Game PC Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

l3efamousz

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo!

Ik wil mijin computer ready maken voor battlefield 4 + online streamen

Dit zit er momenteel in;

voeding: 520 watt voeding
Moederbord: MSI p55-gd65
Videokaart: MSI ATI HD 5770 (1gb ddr5)
RAM: 6 gb ram 1333 mhz
hardeschijf: 1 TB hardeschijf
processor: i7 870 2.93 ghz

Ik heb gemaild met een bedrijf en zij raden mij dit aan;

"700 Watt voeding
Moederbord
Intel Core i7 4770 3.4 GHz Of de i5 4670k
Gtx 760 2gb

€745 voor i7 oplossing
€680 voor i5 oplossing

Dit ben je kwijt om battlefield 4 op hoge settings te spelen en te streamen.
Het kan uiteraard goedkoper maar dan lever je in op je grafische kwaliteit.
Je zou dan de grafische kaart de gtx760 kunnen wijzigen in de gtx660
Dat scheelt 60,- de goedkoopste oplossing zou dan uitkomen op 620,- "

Hebben jullie misschien nog tips?

groetjes,

Bas

700W Voeding is onnodig groot tenzij je 2 videokaarten gaat gebruiken of gaat overclocken. Je moet waarschijnlijk ook je geheugen upgraden / vervangen / uitbreiden.

Persoonlijk ben ik niet overtuigd dat je huidige i7 het niet aan zou kunnen. niemand kent natuurlijk nog de precieze specs van BF4, maar BF3 haalt maar 50% load op die processor. Videokaart upgraden is wel verstandig. 99% kans dat je huidige voeding (mits goed merk) ook je volledige nieuwe beoogde systeem kan draaien

je CPU upgraden lijkt me volgens mij niet nodig. : Indien je het wel doet is het verstandig
om gewoon een goede i5 te kiezen, aangezien de voordelen van een i7 volgens mij niet voor jou zijn (renderen van videos ,.. hyperthreading)
Je RAM zie er ook wel ok uit. (al kan 2 GB extra geen kwaad)
het is dus enkel vooral je gpu. de GTX 760 zou moeten voldoen.
Over je voeding: kijk na hoeveel die gtx 760 verbruikt, en hoeveel je huidige kaart verbruikt.
520 W is op het randje maar 700 W is dat weer over the top

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Dice devs hebben al gezegd dat als je al BF3 aan kan je ook zonder problemen BF4 zult kunnen draaien die i7 870 kan nog iedere game met gemak op ultra aan

je kan dan beter je geld in een krachtigere gpu stoppen dan voor een totale nieuwe setup te kiezen want dit is in feiten geen upgrade maar een nieuw systeem
hou de i7 870 en koop in plaats van een GTX760 een GTX770 of zelfs GTX780 prop er een SSD in en in plaats van 6GB nieuw 8GB werkgeheugen

Laatst bewerkt:
je CPU upgraden lijkt me volgens mij niet nodig. : Indien je het wel doet is het verstandig
om gewoon een goede i5 te kiezen, aangezien de voordelen van een i7 volgens mij niet voor jou zijn (renderen van videos ,.. hyperthreading)
Je RAM zie er ook wel ok uit. (al kan 2 GB extra geen kwaad)
het is dus enkel vooral je gpu. de GTX 760 zou moeten voldoen.
Over je voeding: kijk na hoeveel die gtx 760 verbruikt, en hoeveel je huidige kaart verbruikt.
520 W is op het randje maar 700 W is dat weer over the top

gr,
Maxim

Ik render juist wel videos omdat ik ga streamen en video's bewerken.

Dice devs hebben al gezegd dat als je al BF3 aan kan je ook zonder problemen BF4 zult kunnen draaien die i7 870 kan nog iedere game met gemak op ultra aan

je kan dan beter je geld in een krachtigere gpu stoppen dan voor een totale nieuwe setup te kiezen want dit is in feiten geen upgrade maar een nieuw systeem
hou de i7 870 en koop in plaats van een GTX760 een GTX770 of zelfs GTX780 prop er een SSD in en in plaats van 6GB nieuw 8GB werkgeheugen

Kan die gtx 760 ook mijn moederbord?

edit;

Hij past er gewoon in volgensmij

http://www.3dmark.com/3dm11/4848856

Laatst bewerkt:
ja ze kunnen er allemaal op PCIe is backwards compatible en er is vrijwel geen prestatie verlies

verder is bij het opnemen van gameplay video de opslag snelheid van belang een simpel 1080P fraps opname slokt al zo 5GB per minuut op
en jou harde schijven kunnen die opslag snelheid dus never nooit niet bij houden wat je dan juist nodig hebt zijn SSD's in raid opstelling of je moet de kwaliteit gaan verminderen

verder is bij streamen je Upload snelheid van je internet weer van belang

Laatst bewerkt:
Ik kan al 1080p streamen, is geen probleem.
Alleen bij bepaalde games zoals battlefield gaat hij haperen vanwege de videokaart

welke detail speel je op?

hou wel rekening mee dat dat erg veel invloed heeft hierop

Haha, c merk nog wel :D
Het werkt wel, maar zal het niet echt top werken.

Gezien je budget kan het voor deze voeding gaan: http://tweakers.net/pricewatch/317761/seasonic-g-serie-550watt.html

- Modulair
- Goed goekoeld door de high current gold plated terminals. (Waardoor er ook een langere levensduur is)
- Gaat efficienter met zijn stroom om (90%) > Waardoor de stroomrekening het einde van het jaar lager is) - 80+ gold certificated
- Stille voeding (Honeycomb structure)
- Beter om voltages mee toe te kennen. Als je eventueel gaat overclocken. (Preciezer)
- Het systeem zal door de voeding stabieler lopen (DC to DC converter design)

Laatst bewerkt:
Je weet het model toch niet? Kan je niet zo even zeggen vind ik... het aantal watt is ook maar een nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan