Game PC upgraden - medium & high end opties gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anthocyanes

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
64
Beste leden,

Mijn hardware op t moment:

HDD: 300 GB (windows 7 64-bit)
GPU: AMD Radeon R9 280x Double Dissipation
CPU: Intel I7 920 @ 2.67 ghz(OC tot 3.4 GHZ maar niet echt gebruikt, slechte koeling.)
Motherboard: Asus P6T
Ram: Corsair Vengeance 4x 4GB 1333mhz (Niet echt OC, op 1400 ofzo gezet)
Voeding: Coolermaster 1000W
Monitors: samsung syncmaster t240(2x, 1900x1200)

Ik heb de CoolerMaster Z600 CPU cooler, maar alleen passief. Als ik er 2 koelers opzet dan past het niet met mijn ram.
Als ik ervoor kies om hem actief te koelen, kan ik 2 ram sticks kwijt maar die doen het om een of andere reden niet.
(Windows laat dan niet, blijft zwart scherm. Ook met default bios settings.)
Dus heb ik ervoor gekozen om de standaard CPU koeler erop te zetten. Ik bereik dan ongeveer dezelfde temperaturen.

M'n doel is Dying Light en toekomstige games te kunnen spelen op hoge settings. Daarom heb ik gekozen voor een GPU met 3GB.
Kan deze altijd nog uitbreiden met een tweede kaart.
Het probleem nu is een te lage CPU, ik wil draaien rond de 4Ghz. Evt. met OC maar dan wil ik ook graag weten welke case geschikt is
voor voldoende koeling, want dat heb ik nu ook niet.

Qua moederbord heb ik er niet heel verstand van, dus als iemand daar wat uitleg over kan geven waarom welke zou dat zeer gewaardeerd worden!

Budget hangt er een beetje vanaf, wil de beste bang voor m'n buck. Dus hoor graag medium tot hoge prijs opties.

mvg!
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik denk dat die i7 voorlopig nog wel goed is, vooral als je hem kan overclocken.

Misschien is het handig om eerst even te kijken naar een andere CPU koeler (desnoods waterkoeling)?
Dan kan je al je CPU goed overclocken. Eventueel zou je je GPU kunnen verkopen en dan een R9 290 kopen (lijkt mij de beste voor 2x 1920*1200 beeldschermen)

Wat voor PC kast heb je?
 
Ok ik denk dat die wel zeker goed is :p

En over je kast, als je zegt dat je bereid bent om een nieuwe te kopen, dan moet je dat gewoon doen :p
Waaraan wil je dat je kast voldoet? Moet hij stil zijn (of maakt dat niks uit) of moet hij zeer goed koelen? (Wel tegen een prijs van meer lawaai)
 
Als ik wil overklokken van 2.67ghz naar 4.0ghz lijkt koeling mij het belangrijkst.

Waterkoeling wil ik liever niet, is de Cooler Master V8 GTS wat? is wel 17cm lang..

Nieuwe kast is prima, maar ook niet SUPER duur toch? :p
 
Laatst bewerkt:
Pfff ik zou die niet echt doen. Ik heb gehoord dat die namelijk wat schreeuwerig wordt (waar weet ik niet precies meer)

Maar ik zou (ook al wil je het niet) toch waterkoeling nemen... De kant-en-klare setjes van Cooler Master (Bijv de H80i of H100i) zijn echt heel goed. Een vriend van mij gebruikt nu al een lange tijd die H100i en hij heeft er spijt van dat hij er niet eerder eentje heeft gekocht.
Wat jij zou kunnen doen is deze aan de uitlaatfan (achterkant) van je behuizing doen.

en ik weet niet zeker of een OC van 2.67 naar 4 ghz wel kan :O (ik ben niet echt in OC'en thuis). Enige wat ik wel weet is dat je je CPU beter en hoger kan OC'en met water dan met lucht
 
OC/Koeling

Hij kan zelfs ge-OC'd (lol) worden tot 4.1ghz :p heb al zat guide's gekeken.(met mijn moederbord)
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met waterkoeling op de achterste fan? die blaast toch koele lucht naar binnen?
En welke koeler zet ik dan op mijn CPU?

Edit: ik denk te zien dat je dat platte deel op de CPU zet en die twee ventilatoren op de plek van de achterste fan doet?
 
Laatst bewerkt:
Wat die waterkoeling doet is met behulp van water de warmte van je CPU afvoeren naar een aparte heatsink.
En als het goed is zou de achterste fan naar buiten moeten blazen :O
Zo (link) zou je airflow moeten zijn. Nu heb jij alleen een front en een back dus dat is gewoon simpel van voor naar achter.\

EDIT: Die overclock is ook geheel afhankelijk van je CPU (ze zijn niet allemaal gelijk) en ook afhankelijk van de temperaturen (Meestal wordt 70 graden als max gehouden)

EDIT OP EDIT (lol): Ja samen met die heatsink :)

EDIT3 (blijf bezig...): DIT is een hele goede handleiding om je PC (bij jou dan alleen je waterkoeling) in elkaar te zetten (iedereen die ik ken gebruikt dit of heeft het hiervan geleerd)
 
Laatst bewerkt:
stom

Oke ik denk dat mn maat hem er verkeerd om terug in heeft gezet.
Van die fan die wss verkeerd om zit wijst de kant waar het kabeltje ingaat nu naar binnen in de kast, en de kant met de sticker naar buiten, dus dit leek mij goed? Toch voel ik meer lucht naar binnen blazen dan naar buiten..
Wat is het verschil tussen de H80i en de Nepton 120XL?

Passen deze sowieso in mijn kast en andere hardware? kom er niet helemaal wijs uit met het Socket verhaal :shocked:
 
De twee door jou genoemde waterkoelers zijn volledig met je MoBo compatibel dus dat vormt geen probleem.

En het grootste verschil is dat de Nepton een iets makkelijkere installatie heeft en dat de H80i een programma heeft in je PC waarmee je heel goed je fansnelheden kan aanpassen en ook de kleur van het koelblokje kan aanpassen (kan heel mooi zijn voor jou, aangezien je een open kast hebt).
Ligt er aan waar je voor wilt gaan, iets makkelijkere installatie, dan de Nepton 120XL, of iets langer zwoegen (denk nooit dat dat erg is :p) en dan een mooiere PC hebben, en ook je koeling goed in orde hebben.
Persoonlijk zou ik voor de H80i gaan.
 
H80i it is, hoeveel graden celsius gaat dat ongeveer uitmaken denk jij?
Wat vind je van ThermalTake? lees veel goeie dingen..
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je van ThermalTake?
En ten opzichte van de Z600 kan het denk ik veel uitmaken, vooral als je airflow goed komt (die achter fan staat dus niet goed)
Hoe staat de fan aan je voorkant? Die zuigt lucht naar binnen?
 
fan/koelermerk

Ja die blaast naar binnen

ThermalTake is een ander merk waterkoeler
 
Ohhh ik zou gewoon bij de H80i blijven (Daar heb ik alleen maar goede dingen (behalve soms lawaai(mensen kunnen daar over mieteren) :p) over gehoord).
Misschien dat je dan 30 euro bespaard maar meestal is het met PC hardware en vooral bij dit goedkoop=> duurkoop
 
Denk je niet dat het beter is om een h100i te kopen en nieuwe case?
Wil niet nu de h80i kopen en dat t t uiteindelijk niet genoeg koeling bied voor t overclocke
 
Als je bereid bent om dat te doen raad ik dat zeker aan!!! De h100i heeft immers een ''240'' mm radiator en koelt dan zeker veel beter!
En als kast zou ik dan de Fractal Design R5 aanraden. Zeer mooie en goede kast! Wat ik dan zou doen is de fan die er aan de voorkant inzit verplaatsen naar de onderkant, en dan de H100i aan de voorkant doen, dat die de koelste lucht krijgt.
Dus Front: H100i, Onderkant 1 x 120mm inbegrepen en achterkand 1 x 120 mm inbegrepen.
Wat je eventueel zou kunnen doen, als je budget dit toelaat, is om een viertal van deze ventilatoren er in te doen (in push-pull configuratie). Dat verbeterd je koelvermogen nog meer =]

Dan ziet het er dus zo uit: DIT . Er zijn 2 setjes van 2 ventilatoren =]
Je kan natuurlijk altijd nog voor een window gaan of voor een andere kleur :p
 
Dankjewel voor al je hulp!

Heb je mss nog een idee/reden voor een ander moederbord?
en evt. andere opties voor een kast? mss iets meer ''game'' achtig..(leds ofzo?)
 
Laatst bewerkt:
Een ander moederbord... Pff wat zoek je? Is wel lastig doordat het een verouderde chipset en socket is.
voor een mooie kast zal ik morgen rondzoeken, ik zit nu op mn mobiel
je hoort snel van me ;)
 
Dankjewel :)

Als ik nou een Intel i7 4790k (socket 1150)zou kopen en snellere ram?
Die is FCLGA 1150 socket en mijn p6t is LGA1366.. dus t enige waar ik op moet letten is dat
n nieuw moederbord socket 1150 heeft.
En pcie 3.0 moederbord met een pcie 2.0 gpu of andersom is ook niet echt een probleem zo te lezen.

Lijkt mij dat t belangrijkste aan een nieuw moederbord? of vergeet ik iets stoms?
Lees ook dat de mhz op ram niet zoveel uitmaakt..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan