Game pc voor BF4, maximaal 1500 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Computer was prima Modag maar zoals je ziet bemoeid Sander zich er nu weer mee en wordt alles weer AMD.

@sander "(De 290X gaat ruim de GTX titan voorbij)" uit welke bron haal jij dit?
de 290x is gamaakt als tegenstander van de gtx 780 en niet van de titan, en hangt dan ook om de performance van de gtx 780 heen
echter in bf3 is er inderdaad een benchmark waarbij de 290x (in uber mode alleen) de titan inhaalt, echter is dit al ver boven de 100 fps en zonder 120hz scherm ga je dat niet eens gebruiken
BRON: http://www.youtube.com/watch?v=n5y4hlnRnmo --->(hardware.info/tv)
maar als het 110 euro scheelt voor dat verschil in benchmarks is het net wat je ervoor over hebt...

over de processor kun je nog wel eens gelijk hebben en heb ik geen commentaar over :D

@Stormbreaker zeker te zien dat hij een AMD fanboy is o.O

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de reactie's En informatie.

Ik heb er even over na gedacht en gediscussieerd met andere mensen.
Heb toch besloten om met een Asus R9 280x (matrix versie) te gaan met een i7 4770K,
Dit omdat ik met de I7 een tijdje langer vooruit kan I.V.M. Upgrades etc.
En een 280x moet het ook super doen op BF4 (toch ? )
Ik heb voor de 280x gekozen ipv de 290x omdat de prijs toch wel een stuk scheelt.
En ik gebruik maar 1 simpel beeldschermpje, en geen 3 ofzo.
Persoonlijk denk ik dat de kwaliteit/prijs verhouding toch iets beter is dan. ( Misschien ook niet? maar denk van wel )
Als ik het nou later toch moelijk ga krijgen met games kan ik altijd een 2'de 280x er bij halen en CrossFire gaan gebruiken.

Als iemand toch advies heeft hoor ik dit graag!

Nogmaals bedankt
///////////////////////////////
Dit heeft iemand mij verteld:

So I will tell you what I do: Buy most components top of the line (motherboard, CPU,PSU are the most important)

Then I buy decent ram (but you can always buy more since it's cheap so this isn't that important) same with Hard drives.

Now you buy a medium range GPU because it can max out any game, play them on 60FPS and more, and when the technology gets old in 3 years you didnt waste too much money and wont be depressed. You will be like oh I am just upgrading my phone (because most of us upgrade every 2 years) it's the same with PC's you upgrade the GPU every 3 years, you don't have to but to still be able to play on high or ultra you will, if you are happy with medium-low you can hold out for even 4-5 years maybe...

Gr. Florin

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Oke , Maar weet dat een I7 niet nodig is om te gamen wel als je video gaat renderen etc. maar de insteek is volgens mij gamen en ja qua videokaart die wordt het meest gebruikt bij gamen en daar gaat het hard mee dus zou ik wel voor de r9 290x (of eventueel de zonder de x) lees deze maar eens.

Goedemorgen,

@sander "(De 290X gaat ruim de GTX titan voorbij)" uit welke bron haal jij dit?
de 290x is gamaakt als tegenstander van de gtx 780 en niet van de titan, en hangt dan ook om de performance van de gtx 780 heen
echter in bf3 is er inderdaad een benchmark waarbij de 290x (in uber mode alleen) de titan inhaalt, echter is dit al ver boven de 100 fps en zonder 120hz scherm ga je dat niet eens gebruiken
BRON: http://www.youtube.com/watch?v=n5y4hlnRnmo --->(hardware.info/tv)
maar als het 110 euro scheelt voor dat verschil in benchmarks is het net wat je ervoor over hebt...

over de processor kun je nog wel eens gelijk hebben en heb ik geen commentaar over :D

@Stormbreaker zeker te zien dat hij een AMD fanboy is o.O

Doe eerst is wat onderzoek zou ik zeggen (Speciaal voor jou met plaatjes waar de FPS word aangegeven):
- http://www.extremetech.com/gaming/169402-to-slay-a-titan-amds-radeon-r9-290x-piledrives-nvidias-high-end-product-line/2
- http://tweakers.net/nieuws/91756/amd-brengt-r9-en-r7-videokaarten-uit.html
- http://tweakers.net/nieuws/91517/mantle-api-van-amd-brengt-console-en-pc-bij-elkaar.html (Manti zou het minder effectieve directx moeten vervangen) - Battlefield 4 zal als eerste game de nieuwe api ondersteunen
(Perfect parralel rendering met een 8 core CPU ook zou de kaart ervoor moeten zorgen, met deze nieuwe technologie dat de CPU veel minder word belast)

Om mensen gelijk uit te maken voor AMD fan of wat dan ook, zonder dat je ook maar 1 argument kan geven. Vind ik maar een beetje respectloos ;)
Edit: om terug te komen op de @TS. Die engelsman heeft enigzins gelijk, als je een computer voor overall gebruik neemt of gewoon leuk vind om te hobyisten met overclocken. (Moederbord)
Maar bij jou gaat het om een game-pc. Dan is hetgene wat Modag aangeeft meer van belang.

Goedemorgen,

Oke , Maar weet dat een I7 niet nodig is om te gamen wel als je video gaat renderen etc. maar de insteek is volgens mij gamen en ja qua videokaart die wordt het meest gebruikt bij gamen en daar gaat het hard mee dus zou ik wel voor de r9 290x (of eventueel de zonder de x) lees deze maar eens.

Laatst bewerkt:
Goedmorgen!

Bedankt iedereen voor de info,
Ik denk dat ik het toch bij Intel hou.
Is het dan niet zo dat ik met een Intel Core i5 4670K later in de problemen kom
En kan ik hier nog een tijd mee vooruit ?
Zie inderdaad op de website dat het 280x het minimum is, natuurlijk zit ik daar graag een beetje boven.
En als ik later nog wel een tweede 290x wil, heb ik niet te maken met crossfire ( wat volgens mij een hoop nadelen heeft )
Heb gelezen dat de 290x alles doet via de PCIe aansluiting en geen kabels meer nodig zijn. ( wat een grote verbetering is )
Ook heb ik gehoord van een vriend ( een ICTér - ik zelf ook, maar nog niet zo ervaren - ) dat hij niet echt bekend is met SeaSonic.
Op het internet lees ik dat juist Seasonic een erg goed merk is. //// twijfelstwijfelstwijfels..

Na alle info is mijn opstelling als volgt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...577282]=1&product[651483]=1&product[496883]=1

EDIT:
Nu lees ik ook dat de Stock cooler van de 290x nog erg slecht is, Maakt veel lawaai!
Moet ik nu wachten tot ASUS met een costum versie komt ?
En zoja: Hoelang gaat zoiets duren ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vraag me af waarom nu een 3570K terwijl we het de hele tijd over een 4670K hebben tewijl de laatste de nieuwste is.
En Seasonic is een van de betere merken qua voeding dus maak je daar maar niet ongerust over.
Ja wanneer asus met zijn eigen koeler komt ik eb geen glazen bol maar als een ander merk hem wel heeft is deatover het algemeen ook geen probleem hoor.
En ja later een tweede r290 (x) vraag me af of doe er ooit komt tegen die tijd dat hij de games niet meer aan kan zijn we misschien wel weer twee tot drie generaties verder en daar koopje denk ik daar weer 1 van dat zou denk ik verstandiger zijn ik ben het in ieder geval wel van plan .

Laatst bewerkt:
Sorry! heb mij vergist, is nu aangepast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja alleen in je link niet, en gezien dit bericht op tweakers zou ik toch even voor voor de r9290 gaan scheelt geld en dan zou ik toch voor een seasonic voeding gaan.
Zo dus.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je weet dat alleen een quote niet mag? daarom zal ik hem maar weghalen en begrijp even niet wat je er mee bedoeld

Hu? Sorry! denk dat er iets fout is gegaan :shocked:

Ik heb de 290 even goed bekeken, en heb begrepen dat de 290 zijn beschikbaarheid beperkt zal zijn.
Ook ontbreken Uber en quite mode. Ik weet niet hoe nadelig dit is, maar ik ben wel bereid wat meer geld neer te leggen ookal is het alleen voor de zekerheid. (ietsjes boven mn budget kan niet zoveel kwaad. ) en stel ik zou toch ooit nog eens een 2é 290(x) er bij willen, word dit lastig als de 290 niet meer beschikbaar is.
En de link die je me gaf was MSI, eigenlijk heb ik voorkeur bij Asus. kon geen 290 versie van Asus vinden :(

Hoi,

Oke dan even wachten op een Asus R9 290x ;) maar je hebt wel gewoon een goede configuratie zo.:thumb:
Als je hem bij Azerty soms bestelt deze even doen;)

Hu? Sorry! denk dat er iets fout is gegaan :shocked:

Ik heb de 290 even goed bekeken, en heb begrepen dat de 290 zijn beschikbaarheid beperkt zal zijn.
Ook ontbreken Uber en quite mode. Ik weet niet hoe nadelig dit is, maar ik ben wel bereid wat meer geld neer te leggen ookal is het alleen voor de zekerheid. (ietsjes boven mn budget kan niet zoveel kwaad. ) en stel ik zou toch ooit nog eens een 2é 290(x) er bij willen, word dit lastig als de 290 niet meer beschikbaar is.
En de link die je me gaf was MSI, eigenlijk heb ik voorkeur bij Asus. kon geen 290 versie van Asus vinden :(

Dat zou helemaal ideaal zijn! Had expres voor de FX8350 gekozen om binnen je budget te blijven. Dan zou ik gewoon lekker voor de I7 gaan of voor de I5 om de kosten te drukken, omdat toekomstige games ook van 8 cores gebruik gaan maken en de single cores van de I7 zijn ook veel sneller. Wat betreft de Asus R9-290 moet het volgende week denk ik binnen komen. Het komt neem ik aan voor de 21ste binnen, wat de release date is dacht ik van BF4.
http://tweakers.net/pricewatch/355048/asus-r9-290.html

Als voeding zou ik voor zoiets gaan: http://tweakers.net/pricewatch/267397/xfx-pro850w.html
- Als je de kaart later in crossfire wilt zetten en wilt overclocken.

Laatst bewerkt:
Iedereen erg bedankt :)

Denk dat ik er nu wel uit ben.
@Sander, kan een 850W voeding van SeaSonic/ Coolermaster / Corsair ook ? Ken het merk namelijk niet.
Eventjes wachten op de 290x, wat ik niet heel erg vind want je moet natuurlijk wel na kunnen denken over een aankoop van +1500 euro.
De PC gaat ook i.p.v. mij rijbewijs, wat een lastige keuze is. maarja, ik kan de komende jaren nog met het OV ( gratis ) en een auto kan ik toch nog niet betalen/onderhouden.

wat de release date is dacht ik van BF4.
BF4 heb ik al :p

EDIT:
Nu zit ik te twijfelen tussen :
Corsair Gaming Series GS800 2013 < Iets goedkoper, waarom weet ik niet! zit wel een mooi verstelbaar ledje bij.
En:
CoolerMaster Silent Pro M2 850W

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zijn ook goede voedingen maar net iets minder maar als je het ledje mooi vind wat let je;)

Laatst bewerkt:
Goedenmiddag mensen!

Ik heb me nog even laten adviseren, en denk dat ik misschien toch voor de AMD ga...
Dit omdat toekomstige games met meer dan 4 cores gaan werken.
Ben ook voor een andere kast/koeling gegaan In verband met stof ( iemand vertelde mij dat de HAF X een stofvanger is. )
Nu is mijn opstelling het volgende geworden :

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...626780]=1&product[651483]=1&product[629110]=1

Als iemand me toch kan overtuigen om dit niet te doen hoor ik dit graag! m.v.g Florin

Misschien handig om te weten dat de FX 8350 eigelijk 4 cores heeft en 8 threads, maar voor marketing zeggen ze dat het 8 cores zijn.

Goedemorgen,

Als je dan toch iets goed wil hebben en 4 cores neem dan deze .processor veel beter de 8350 en verders aangepast met je kast en voeding alleen geen waterkoeling ik zou nooit geen waterkoeling in me pc willen. en denk ook dat het in dit geval niet nodig is;)

En alle kasten zijn goede stofzuigers

Oke, dus dit is het zelfde als wat ik eerst had, alleen andere kast en i7 processor ?
En net zo duur als de AMD , alleen geen waterkoeling ?
Ik houd het eerlijk gezegt ook liever bij intel.

En waarom geen waterkoeling nemen ? Scheelt wel een hoop stof.

Hoi,

Als je budget het toelaat kan het maar zelf hou ik niet van water in mijn kast altijd bang voor lekkage maar zal een tik van mij zijn;)

En of het meer stof scheelt het zijn volgens mij de case fan's die alles naar hun toetrekken :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan