Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

NovaaFilla

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Hallo,

ik wil al tijdje een soort van game pc aanschaffen,
niet die echt de nieuwste games aankan maar die een stuk beter is die ik nu heb,
nu heb ik deze gare oude bak:
http://speccy.piriform.com/results/TAfei4isi5nsbL6mg56tOSd

ik vroeg me af of iemand misschien een pc kon samenstellen via azerty ofzo,
het budget ligt rond de 350 euro, het hoeft dus niet meteen het beste te zijn (kan ook zeker niet voor dit geld) maar iets wat nu al veel beter is wat ik heb, waar ik al iets mee kan gamen en wat goed uit te breiden is. Graag kosten besparen op bijv. een goedkopere kast, geheugen kan ook best DDR2, maakt toch niet zo'n heel groot verschil en ook hardeschijf hoeft geen 1tb te zijn, vindt 250-500gb al meer dan voldoende.

ps. ik had nu deze gezien op marktplaat:
http://computer-software.marktplaats.nl/desktop-pc-s/390625312-game-pc-quad-core2-geforce9600gt-gddr3-750gb-4gb-gddr2.html?return=eJwtjEEOgjAQRe9iQpfQCqKUNAYP4AHcNVBDQ6ETZpoYjXd3iOzem%2F%2F%2FWK30x2vZolZ1pQ%2Fo7NqP7UgEuiimCG7JZ7tOBMFawnwJxb%2BSwwjXVzBKDGgoZmWnsvKWPEPTnC911bAGYn17YMTngHsJtqtkmDnoljS71fesEbf1UQAkIwVEpD4OztRSnu4PkbzZHx%2Fa7w%2F0njiO&df=1&fta=eNotjkEOwiAQRe8yi65prbb9E67gAdw0RKqSUCEOqNF4d8G4m8nPf%2F8ZDHgLRlC%2B%2BfluvBALpg709LptrOgU0HJ2mKZh3PUT%2B4SXiywnKyWICYrXiGtel5s7chCHrokxa9XEIOkY7KJ3Sm33hyY7%2FYfUjR4UzXkhdgUj2ICc%2FY0Xl3box2HsVH3bkqQQjZXZL9dzutSGqpKg1TznCik9%2B6MUb%2FMg3v%2FPO7GBwvvz%2BQKhxUaY&fta_ind=1&fs=1
maar vroeg me af of dit wel het geld waard is, of dat het beter is iets nieuws te kopen rond het zelfde budget.

ty :)

Laatst bewerkt:
Wat voor games wil je kunnen spelen dan?

Wat heb je allemaal nodig? Ik bedoel heb je zelf windows of moet dat er nog bij, enzovoorts.

350 euro is inderdaad wel heel erg weinig voor een "game" pc.

De pc van je link is redelijk, de videokaart is niet echt meer je van het om mee te gamen (ook nooit geweest). Ben alleen zelf niet zo'n fan van tweedehands. En zeker als je ook nieuwere games zou willen gaan spelen, zal er toch in de loop van de tijd weer een upgrade gedaan moeten worden.

uhm,

ik heb hier wel windows cd's liggen ja,

ja qua, spellen ik doe niet echt de allernieuwste, meer online spellen, dus die zijn meestal ook al wat ouder. zou wel fijn zijn als je zeg maar wel al iets van de nieuwere spellen kan doen op lage kwaliteit, snap je?
ja het, budget mag misschien nog omhoog naar 400 als het echt moet.

en ik denk dat als ik die pc van de link pak en nieuwe videokaart ben ik ook weer 125 euro minimaal kwijt ofniet?

ps.
kwam ook net deze tegen,
iets duurder maar ook dichter in de buurt van mij:
http://computer-software.marktplaats.nl/desktop-pc-s/392620754-game-computer-te-koop.html

Laatst bewerkt:
hey NovaaFilla ik zie dat je ook hier dezelfde topic heb (pchelpforum)

heb je zelf al een windows liggen thuis?
zo ja dan kan er wellicht iets voor 400 euro (nieuw) samengesteld worden
maar dat is dan exclusief windows!

Laatst bewerkt door een moderator:
okey dat is heel erg mooi

klik
AMD Athlon ii x 2
HD5670 veel beter dan een 9600GT
500GB opslag
2GB DDR3
en een mooie coolermaster elite 335 kast

je kan er mee gamen het zal niet het snelste zijn
en je kan in de toekomst nog een upgrade uitvoeren zoals een nieuwe processor
of extra Geheugen
de winkel doet de assemblage maar je moet dus zelf een windows versie installeren

ok, maar is ddr3 niet veeel duurder qua de snelheids verschil dat je ervoor krijgt?

ddr3 is goedkoper en sneller dan ddr2...

ddr2 is nu juist zo duur omdat dit dood aan het gaan is
je moest eens weten hoeveel mensen nu betalen voor DDR SDRAM

Laatst bewerkt:
huh als iets doodgaat omdat er iets beter is verkope ze het toch juist goedkoop om ervanaf te zijn?

zoals er een nieuwe tv uit is, verkope ze die oude modelle tog ook goedkoop ipv extra duur :p

nee zo gaat dat niet in de computer wereld
hoe schaarser het word hoe hoger de prijs

en dan heb ik het met name over computer onderdelen zoals RAM en CPU en sommigen videokaarten

op het moment is ddr2 erg duur
kijk het verschil hier
klik

ddr2 2 x 1GB = 41 euro
ddr3 2 x 1gb = 33 euro

Laatst bewerkt:
ok, en die jij hebt samengesteld,

is die ook beter dan die van weert?

of is het meer omdat alles nieuw is en niet 2dehands dat het daarom beter is

ja
de Athlon ii X2 250 is sneller en sterker dan de AMD dual core 6000+
verder is het geheugen iets minder die kan je in de toekomst nog uitrbeiden
de videokaart is gelijkwaardig zal niet veel verschil in zitten
en natuurlijk DDR3 is sneller dan DDR2

deze computer kan je over 2 jaar nog uitbreiden terwijl je met die computer van weert
volgend jaar al niks meer kan

en je hebt ook nog eens garantie

hmm ok,
maar die van weert heeft wel meer watt,
600+ watt, of heb je hier in principe niks aan?

nee niet veel 460 watt is genoeg je kan er nog 500 van maken

de meeste high end kaarten hebben al genoeg aan 500 watt en ik denk niet dat jij nog een videokaart van 300 euro hier in gaat plaatsen
deze is sterk genoeg

hmm, iemand heeft er net ook nog nagekeken en die zei dat je mooi systeem hebt samengesteld.
maar dat die andere 2dehands pc's wel beter waren,
als die onderdelen nieuw gaat kopen kwam je al rond de 500-600 euro uit,
dus hij zegt dat die wel beter zijn, maar wel 2dehands :x

ik weet niet wie die jongeman/meneer is maar hij heeft er geen verstand van
de AMD athlon ii x 2 250 is sterker dan een amd 6000+
de videokaart is sterker
3dmark.png

DDR3 geheugen is sneller
verder heb je gezien hoeveel het kost bij 4launch en dat is 394 euro
een van de bekenste webshops in nederland nog wel..

de prijs liegt er niet om

het eenige kleine nadeel is dat het 2GB ram heeft maar dit kan je in de toekomst goedkoop uitrbeiden tenopzichten van de DDR2 geheugen

de computer die ik samen heb gesteld zit in jouw budget, is beter, en is meer toekomst gericht

als je nu die tweede hands computer gaat kopen kom je volgend jaar weer langs van ik heb een nieuwe computer nodig de computer die ik samen heb gesteld kan je nog upgraden nieuwe cpu er in snellere videokaart als het moet

friend stuurde me deze net,
was volgens hem wel een goede
hij wil er 450 euro voor, wat denke jullie?

Pc Wit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan