Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ETplayer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
hallo, ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen maar ik weet niet of hij wel goed is.:

-amd sempron 3ghz
-120 gb hdd maxtor ata133
-1024mb ram 400mhz
-dolby 5.1 channel sound output
-10/100 lan
-serial ata 150mb/s raid functie
-400 mhz fbs
-radeon 9800, 256mb ddr double vga/dvi
-trust 4500 theater system
-CD-rom samsung 52x
-optical wheelmouse
-keyboard azerty white
-4usb 2.0 ports , 5pci, AGP8x
-Game/MIDI poort
-super gamer case,500w ATX
-overclock ready

Bedrag: €660

Het is de bedoeling om hiermee de nieuwste games te kunnen spelen en er een tijdje mee toe te komen.

Ik had het al aan iemand gevraagt maar hij zij dat ik beter een andere pc moest zoeken. Wat is jullie mening?

Alvast bedankt.

Welkom op Helpmij.:)

Ik zou toch een betere processor nemen, dan de "goedkopere"(lees tragere) Sempron processor.
Welk moederbord?

Laatst bewerkt:
Ik zou het niet weten welk moederbord het is. Het staat nergens vermeld.

Niet onaardig maar zou idd die sempron vervangen door een amd64 model. Qua kosten maakt dit niet veel uit.

succes

Iemand zei tegen mij dat ik beter een computer kon samenstellen en dat dit er zeker zou moeten insteken:

amd64 3500+
twinmos speed premium memory
radeon x800xl

is dit beter? Zoja, zou iemand mij dan tips kunnen geven wat voor moederbord ik zou moeten kopen, harde schijf, ....
want ik heb echt geen flauw idee wat ik moet nemen :confused:

ja het is veel beter.
Maar ik denk dat je niet zoveel er voor wilt betalen.
Die videokaart is onbetaal baar maar wel super.
Daar kan je weer een jaartje mee vooruit.:thumb:

Als je zelf weinig kennis hebt van configuraties / losse onderdelen kiezen, dan zou ik er niet aan beginnen als ik jou was.

Koop dan liever een compleet systeem en ga af op de ervaringen / testen van derden. Klik bijvoorveeld eens op dit High-end of Mid-range systeem. (Zomaar twee voorbeeldjes.........)

tja.
Je moet toch ergens beginnen.
En waarom niet gewoon wat lezen op het internet todat je het snapt.
Als het kan iemand er bij die er wel verstand van heeft die kan cntroleren of je het goed doet.

Idd.
Een veel gemaakte "fout" is een supersnelle processor maar (relatief) weinig geheugen en / of een te "zwakke" videokaart.

Veelal kun je prima toe met een iets "kleinere" processor mits er maar voldoende geheugen en een snelle videokaart in het systeem zit. (Wederom zomaar een tip als je gaat zoeken naar losse componenten).

hmm, een 9800 pro... die is tog al weer een aantal jaartjes ouder(als ik me niet vergis, kwam die niet uit op dezelfde tijd van de gamecube??) beter een ati x300 of hoger. persoonlijk zou ik voor een geforce 6600 gt gaan(maarja, dan is het natuurlijk weer een nvidiafreak die spreekt hé:p)

Geplaatst door skelle
hmm, een 9800 pro... die is tog al weer een aantal jaartjes ouder(als ik me niet vergis, kwam die niet uit op dezelfde tijd van de gamecube??) beter een ati x300 of hoger. persoonlijk zou ik voor een geforce 6600 gt gaan(maarja, dan is het natuurlijk weer een nvidiafreak die spreekt hé:p)

Een X300 is juist langzamer dan een 9800Pro.

Dus ik zou beter een andere processor kiezen en een andere videokaart?

Als ik jou was zou ik het simpel houden........

Wat ik daarmee bedoel is het volgende. Kijk wat de systeemvereisten zijn van het meeste "hotte" spelletje op dit moment en je zal zien (zonder dat ik trouwens verstand heb van games) dat zelfs op pc's van 1 tot 2 jaar oud (qua processor) de games prima draaien.

M.a.w. ga 1, 2 of 3 processortjes onder de meest "hotte" processor zitten en koop de op 1, 2 of 3 na beste (duurste) videokaart (even budget afhankelijk) en neem sowieso 1 giga intern geheugen en je zult je geen buil vallen en de komende 3 jaar prima kunnen gamen.

daarom zei ik ook wat je beter zou nemen indien je Nvidia wilt hé;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan