Game pc upgrade, Max 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
met turbo draait hij 3,3Ghz de cpu is krachtig zat dat soort requierments kun je vaak met een korreltje zout nemen

storm in een glas water...

OC nadelen zijn dat je cpu sneller degradeert en als het fout gaat je vaak je garantie kwijt bent
maar volgens mij heb je toch al geen garantie meer op je pc denk ik zo.

echt je cpu is niet het probleem

bij gaming geld voornamelijk dat de GPU (videokaart) de boosdoener is als het gaat om prestatie verlies

En welke videokaart zou je mij aanraden?
Zit er ook nog verschil in welk werkgeheugen ik moet pakken of gewoon 8gb en klaar?

als je niet gaat overlcocken
klikerdeklik

als je wel gaat overklokken (let wel op dat de cpu koeler in je kast past)

klikerdeklik

moederbord ondersteund automatisch OC met OC genie is letterlijk 1 druk op een knop en hij klokt em voor jou over

het oude geheugen kun je verkopen of bewaren als een tweede paar (het is niet verstandig om deze naast de nieuwe te zetten want dat zorgt ervoor dat het geheugen trager draait)

EDIT: klein vraagje nog welk merk/type voeding is dit?

Laatst bewerkt:
Dat ziet er erg goed uit.
OC genie is dat een programma dat ik moet downloaden of zit dit in de bios?

En wat raden jullie aan om allemaal op de ssd te zetten? Besturingssysteem en?

stealthXstream 2 van OCZ neem ik aan

dat zijn wel goede voedingen dus dat zit goed

OC genie zit in de BIOS en er zit als het goed is een knop op het moederbord zelf check video voor info! (check 05:55)
[video=youtube;Y4ykOacpeVU]http://www.youtube.com/watch?v=Y4ykOacpeVU[/video]

het beste is om het OS en 1 of 2 games op de SSD te zetten die je het meest speelt en de rest op de HDD

Laatst bewerkt:
ja klopt dat is hem.

Ik had al even op google gekeken voor OC genie. je moest dit ook op je moederbord activeren zag?
Dus ik had even de kast opengemaakt. en ik zag dat er op mijn processor al een koeler zat, is dit de standaard koeler of is dit voldoende? ik heb ook nog 3 extra ventilators in mijn kast zitten(1 aan de voorkant, 1 aan de achterkant en nog een aan de zijkant)

Laatst bewerkt:
wellicht is dat de standaard koeler ja

enige manier om daar achter te komen is even een fototje te maken hier op helpmij te plaatsen.

ik heb nog even gekeken en het is inderdaad de standaard koeler. Dit is niet genoeg om te OC?

Ik heb even naar het filmpje gekeken maar ik kom in een andere BIOS dan in het filmpje? doe ik iets verkeerd?

Ik heb CPU speed professional gedownload is dit een betrouwbare test?

um je gaat me iets te snel nu

als je al iets download download dan CPU-Z

verder als het goed is zit er een knop op het moederbord zelf het enige wat je hoeft te doen is die in te drukken
als je deze knop niet hebt moet je in de bios opzoek naar OC genie (je hebt een ander moederbord dan in dat filmpje btw het was alleen als uitleg voor oc genie bedoeld)
en dan moet je OC genie activeren

het lijkt me slimmer om dit pas te doen zodra je de aftermarket koeler hebt geïnstalleerd
hij kan namelijk overhit raken!

Oke dan moet het wel lukken met de OC genie.
Ik ga de nieuwe spullen bestellen.

nog een laatste vraag. kan ik deze videokaart in crossfire zetten met de oude? of is dit af te raden?

nee dat is niet mogelijk de GTX770 ondersteund alleen SLI en geen Crossfire
en de videokaarten moeten over de zelfde GPU chips beschikken

hier is jou moederbord met de knop (klik op foto om uit te vergroten)

EDIT: verkeerde moederbord dit is die van jou
oc genie knop.jpg

Laatst bewerkt:
ik had het knopje inderdaad gevonden.

Als ik deze nieuwe dingen in mijn computer zet moet er dan ook nog wat geinstalleerd worden? of is het plug and play?

windows moet opnieuw geïnstalleerd worden inclusief drivers die zijn te vinden op MSI website en Nvidia website (tenzij je huidige windows partitie kleiner is dan 120GB)

Laatst bewerkt:
oke dat moet lukken. heel erg bedankt voor alles ik ga de spullen bestellen.

Mooi laat maar weten als je nog hulp nodig hebt:thumb:

EDIT: kleine tip nog zorg ervoor dat je de SSD op een SATA 600/SataIII poort aansluit
anders word je SSD de snelheid niet volledig benut!

(de twee witte poorten zijn Sata600)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan