding.

Hoi,

Ja hoor werkt prima met elkaar zal je veel plezier aan hebben :thumb: alleen ben ik benieuwd wat je met het geheugen doet hou je het op 1 reepje of ga je toch voor 2 ? werkt wel hoor alleen later misschien last dat het nieuwe reepje niet echt samen wil werken met de eerste. maar dat is misschien voor latere zorg .
En graag gedaan hoor

Wat is precies het voordeel van 2 reepjes ten opzichte van 1, uitgaande van beide uitkomt op 8GB

Hoi,

Dat het geheugen in dual net even beter presteert als enkel qua zelfde grote dan hier wat leesvoer

Oke dankje daarvoor. Bij nader inzien ga ik toch maar voor 2x 8GB (1600MHz), heb ik er ook geen omkijken meer naar.

Dit gaat het worden:
MB: Gigabyte B85M-HD3
Processor koeling: Cooler Master Hyper 212 EVO
RAM: Kingston ValueRAM 16GB (2x 8GB 1600MHz)
Behuizing: Enermax Ostrog q
PSU: Seasonic M12II Bronze Evo 520W

Heel erg bedankt voor de hulp!

Inmiddels zelf nog een mogelijk probleem gevonden. De CM Hyper 212 weegt te veel voor het moederbord. De hyper 212 evo zou 570 wegen (met de fan) en het moederbord zou tot 450 aankunnen. Heb ik hierdoor niet de kans dat mijn moederbord kapot gaat door dit gewicht? Is er een alternatief dat toch beter is dan de Intel standaard koeler, maar minder weegt of gelijk aan 450?

Hoi,

Waar kan je zien welk gewicht het moederbord aankan. En eigenlijk nog nooit op gelet en ook nog nooit problemen mee gezien, kan alleen problemen geven als de pc wat hard neer gezet wordt lijkt mij maar dat doe je eigenlijk nooit met een pc lijkt mij.
En anders deze een optie wellicht

Laatst bewerkt:
Zoals je hier kan zien staat het limietgewicht van de CPU koeling. In dit geval voor de Gigabyte B85M-D3H (staat erbij).

Hoi,

Oke kon het even niet zo gauw vinden dan wordt het wat in mijn vorig antwoord aangaf

Uiteindelijk een kleine aanpassing gemaakt maar dit is het:

Dit gaat het worden:
MB: Gigabyte B85M-D3H
Processor koeling: Gelid Snowstorm
RAM: Kingston ValueRAM 16GB (2x 8GB 1600MHz)
Behuizing: Zalman Z9 plus
PSU: Seasonic M12II Bronze Evo 520W

Danku voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan