Game server

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik heb een game en wil daarvoor een server draaien. Wat zal ik dan nemen? Linux als server, of Windows Server 2012?
En waarom kiezen de meesten Linux?

Alvast bedankt

Waarom linux? Omdat het goedkoper is :)

linux is vaak ook wat veiliger (mits goed ingesteld natuurlijk), simpelweg omdat er minder mensen exploits schrijven voor linux. Voor de gameserver zelf is het wel een beetje afhankelijk van het spel. Sommige servers zijn geoptimaliseerd voor een systeem, hoewel veruit de meeste tegenwoordig goede performance hebben op beide typen server.

Ik ben bezig met mijn eigen game, met Smartfoxserver.
Wat is dan beter? Ik wil een besturingssysteem dat niet veel van mijn pc vraagt als
de pc de hele dag aan staat, want de server moet 24/7.

Tja beiden zijn redelijk goed. Persoonlijk zou ik linux kiezen, al is het maar om de 150 euro voor een windows licentie, maar ook omdat ik er zelf prettige ervaringen mee heb. En er zijn vaak zeer veel fora en tools voor linux beschikbaar die niet altijd voor windows uitgebracht worden.

Oke, en moet ik dan echt een server os zoals Ubuntu Server hebben? En hoe kan ik die server draaien dan?

Dus het kan ook gewoon op Windows 2000 Professional of Windows XP Home Edition? Je bent er dus niet
een echt server OS voor nodig?

Het nadeel van XP en windows 2000 is dat ze zo lek zijn als een mandje. als je dat langere tijd online zet moet je niet verbaasd zijn als je server gehacked/ gewist wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan