Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

louai

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Berichten
87
Hoi, allemaal.

Ik wil binnen kort een game pc kopen en daarmee wil ik zware games mee draaien, zoals half-life 2, unreal2004, call of duty enz. Mijn budjet is 800 tot 1000 euro, kan ik beter zelf een pc samen stellen of gewoon een complete pc kopen?
mijn tweede vraag: kent iemand de goedkoopste computerzaak hier in nederland ?


Groeten:)
 
Kijk eens naar mijn systeem. Heb ik gekocht voor 840 euro met 1 harde schijf en maar 512 mb geheugen. Wel gekocht bij een lokale computerzaak die niet direkt de goedkoopste is.(ivm. service doe ik dat liever dan minder betalen en slechte service)In jou geval zou ik dan wel een betere videokaart kopen, die van mij is een budgetkaartje.

M.a.w. kijk eens rond bij alternate of zoiets als je zelf een computer kunt bouwen.Er zijn zoveel mogelijkheden dat een eenduidig antwoord haast niet te geven is.:thumb:
 
bedankt, nielsz1972 voor de links er zitten goeie systeems er tussen.

Petje11, tegenwoordig kun je heel moeilijk een keuze maken van al die videokaarten die nu op de markt zijn:(
 
hmmm

Hoi hoi , ik heb alles van mijn pc in duitsland gehaald daar geld drie garantie op de meeste spullen, ent is goed koper als hier vind ik.
Ik heb me hele pc in onderdelen gekocht bij Bora Computers.De in aken.
En kwa kaart raad ik je persoonlijk Nvidea aan, en 256 mb geheugen plus liefs 1gb werkgeheugen dan lopen de games ook lekker.
Groetjes Roger.
 
hoi, RogerDeeder.

Kunje mij vertellen hoeveel je voor die pc betaald hebt???
 
Voor 1000 euro's kan je zelf een leuk systeem samenstellen ;)

Moederbord zou ik asus nemen, cpu moet je zelf weten, ik zweer bij intel.
Geheugen minimaal 512MB DDR pc3200
harddisk: S-ata schijfje van 7200 of 10k toeren per minuut
videokaart: ik heb de geforce 6600GT 128MB en alle spellen lopen op de hoogste (1024x768 17" scherm) helemaal vloeiend met scherp beeld (€215)
En voor een euro of 40 heb je wel een dvdbrandertje er bij
 
Re op louai

Hoi, ik heb precies 1150 euro betaald voor mijn pc inclusief 2 hardeschijven van 160 gb en kast en voeding, moederbord ,vga kaart ,1 intel pentium 3.2 ghz cpu (max 3.6 kloksnelheid) ,4 geheugen kaarten(samen 1gb), 1 dvd brander een dvd speler en een cd brander, en aparaat voor de ventilatoren te regellen.
Gr Roger
 
als ik jou was zou ik inderdaad zelf een systeem samenstellen, dat is meestal wel goedkoper mits je het bij de goede shops doet.

enkele tips:

koop 1 der nieuwste processoren (64 bit?) met een FSB van 800MHz of hoger en een PCI Express videokaart om voorlopig alle games nog bij te kunnen houden. (want dat gaat hard tegenwoordig).

als je een mobo + proc hebt die een FSB van 800(+) hebben zou ik persoonlijk ook voor DDR2 werkgeheugen gaan voor optimale snelheid.

wat ik tot nu toe gezien heb is dat DDR2 alleen te gebruiken is met P4 mobo's (dus komt hoog in de prijs), ik zal daar eens verder naar rondneuzen.

ik zal eens kijken wat er rond jouw budget zou kunnen.

[edit]
Dit heb ik voor net iets minder dan 1000 euro:

Kast: Q-TEC LE-MD 350W zwart-zilver (incl. frontjes voor de DVD-brander en speler)
Mobo: Abit Fatal1ty AN8 NF4 S939
Proc: Athlon 64 3500+ 2.2 GHz 512KB So939 (type Venice 1000 MHz FSB)
DDR: 2x 512 DDR PC3200/400MHz (1 gb. totaal)
HDD: Maxtor SATA 300 GB / 7.200 - 6B300S0 / 16MB Cache
GFX kaart: ATI Radeon X700Pro 256MB, DVi/TV-out Retail op PCI Express x16 slot
DVD-Brander: Samsung 16x +/- zwart
DVD-Speler: Samsung 16/48x zwart

dit is een retesnelle gaming PC... maar je hebt dan nog geen monitor, muis, toetsenbord etc.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hoi, hc_vinnie......dat is heel mooi wat je samengesteld hebt,
goed en goedkoop. Welke zaak is dat??:)
 
zoek je alleen een bak?(dus zonder monitor, toetsenbord...) of met alles der op en der aan
 
hoi,
was net bij de winkel en vond deze is dit wat?????



Behuizing NoRRoD Midi ATX zwar
- Voeding 350 Watt ATX
- Gigabyte MB K8VT800 AMD64
- AMD Athlon64 3000+ sock 754
- Crucial 512MB DDR PC3200 400Mh
- HDD 120Gb 7200rpm 8Mb cache
- DVD +/- Rewriter 16x speed zw
- VGA GeForce 6200 256Mb AGP
- Systeemassemblage
- Microsoft Windows XP Home NL


hier kan toch gewoon xp op????
 
k zou gaan voor een betere videokaart... bijvoorbeeld een xfx geforce 6600GT, die is een poepie sneller dan wat je opgeeft ;) (ja, is ook ietsje duurder)
 
zou voor een andere socket gaan niet de S754 maar de S939
 
En let ook op dat je 2x256MB RAM neemt in dual channel, ipv 1x512

beter nog is 2x512MB :p
 
Ja, als je een pc neemt met HT (hyper threading) technologie (dat is inmiddels standaard) dan heb je zgn 2 processors in 1. Iedere helft van de cpu kan een aparte geheugenbank aanspreken, kanaal 1 en kanaal 2. Dit bevordert de snelheid van je systeem.
Als je 2x512MB neemt kan je ook je pagefile uitschakelen. (virtueel geheugen), dit heeft als voordeel dat tijdelijke dingen in je RAMgeheugen worden opgeslagen ipv op je harde schijf. Dit is ten eerste sneller en ten tweede scheelt het hardeschijfruimte.
 
hoi,
ben er uit!!!!mijn oude comp werkt dus niet meer, alhoewel na een aantal keren opstarten en resetten doet ie het wel weer even ,maar hier kom ik niet uit :(
heb net deze besteld en die kan ik straks ophalen:)

dit word hem dus""""

Behuizing NoRRoD Midi ATX zwar
- Voeding 350 Watt ATX
- Gigabyte MB K8VT800 AMD64
- AMD Athlon64 3000+ sock 754
- Crucial 512MB DDR PC3200 400Mh
- HDD 120Gb 7200rpm 8Mb cache
- DVD +/- Rewriter 16x speed zw
- VGA GeForce 6200 256Mb AGP

dit moet kunnen toch????

bedankt voor alle tips
 
Mooi systeempje, persoonlijk vind ik de voeding wat aan de magere kant.maar veel plezier ermee!!!!!!!!!!!!:thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan