Game-pc voor 1200 euro gebaseerd op Asus Z170 Pro gaming samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Topictitel - Game-pc voor 1200 euro gebaseerd op Asus Z170 Pro gaming

Budget – minder dan 1200 euro exclusief Windows 7 Home premium – 64bits

Doel - High end Gamen
Omgeving - bereidt zelf PC in elkaar te zetten met genoemde componenten

Besturingssysteem – Heb Windows 7 - 64 bit en wil daarbij blijven.

Componenten – Intel core i5 - 6600K / Samsung 850 Evo 250Gb / Gigabyte Geforce GTX970 / G skill 16Gb = DDR4 F4-2133C15D 4 maal 4G Rigjaws4 XMP / Coolmaster PSU GM series 650watt / Coolmaster Hyper TX3EVO / NZXT S340 kast / Asus Z170 PRO gaming

Vraag –Wil met een Asus Z170 Pro gaming moederbord een pc in elkaar zetten, gebruik makende van het M.2 slot vanwege de ongelofelijke snelheid van 3.2Gb/sec .
Nu wil ik wel dat de gezochte M.2 disc drive, Windows 7 opstart dus bootable is ! Welke 120Gb disc drive voldoet hieraanis dus de vraag. Begrijp dat de Z170 chip PCI-Express X4 NVMe supports maar kom er niet uit welke drive ik moet kiezen.
 
Een van deze 5....
Hou er wel rekening mee dat je de speciale NVMe-driver van Samsung nodig hebt voor Win7....
Zelf heb ik hier de 950 Pro , 256 Gb draaien met daarop Win7 Ultimate 64 bit. :thumb:
 
Bedankt voor je informatie Scraphead. Zeker omdat je blijkbaar zelf zo’n systeem in elkaar hebt gezet. Waarschijnlijk als een van de eerste in NL. Had er nog nooit van gehoord maar zag die vreemde interface op het moederbord. Dan wordt je toch nieuwsgierig. Ik had ergens gelezen dat wanneer je de NVMe driver gebruikt de SATA kanalen niet meer zouden werken. Ik hoop dat ik het fout heb want dan blijft er alleen usb3.0 over voor data en backup.
Kon je direct tijdens de installatie van windows 7 die NVMe driver al installeren en de disc (m.2) herkennen. Ben erg benieuwd naar je ervaring over de installatie als ik zo vrij mag zijn. Met vr. groet Peter. Ps: zag je Fractal systeem en ben onder de indruk...! Heb nu een i7 met GTX570 score 3702 PCmark 8 Hoop op 15.000
 
Ik game niet dus die score zegt me weinig. Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor Photoshop en video renderen / bewerken met o.a. Pinnacle Studio.
Moederbord wilde in 1e instantie de M2-SSD niet zien, in geen van beide sloten. BIOS-update gedaan en na een paar keer wisselen van slot en het systeem stroomloos maken dook hij ineens op in de BIOS op die plekken waar hij zou moeten staan.
Ik heb Win7 in 1e instantie geìnstalleerd op de 850 Evo omdat ik pas daarna die NVMe-driver vond, Win7 vond de 950 Pro nl. niet, mede door het feit dat de Skylake processors geen ondersteuning meer bieden voor de xHCI instructie-set.
Vervolgens in Win7 op de 850 Evo de NVMe-driver geïnstalleerd en daarna heb ik m.b.v. de Samsung Migratie-tool de installatie op de 950 Pro gezet.

Probleem opgelost :D:thumb:
Je kunt de driver, als je die vooraf download, ook op een stick zetten en tijdens de setup van Windows laden..die driver staat hier trouwens. :thumb:
SATA-poorten blijven overigens gewoon werken, tenminste op mijn bord..
 
Laatst bewerkt:
Super je antwoorden Scraphead. Ben er erg blij mee dat je het allemaal zo duidelijk omschrijft. Geeft veel vertrouwen in de aangegeven oplossing. Naar aanleiding van jouw lijstje ga ik voor de Samsung SM951 ( 256MB) vanwege de lees en schrijfsnelheid 2150/1260Mb/sec. en blijf weg van de kleine 128Gb - prijs is leuk maar de schrijfsnelheid valt tegen. Geweldige tips en oplossing en nogmaals dank voor alle info, Peter
 
Doe er je voordeel mee Peter, en succes met de bouw.
Ik hoor graag hoe het gegaan is en kijk uit naar het resultaat..
Vragen staat vrij dus als je ergens tegenaan loopt.....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan