Game PC + videobewerking: 900 - 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireprog

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Budget - Ik zou graag rond de 900 euro uitgeven, maximaal 1000 euro

Doel - Vooral gamen, ook zou ik gameplay gaan recorden met Fraps. Ik ga ook wat videobewerking doen maar niet echt professioneel ofzo.

Omgeving - Ik zou graag een pc willen die krachtig is, doch niet al te veel lawaai maakt.

Assemblage - Assemblage mag door Azerty gedaan worden :)

Besturingssysteem - Hier twijfel ik zelf nog wat over, ik ga er in de eerste plaats sowieso Ubuntu opzetten maar wil graag nog Win7 of Win8 in dual boot. Ben er nog niet helemaal uit wat de beste keuze is.

Opties / randapparatuur - Een SSD is echt wel een must, desnoods één van 64 GB, wat eigenlijk voldoende is aangezien ik de meeste games en apps op de gewone harde schijf ga zetten.
Ik heb alleszins een voorkeur voor Intel in combinatie met een Nvidia grafische kaart. Ik heb ook 5.1 surround sound, belangrijk dat dit ondersteund wordt.
Randapparatuur heb ik zelf nog liggen, dus toetsenbord, muis en scherm hoeven er niet bij te zitten.

Oh ja, ik wil gerust m'n systeem bestellen via een Azerty affiliate link van dit forum (heb ergens gelezen dat dit mogelijk was).

Alvast bedankt voor de hulp en laat me maar weten als ik toevallig nog iets ben vergeten te vermelden :)

Laatst bewerkt:
Ik heb alvast iets voor je samengesteld:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[550445]=1&product[7517]=1&product[469644]=1

Dit is een systeem dat je kan overklokken, vanwege het Z77 moederbord en de i5 3570K processor. Ook heb ik een mooie GTX 660 Ti erin gedaan, die een boostclock heeft (dus een OC edition).
Verder kan ik zo één twee drie wel een hoop dingen bedenken die je eventueel zou kunnen veranderen maar dan zal je even je wensen verder moeten aangeven, wil je overklokken of niet, wil je twee videokaarten in Crossfire of SLI opstelling, wil je ook nog een HDD etc.

EDIT: was de processorkoeler even vergeten...

Laatst bewerkt:
Ik heb alvast iets voor je samengesteld:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[550445]=1&product[7517]=1&product[469644]=1

Dit is een systeem dat je kan overklokken, vanwege het Z77 moederbord en de i5 3570K processor. Ook heb ik een mooie GTX 660 Ti erin gedaan, die een boostclock heeft (dus een OC edition).
Verder kan ik zo één twee drie wel een hoop dingen bedenken die je eventueel zou kunnen veranderen maar dan zal je even je wensen verder moeten aangeven, wil je overklokken of niet, wil je twee videokaarten in Crossfire of SLI opstelling, wil je ook nog een HDD etc.

EDIT: was de processorkoeler even vergeten...

Ik wist dat ik sowieso nog een paar dingen vergeten was :)

Ik ben niet van plan om te overclocken en ik weet niet wat het beste is, Crossfire of SLI.. (heb een beetje opgezocht maar dit is allemaal iets te technisch voor mij)
Misschien belangrijk om te vermelden is dat ik in de toekomst misschien met 2 monitors ga werken, alhoewel dit is geen must. Als je er rekening mee kan houden binnen het budget, prima maar indien dit ten koste gaat van performance ofzo dan hoeft dit zeker niet.

Ja ik wil behalve een SSD ook nog een HDD van minstens 500 gb.

Dat systeem ziet er goed uit, behalve dat de 256gb SSD een beetje overkill is als ik toch nog een gewone HDD neem. En het komt waarschijnlijk net iets goedkoper uit als ik niet ga overklokken, toch?

Bedankt voor de snelle reactie!

Edit: feedback over systeem

Laatst bewerkt:
Ok ik heb zelf een paar aanpassingen gedaan maar ik zit nog met enkele problemen:
De cpu en grafische kaart zijn overklokbaar, dit is niet nodig en weet niet welke ik moet nemen zodat dit niet het geval is
De voeding XFX Core Edition PRO550W is slecht leverbaar en zou deze graag vervangen met één die in voorraad is. (weet dat een goede voeding belangrijk is dus kies deze liever niet zelf uit :) )
De kast is ook niet in voorraad en lijkt me een beetje duur, heeft iemand een idee waarmee ik deze kan vervangen?

Ik zou echt graag rond de 1000 euro uitkomen, beter nog iets minder dan 1000 euro.

azerty linkje

Je systeem is zo gebouwd ofdat het lijkt of je gaat overclocken ;)

Beste koeler op het moment, goede overclockbare videokaart en processor :)
Ook nog een leuk Z77 Boardje.

Ga je later nog SLI gebruiken>?

Dit is het systeem dat Stormbreaker voor mij heeft samengesteld, hij had het samengesteld met oog op overklokken omdat ik niet echt duidelijk was in m'n eerste post.

Ik ga later geen SLI gebruiken ;)

Met wat kan ik de processor en videokaart vervangen zodat het niet overklokbaar is?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al beter uit.

Wat ik al aangaf heb je een moederboard voor het overclocken en je koeler idem dito. Het geheugen is ook het best over te clocken, dit kan wel een stapje terug.
Daarbij je videokaart is ook van Asus (Goed gekoeld voor het overclocken). Heb hem een beetje voor je aangepast:http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B258095%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B528615%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B518473%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B501002%5D=1&product%5B621775%5D=1&product%5B558955%5D=1

Dit keer met 4x Sata 600 aansluitingen. Vind de kosten van de hardware onderdelen wel wat te hoog bij Intel. Ze zijn met 20% gestegen lijkt het net..
Denk dat een AMD systeem goedkoper zal zijn.. en dezelfde prestaties zal leveren.

Je hebt de andere grafische kaart er laten inzitten ;)

Zo is het beter :)

linkje

Er ging wat mis, dit is de juiste link: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B258095%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B528615%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B518473%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B501002%5D=1&product%5B621775%5D=1&product%5B558956%5D=1

*GTX 670 kaart.
*250GB SSD (Meer future proof)
* 1TB HD, beetje krap aan maar als je een 2TB schrijf neemt word hij erg traag, kan je beter later er een tweede inbouwen.

Een third party koeler heb je echt niet nodig en zoon grote voeding ook niet, of je wilt graag onnodig stroom weg gooien?

Laatst bewerkt:
Bedankt, het ziet er heel goed uit en is allemaal nog onder mijn budget!!

Ik ga nog wat andere reacties afwachten zodat ik 100% zeker ben dat dit een goede build is.

@Fireprog: welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Sorry, is een automatische van mij, had bijna net hetzelfde gedaan met jouw post :D
Zal er zeker op letten ;)

Hey stormbreaker, ik vond die eerste samenstelling van jou eerlijk gezegd de beste, maar is deze bedoeld om later nog een 2de videokaart bij toe te voegen? (SLI)

Dat moederbord dat Sander voorstelde (ASRock H77 PRO4-M) daar heb ik namelijk enkele slechte reviews over gelezen.
Bron: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813157301

Sorry als dit extreem domme vragen zijn, ik ken echt niets van hardware :s

Ik heb de eerste samenstelling even aangepast want met 550 watt kan je geen SLI draaien, ik heb even een ander moederbord + een goedkopere processor genomen want je gaf al aan niet te gaan overklokken:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...528633]=1&product[386489]=1&product[496914]=1

Deze samenstelling is SLI ready aangezien het moederbord die ondersteuning heeft. Ik heb er ook even een goede 750 watt ingezet die een SLI opstelling makkelijk aan zal kunnen.

Laatst bewerkt:
@Stormbreaker, waarom zoon koelkast van een processor koeler in een systeem die niet word overgeclockt?
Nice filmpje trouwens.

Laatst bewerkt:
bespaar 10 euro op een component en je kan er een i5 3570 cpu in gooien

maak van die scythe mugen 3 een CM EVO 212 klikerdeklik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan