Game pc voor BF4, maximaal 1500 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florin

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2013
Beste lezers,

Ik zoek een Game PC die Battlefield 4 op ultra kan spelen rond gemiddeld 60fps. ( uiteraard niet aleen voor bf4, de PC moet ook "Future proof" zijn. )
Nu heb ik al een tijdje zitten zoeken maar ben ik er nog niet helemaal uit. :confused:
Op Alternate heb ik een configuratie gemaakt, maar ben er nog niet helemaal zeker over. :(
Welke merken moet ik gebruiken? ( denk aan bijv. Moederbord, Ram geheugen ( Kingston/Corair) en harde schijf)

Zelf zat ik te denken aan een Gtx770 videokaart met 4gb vram ( aangezien 3gb aanbevolen is )
Nu is er iemand die een Radeon r9 290x beter lijkt. ( http://azerty.nl/0-5829-648621/asus-matrix-r9280x-p-3gd5.html )
Ik had een Intel® Core™ i7-4770K "Haswell" (+/- € 300,-) in gedachten, maar is dit wel nodig ?
Overclocken lijkt me een voordeel hebben, al hoewel ik hier niet echt verstand van heb.
Bij een Case dacht ik aan Cooler Master HAF X - Fulltowermodel ( http://azerty.nl/8-1048-279720/cooler-master-haf-x-fulltowe.html )
Een SSD van 250GB lijkt me ook erg fijn.
Daarbij een normale hardeschijf van 1/2 TB voor overige data.

Zou iemand een mooie configuratie voor mij kunnen maken ?
Graag wil ik ook weten waarom je voor de producten gekozen hebt. ( wil er uiteraard ook wat van opsteken :p)

Als het goedkoper kan, is dat natuurlijk erg fijn!

Heel erg bedankt voor het lezen, of helpen!

Groeten, Florin!

Na lang Google, ben ik tot het volgende gekomen :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...448685]=1&product[483626]=1&product[519369]=2

Iemand suggesties ?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zou voor deze gaan I5 voldoet prima voor te gamen moederbord is van een prima merk videokaart je zal nog even moeten wachten maar het schijnt een beest van een kaart te zijn doet het beter als de 780 en de titan van nvidea verders een ssd van Samsung zijn op het ogenblik en van de beste.

Laatst bewerkt:
Dankjewel!

Ook bedankt voor je Reactie, je opstelling ziet er mooi uit.
Een paar vraagjes: Waarom heb je de koeling gekozen ? en is 550 watt niet "wat" weinig voor deze pc ?
en is het verstandiger voor joun moederbord te kiezen dan voor de Asus MAXIMUS VI GENE ?

Hoi,

Ik heb voor de koeler gekozen voor zijn koelprestaties en inderdaad de 3 serie is ook een optie. De maximus is echt een gamers/overclock moederbord waar een prijs aanhangt en de 550 watt van een prima merk lijkt mij voldoende maar bij twijfel kan je deze nemen 850 watt is weer wat overdreven. Mijn voorkeur ging bij het systeem om een goede videokaart er in te bouwen en dan moet je soms concessies doen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je info.
Ik heb het nog een beetje aangepast ( Iets meer watt en ram ) en ben tot het volgenden gekomen.
Lijkt me toch een redelijk goeie opstelling.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...279720]=1&product[550166]=1&product[626780]=1

Heb ik trouwens nog andere Fans nodig voor in mijn case? En is waterkoeling iets voor CPU ? of is dat overbodig.
en zijn er nog kabels nodig ? Of word alles standaard meegeleverd

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Waterkoeling is een optie maar brengt je budget in gevaar en de skyte muge is een prima koeler misschien toch even beter om de 3 te nemen en systeem koelers zitten er 4 in gewoon even kijken maar zal best oke zijn. en is geen redelijke maar gewoon een goed opstelling hoor. Kabels worden wel meegeleverd maar denk even aan de koelpasta voor de processor koeler

Hoi,

Ja die bedoelde ik en heb hem zelf ook en steekt zelfs boven het geheugen uit dus zal geen probleem zijn.

Ps nee sorry ik bedoelde deze

Laatst bewerkt:
Ok :) thanks.
Ik heb net even gegoogled en lees dat de Asus MAXIMUS VI GENE << (Foutje deze is micro ATX .. lijkt me niet de bedoeling ) Asus Maximus VI Hero ( de goeie ) beter onboard geluid heeft als de z87, Zou dit dan een goede keuze zijn ? Ook lees ik dat het overclocken iets beter gaat op deze mobo. En het blijft nog redelijk rond mn budget. + Hij is rood ( nice :D )

Laatst bewerkt:
Hoi

Ja dat is een beslissing die jezelf moet nemen ik ga niet over je euro's maar tuurlijk het is een even beter moederbord dus als je het ervoor over hebt prima;)

Hoi,

Stuur je er ook een naar mij op:D nee daar zal je veel plezier mee beleven succes met de aankoop:thumb:

Hahah! als ik de loterij had gewonnen, had ik het graag gedaan. Helaas ben ik na deze aankoop zo goed als blut. ( moet zelfs nog wat bijlenen )
Wel erg bedankt voor je hulp :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen dank hoor is ook niet nodig kijk maar bij mijn systeem dan weet je het;)

Ps je hoeft niet steeds te quoten hoor is in dit geval niet nodig

Ok sorry :)

Ziet er mooi uit!
Waarom heb je een 1000w voeding als ik vragen mag ?
Of lever je ook stroom aan de plantage van de buren :P

Hoi,

Ja klopt kon wat minder maar heb eerst met twee 6970 gedraaid en dan had 850 watt ook genoeg geweest maar de keuze in de winkel was toen beperkt

Ok, duidelijk :)

Ik bedenk me net, Is het niet verstandig een 750w ipv 650w voeding te gebruiken? In het geval dat er ooit nog een upgrade komt.

Hoi,

Is een optie maar weet niet wat de toekomst bied maar kan geen kwaad al ben ik zelf dan aan de andere kant van mening tegen die tijd kan er ook wel een andere voeding af maar is persoonlijk.

Juist niet die heeft geen manti architectuur. Waar alle games van later mee zullen werken omdat het makkelijker te progammeren is, daarbij zal het vloeiender lopen.
Misschien zou @TS beter kunnen kiezen voor een FX8350 die ruim voldoet en een 290x, waarbij ook nog is een audio controller op zit die de processor minder belast.

Als je de processor overclocked to 4.6 Ghz. Gaat het al aardig RAP al helemaal vanwege de 8 cores, waar moderne spellen als BF4 gebruik van gaan maken.
Edit: 290X kaarten zijn hele nieuwe gen kaarten met nieuwe features ect. (De 290X gaat ruim de GTX titan voorbij) De 280X is niks anders dan een 7970 alleen heeft het een hogere clock.
http://tweakers.net/pricewatch/354081/asus-r9-290x-4gb-(battlefield-4-limited-edition)/specificaties/

Alternatief AMD:
- Goed Asus moederbord
- 16GB - CL9 - 1.65 Volt op 2133 MHZ kan je op 2400Mhz zetten
- AMD FX 8350 Kan je op 5Ghz laten draaien
- 290x Battlefield 4 edition kaart van Asus, zou je eventueel nog kunnen overclocken.
- 250GB SSD
- 2TB HD
- 620 Watt voeding (Modulair) - Goed mee over te clocken
- http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/506904

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan