Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosawarm

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2011
Berichten
11
Ik zoek een pc waarmee ik games kan spelen, maar die ook voor veel internet gebruikt en films en muziek kan afspelen.
Nu ben ik zelf al aan de gang geweest en ben ik op dit uitgekomen

Gigabite GA-X58-USB3
intel core i7-950
Kingston hyperx 6gb
2x wd cavair blue 1TB

Wat vinden jullie ervan en welke videokaart kan ik het beste nemen?
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Op zich wel goed maar waarom niet de nieuwe serie van intel?
en misschien is dit wel handig.
 
pc budget 1000 euro

doel: gamen, films dowloaden en bekijken, internetten
omgeving: hij mag iets geluid maken, maar niet teveel
heb niet veel verstand een pc in elkaar zetten, dus graag kant en klaar
besturingssysteem": windows 7
opties: blue ray brander, all in 1 cardreader en een nieuwe muis
 
De muis is niet van groot belang ,kan ik altijd later nog aanschaffen. Die ik nu heb is alleen erg snel leeg, maar opzich nog geen groot probleem.

Ik zat te denken aan een i7 processor, want ik ben altijd met meerdere dingen tegelijk bezig, en ik had ergens gelezen dat dan een i7 beter is.
Ik weet niet of dat waar is?
 
Mooie setup lord4163, alleen waarom 6GB werkgeheugen? Socket 1155 processors hebben meer aan 4 of 8 GB. Kingston heeft een mooi setje 8GB voor ongeveer 50 euro.

En nog even @ Rosawarm: voor gaming is i5 meer dan genoeg. Bij hogere resoluties (vanaf 1280 x 1024 ongeveer) is de videokaart belangrijker dan de processor, en de i5 zal dit perfect aankunnen. Dan is het een beetje zonde om dan 70 euro extra uit te geven aan een i7 als het geen enkel verschil gaat maken voor jouw ervaring.
Wanneer neem je dan wel een i7 2600 ? Als je heel veel met photoshop, lightroom en weet ik veel wat voor zware programma's voor bewerking van audio en video werkt. Doe je dat niet, gewoon een i5 nemen anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
 
Heb ik nog een vraag. Ik zie dat er verschillende merken zijn van deze videokaart. Zitten er nou ook grote verschillen in die kaarten?
 
Nee, ze gebruiken allemaal dezelfde chips. Verschil zit alleen in prijs, koeling en een eventuele overclock.
 
Dus al alleen de 6gb geheugen naar 8 gb aanpassen en dan moet het goed komen.

valueram of hyperx?

even een andere vraag
Ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten, zijn er dan ook nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
 
Laatst bewerkt:
Er zit standaard al een processorkoeler meegeleverd, deze is goed genoeg. Overclocken kun je niet met deze processor, dus heb je ook geen betere koeler nodig.
Daarnaast zit er nog een ventilator in de kast, hier kun je er evt. nog eentje bij bestellen voor een tientje.
 
De harde schijven zijn voor RAID. Er is waarschijnlijk wat mis gegaan met de cardreaders, dat hoort er 1 te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan