Game pc upgrade, Max 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefkee

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken om mijn pc weer wat sneller te maken en ervoor te zorgen dat de nieuwste games weer goed draaien.

Wat ik nu heb:
Intel i5 760
Sapphire radeon HD 6850
Msi p55a -g55
Kingston 4gb ddr3
700w voeding
Windows 8 64 bit

Waar ik aan zat te denken:
Nieuwe videokaart (in crossfire zetten met de huidige?)
Kleine ssd voor het besturingssysteem
8gb werkgeheugen
Andere processor? Weet niet of dat is aan te raden?

Ik wil er de komende jaren weer mee tegenaan kunnen. En het liefste over 2 jaar ook nog wat zwaardere games willen spelen. Is dat mogelijk met dit budget?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Dat lijkt mij een erg slecht idee. Je kan beter 500 euro besteden aan upgrades dan aan een volledig nieuw systeem. Al helemaal gezien het feit dat je veel geld verliest als je je PC bij gamepc.nl laat bouwen.

Een goede upgrade zou bijvoorbeeld zijn: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B427528%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B538891%5D=1&product%5B648595%5D=1
Iets over je budget (510,40 in totaal).
Met:
- AMD 6-core processor + koeler (kan weg als je er al een hebt die AM3+ socket ondersteund)
- Moederbord met 3 PCI-e sloten voor Crossfire/SLI
- MSI R9 270x Gaming videokaart
- 8GB RAM
- 64GB SSD

Dit zal de nieuwste games op ultra spelen (BF4 70-80 FPS).

Laatst bewerkt:
Is een nieuw moederbord ook nodig? Als ik deze houd en een betere duurdere processor koop?

En deze videokaart in crossfire met mijn oude kaart? Of ter vervanging?

Bedankt voor de snelle reacties alvast

Niemand hier een reactie op? Ik had ergens gelezen dat de Intel processors meer futere proof zijn dan de AMD's?

Dat lijkt mij een erg slecht idee. Je kan beter 500 euro besteden aan upgrades dan aan een volledig nieuw systeem. Al helemaal gezien het feit dat je veel geld verliest als je je PC bij gamepc.nl laat bouwen.

Een goede upgrade zou bijvoorbeeld zijn: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B427528%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B538891%5D=1&product%5B648595%5D=1
Iets over je budget (510,40 in totaal).
Met:
- AMD 6-core processor + koeler (kan weg als je er al een hebt die AM3+ socket ondersteund)
- Moederbord met 3 PCI-e sloten voor Crossfire/SLI
- MSI R9 270x Gaming videokaart
- 8GB RAM
- 64GB SSD

Dit zal de nieuwste games op ultra spelen (BF4 70-80 FPS).
die cpu is niet sneller dan zijn huidige intel cpu

hij kan het beste gewoon zijn cpu behouden en een nieuwe videokaart kopen
de i5 750 kan iedere kaart prima ondersteunen

en een SSD zou het ook enorm stuk sneller doen maken
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Het is juist andersom, mits je een moederbord met een FM2+ socket neemt. Omdat de aankomende processoren van 2014/2015 (AMD) in kunnen,

De A10-5800K is bijna even snel als de I5-4430 en je hebt een veel betere ingebouwde IGP. Wat stroomkosten kan besparen, als je de pc enkel gebruikt bij het internetten.
Ook is de AMD processor veel beter over te klokken en toch zoon 50% goedkoper. (50 Euro)

Laatst bewerkt:
@sander wat is het nut van een APU als hij de ingebouwde IGP niet gaat gebruiken hij heeft immers een DEDICATED gpu

verder is het gewoon klinklare onzin de i5 750 is heel makkelijk te overklokken naar 4.5Ghz

waar haal je dit soort verhalen vandaan?

You shouldn't buy an APU if you don't want to use it's graphics. This entirely defeats the purpose of such a chip. The CPU "part" is slower than a 965+ Phenom II or FX chip.

APU's beschikken over Athlon processors die je niet snel kunt noemen zelfs de oudere Phenoms zijn op cpu kracht beter

en de i5 750 is krachtiger dan een Phenom II 965 (en niet een klein beetje ook)

hij moet gewoon de i5 750 behouden en een nieuwe game kaart aanschaffen! (niks moet maar kan je garanderen dat dat wel de beste keuzen is op dit moment :P)

Edit: het is zelfs de i5 760 die is nog sneller hoger ge binned en kan makkelijker hogere clock snelheden hebben

Laatst bewerkt:
Zijn ongeveer even snel en zijn beide nog al outdated, als je het mij vraagt. Kan me zo voorstellen dat Je BF4 nauwelijks tot niet mee kan spelen.
Het is inderdaad niet ideaal om een APU te mixen met een videokaart, maar het budget is ook niet ideaal :)

Bron: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-760-vs-AMD-Phenom-II-X4-965
Edit: Als je voor de AMD A10-6800K Boxed gaat kan jee een soort gelijke video kaart kopen en in crossfire zetten. Bij de nieuwe generatie word dat beter ondersteund.

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/8000/Pages/8670.aspx#2

Laatst bewerkt:
Zijn ongeveer even snel en zijn beide nog al outdated, als je het mij vraagt. Kan me zo voorstellen dat Je BF4 nauwelijks tot niet mee kan spelen.

als je niet weet waar je het over hebt doe dan geen uitspraken a.u.b
de i5 760 met OC is net zo snel als een i5 4570 op stock snelheid en kan dus Battlefield 4 met 2 vingers in de neus spelen op ultra! (dat kan hij zelfs zonder OC)
[video=youtube;j8HTn07O1YA]http://www.youtube.com/watch?v=j8HTn07O1YA[/video]

Zoals kunt zien links boven zijn FPS zit vrijwel constant op 60FPS

Laatst bewerkt:
Wat raden jullie mij aan?

Nieuwe videokaart
Ssd
8gb werkgeheugen

Of misschien doorsparen tot ... Euro?

En dan wat aanschaffen?

Spellen zoals bf4 wil ik wel graag kunnen spelen en in de toekomst ook de 'zwaardere' games.

@Firestorm het lijkt mij risci, maar kan de TS uberhaupt wel overclocken met zijn moederbord?
Dan zou ik gewoon eerst even wat knutselen met OC en als het niet werkt kan je altijd voor de AMD gaan of iets anders.

hij hoeft niet eens te overklokken die cpu houd het de komende 3 tot 4 jaar echt nog wel uit

GTX780 + i5 760 = geen bottleneck

Ik heb nog nooit geoverclockt, heb ook geen idee of het moeilijk is?

overklocking hoeft niet eens je huidige cpu is krachtig zat

als je dat toch wilt zul je ook degelijke koeling moeten aanschaffen je budget staat dat wel toe

Zou je een opzetje willen maken op azerty met welke videokaart welke ssd, werkgeheugen en eventueel met die extra koeling?

Is het moeilijk om te OC? En wat zijn de voor en nadelen?

En nog een vraag, wat voor voor of nadelen als ik de nieuwe videokaart in crossfire zet met de oude of is dit niet mogelijk?

met turbo draait hij 3,3Ghz de cpu is krachtig zat dat soort requierments kun je vaak met een korreltje zout nemen

storm in een glas water...

OC nadelen zijn dat je cpu sneller degradeert en als het fout gaat je vaak je garantie kwijt bent
maar volgens mij heb je toch al geen garantie meer op je pc denk ik zo.

echt je cpu is niet het probleem

bij gaming geld voornamelijk dat de GPU (videokaart) de boosdoener is als het gaat om prestatie verlies

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan