Game-PC Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gommieknuppel

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Ik heb afgelopen Januari een game pc aangeschaft van 800 euro. Dat was toen mijn maximale budget. Gezien het ontbreken van een vakantie deze zomervakantie heb ik nu weer wat geld beschikbaar om mijn pc te upgraden. Ik merk dat mijn PC met BFBC2 toch al moeite krijgt met full servers en veel dingen gaande.

Nou wil ik dus ook mijn PC klaarstomen voor Battlefield 3 dat ik die op ultra kan spelen en redelijke FPS.

Nu was mijn vraag wat de moeite waard is om up te graden.
Budget tussen de 300-800 euro.

Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor (6 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 4096MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 470
Powersupply: OCZ700SXCXS2
Motherboard: Asrock 870 Extreme 3
Hard Drive: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Laatst bewerkt:
Moeite met bfbc2?
Zelfs mijn i5-760(@2,8 Ghz) met een 5750 1 Gb heeft daar geen moeite mee!

Voor snelheid zou je een SSD schijf kunnen inbouwen of eventueel overstappen naar een sandy bridge cpu+mobo.
budget van 300 tot 800 euro is een erg groot verschil!

De moeite heeft zeer waarschijnlijk wat ik gehoord heb te maken met of overheaten van videokaart of dat er iets mis mee is. Dat is in ieder geval wat ik gehoord heb van iemand waar k veel mee game.

Ben je je videokaart aan het overklokken of zo?
Hoe is de airflow in je kast?

Kaart is een overclocked edition. Ik heb hem met evga precision iets naar beneden geclocked. Airflow is goed. BC2 probleem gefixed blijkbaar is shadows op high niet handig in multiplayer.

Laatst bewerkt:
mah als jij BF3 op ultra wilt hebben dan is een SSD niet de juiste keuzen
de GTX470 is opzig geen slechte kaart je kan die kaart vergelijken met een HD6950 hijs net wat zwakker
wil jij BF3 op ultra high hebben dan is een nieuwe videokaart nodig, de GTX580 komt daar dicht bij in de buurt
wil je echt extreem gaan dan heb je een HD6990 of GTX590 nodig

Maar stel ik koop die nieuwe kaart is mijn processor en moederbord dan nog goed genoeg om de kaart bij te benen?

ja de cpu is sterk zat om die videokaart bij te benen meschien een kleine overklock nodig
maar games hebben meer baat bij een extra sterke gpu dan een extra sterke cpu

Wat kan je dan aanbevelen naast de kaarten die je gelinked hebt? Ik heb ook problemen met het crashen van mijn videokaart en mensen waarmee ik gamen zeggen dat het zeer waarschijnlijk een faulty videokaart is.

dat kan ja heb je de tempraturen al eens gemeten?
als het goed is hebben de nvidia drivers ook een tempratuur monitor meschien kun je daar eens kijken
zo niet probeer het dan met everest home

kan je de videokaart ook in een ander systeem proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan