Game-Server Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvegter197

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2013
Hallo,
Ik zou graag een game-server willen kopen, alleen ik ben nieuw tot de server wereld.
Ik wil een server waarmee ik 2 servers tegelijk 24/7 kan laten draaien (het liefst zo min mogelijk tot geen lag;)).
De 2 servers zijn:
  • Minecraft Bukkit Server
  • Team Fortress 2 Server
Ik kan hem zelf wel bouwen, heb mijn eigen computer gebouwd. Kant en Klaar is ook goed.
Ik wil er maximaal €400 voor uitgeven, niks meer.

Alvast bedankt voor de hulp,
Martijn Vegter

P.S.
Ik wil geen server huren

Wel laat me je wat wijze raad geven:
- Met kopen veronderstel ik dat je bedoelt kopen en dan stockeren in een datacenter als 19'' server?
- Je gaat nooit beide kunnen draaien voor 400 euro. Een TF2 server alleen verbruikt maar 1 GB ram maar eet al snel aan je CPU (erger indien je bots hebt) zonder extra source mods.
Een Minecraft server met wat plugins voor 1-5 spelers is rond de 2 GB, vanaf dan gaat het logaritmisch hoger omdat plugins gegevens meer
gegevens moeten stockeren,

Als voorbeeld mijn server minesecure.net heeft 32GB ram en 2x AMD quadcore processoren en zelfs dan heb ik het soms lastig om aan load balancing te doen
om een minecraft server voor 100 man te draaien met +- 70 plugins. (Moet zeggen dat via BungeeCord en wat aangepaste plugins dit nogal meevalt).

Ok dus stel dat je een server kan bemachtigen voor rond de 400 euro dan is nog de vraag van waar je hem gaat zetten:
1) Je houd hem thuis (geen goed idee) je moet minsten over een goede download en upload snelheid zitten.
(speedtest.net)
Dan is nog de kwesite van elektriciteit, ik denk dat jij (of je ouders) snel een mooie rekening krijgen van een server die 24/7 twee game server staat te draaien.
Ook moet je een static ip hebben. Dit kan je aanvragen bij je provider en is ook een jaarlijks te betalen bedrag.

2) Je zet hem in een datacenter, weet niet hoe duur dat precies is tegenwoordig maar dan ben je tenminste verlost van internet snelheid, geblockte ports en een static ip

Met Vriendelijke Groeten,
Maxim Van de Wynckel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor u snelle reactie,

Kan ik voor €400 alleen de TF2 server draaien? Of dat ook niet.
Anders moet ik het er maar bij neer leggen.

Vriendelijke Groet,
Martijn Vegter

ik zou de server in mijn studeerkamer zetten, omdat ik daar bekaald internet heb.
Kwa OS dacht ik aan linux.

Een server in je slaapkamer? Staat deze 's nachts ook aan? Zeker niet als je weet wat voor herrie een server maakt.

Jouw upload is voor jouw bezoekers van de server de download snelheid, aangezien die erg laag is raad ik je niet aan om thuis een server te gaan plaatsen. Iedereen zal last hebben van lag.
Voor 400 euro kun jij 2 leuke servers huren voor een jaar. Waarom doe je dat niet?

Ik vind het persoonlijk prettiger dat wat ik koop kan aanraken.
Ik denkt dat hulp die nu nog word aangeboden zinloos word, we weten allemaal nu dat het niet kan.
Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp.

Hartelijk dank,
Martijn Vegter

Hey,

klopt inderdaad met zo een snelheid kan het wel effe duren.
Waarom wil je geen server huren? Vaak zijn de prijzen hier beter.

Kijk is hier, zelf heb ik hier twee server gehad voor een paar jaar:
http://www.leaseweb.com/nl/dedicated-servers

Je moet je indenken dat dit miss op jaarbasis meer dan 400 euro is, maar
je gaat vaak meer aan elektriciteit en internet verbruiken.

Mvg,
Maximvdw

met die upload snelheid kun je dit hele idee op je buik schrijven

ik weet niet voor hoeveel spelers je wilt hosten maar met dit zou je al lag krijgen als je voor 8 personen host
je wilt minimaal 50x sneller upload om voor 20 man te kunnen hosten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan