Game springt naar desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldenground

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2019
Hallo,

Als ik een game zoals guilwars 1 start springt die na een zekere tijd naar desktop.
Dit gebeurt 1 a 2 keer daarna is alles ok.
Ik heb een log van hijackthis toegevoegd mocht dat helpen.

Bijlagen

Je kunt beter in de Windows Logboeken kijken wat er gebeurd of vermeld staat op het moment dat dit terugspringen plaats vindt...
Dat Hijackthis heb je in dit geval niks aan...

Is vast een programma dat dan even de focus vraagt. Kwestie van taakbeheer aanzetten en kijken welk proces actief wordt tijdens het omspringen.

ok, ik zal morgen taakbeheer starten en Guildwars 1 , als ie overspringt naar desktop zal ik taakbeheer bekijken. Maar nu ga ik stoppen met men laptop. Ik laat morgenvroeg iets weten.

PS eventlogboek vind ik moeilijk en onduidelijk, weet niet waar te zoeken. Vind zelf guildwars niet terug.....

PS2 ik heb een alienware laptop met win 10 pro

Het kan een update programmaonderdeel zijn dat een ander programma niet herkent als activiteit omdat het spel misschien Windows niet nodig heeft. Draai eens AutoRuns van Sysinternals en kijk in de lijst van wat er allemaal opstart. Daar kan je onderdelen ook tijdelijk uitschakelen door middel van checkboxen. AutoRuns hoeft niet te worden geïnstalleerd en geeft een vollediger uitsluitsel dan wat je zelf in Windows overal kan vinden.

Zelf kijk ik altijd eerst naar wat er in het systeemvakje staat als zijnde actief. Een cloud opslag bijvoorbeeld indexeert en komt daarmee ook voorbij de spelbestanden. Deze zaken hoeven vaak niet iedere keer geladen te worden dus probeer het eens met die onderdelen uitgeschakeld. Windows Search service indexeert trouwens ook altijd en sommige virusscanners doen scans, die het spel misschien ook iedere keer onderzoeken.

Ik heb een programma wat zichtbare onderdelen laat zien en geen uitsluitsel biedt zoals AutoRuns over wat er draait maar mogelijk heb je er iets aan. Er zijn wel meer van dit soort programma's What is my computer doing?

Laatst bewerkt:
Ik heb taakbeheer geprobeert maar zonder succes.Toen mijn spel naar desktop sprong was er niks te zien.....
Ik heb nu autoruns gedownload. Ik laat iets weten wat dit oplevert...

Ik heb autoruns uitgevoerd maar weet niet waar te beginnen. Kan iemand mij helpen. Ik heb van de log een paar fotos bijgevoegd die alles weergeven.
Alvast bedankt.

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    585,2 KB · Weergaven: 48
  • 02.jpg
    02.jpg
    500,4 KB · Weergaven: 45
  • 03.jpg
    03.jpg
    613,6 KB · Weergaven: 47
  • 04.jpg
    04.jpg
    613,8 KB · Weergaven: 49
  • 05.jpg
    05.jpg
    599,3 KB · Weergaven: 42
  • 06.jpg
    06.jpg
    542,7 KB · Weergaven: 48
Nogmaals ( zie post #2 ), wat geven de Windows logboeken aan onder "Systeem" en "Toepassingen" op het moment dat hij terugvalt..?
Ik zie niet wat je met Autoruns denkt te bereiken...dat logt niets dus kun je niks terugkijken...

Ik heb de logboek weer geopend en foto's genomen van toepassingen en systeem.
Kan jij er iets van uitmaken?
Alvast bedankt,

Bijlagen

• toepassing.jpg
    toepassing.jpg
    333,5 KB · Weergaven: 50
  • systeem.jpg
    systeem.jpg
    358,3 KB · Weergaven: 48
AutoRuns gebruiken is het beste advies ooit om de reden van storing te vinden, want er draait van alles op de computer en zeker ook op die van jou!

De kleuren spreken vanzelf, in de toelichting op de zelfde regel. Geel is bijvoorbeeld dat het bestand niet werd gevonden en wanneer je de reden niet kan achterhalen dan kunnen deze programmaresten worden verwijderd zodat het niet meer wordt aangeroepen. Andere kleuren spreken van niet te controleren certificaten of onbekende herkomst en daar zal je kritischer op moeten wezen. Is het iets wat je gebruikt als zijnde vertrouwd en staat het in het juiste pad (want malware vaak niet), dat zijn vragen die je jezelf dan moet stellen.

Ook het zien van zaken die er zijn bijgekomen zal in de toekomst van nut kunnen zijn.

Namen van programma's kan ik wel van boven naar onder gaan zoeken met Google maar het komt eerst aan op wat u er zelf mee wilt doen. Het is wel behoorlijk wat werk maar dit zoeken naar antwoorden wordt vergemakkelijkt doordat die specifieke vragen op forums veel worden gesteld. Maak dan ook aantekeningen ervan.

U kunt afzien van onnodige programma's, zoals vaak updaters die kort erg actief kunnen worden of bronnen slecht vrij geven. U kan uitvinden dat bepaalde programma's of onderdelen ervan erg systeem belastend zijn en daarom stoppen met het gebruik ervan of u kan uzelf afvragen of er in het volledig overzicht van de complete lijst iets staat wat de onderbreking zou kunnen geven. Uw virus scanner zou een achtergrond scan kunnen doen en vereisen dat uw activiteit of dit spel even stopt. Als het geheugen wordt onderzocht of een specifiek in gebruik zijnd onderdeel.

Ik raadde u aan om vooral verdacht te zijn op zaken die u in het systeemvak kunt zien en daar lijkt een uitgestelde start van Intel Rapid Storage te staan, wat maar heel beperkt nut heeft. Klik hier op de instellingen ervan (links of rechts klikken) en schakel eens uit "Opstarten met Windows." Zo mogelijk zoekt u binnen programma's naar mogelijkheden om onderdelen zoals -update ervan zoeken- uit te schakelen. Een tweede mogelijkheid is het weghalen van het afvinkje op die regel binnen AutoRuns en vaak vindt je dat ook op het tabblad Opstarten na het geven van de opdracht "msconfig." Voor de volledigheid: services kan je zowel bij msconfig als bij Services uitschakelen en bij Services heb je ook de keuze voor automatisch starten.

Voor het zoeken naar de reden sluit u gaandeweg mogelijkheden uit en start u opnieuw op om resultaat te zien. Doe daarom niet te veel tegelijk maar volstrekt onnodige programma's verwijderen, niet actief maken of uitschakelen kan u natuurlijk altijd doen en zal de werking van de computer alleen maar te goede komen.

In de screen van "Toepassingen" zijn een aantal fouten en waarschuwingen te zien, waaronder Service Control Manager, Distributed Com en BTUSB met 2 verschillen ID's.
Hoe je die Distributed Com fout oplost lees je hier.
Oplossing voor Service Control Manager hier.
BTUSB => Microsoft zegt daar het volgende over: "This Warning event message can safely be ignored. The message does not indicate that there is a problem with the device".

Al met al leveren de screens dus weinig toegevoegde informatie op, mede omdat je niet vermeld naar welk tijdstip er gezocht / gekeken moet worden.
Op deze manier is het dus onmogelijk om een bepaalde logboek melding te koppelen aan het terugvallen uit de game...

Schrijft de game zelf geen log-bestanden weg in een sub-directory waar het geïnstalleerd is..?

ik heb de stappen gedaan die hierboven vermeld staan.
Ik laat je weten of het geholpen heeft.

Ik heb nog altijd het probleem maar de fouten in logboek zijn opgelost behalve 1 = ESENT

ik denk daar ook een oplossing voor gevonden te hebben , ik laat iets weten als het zo is.

Heb ook background events uitgeschakeld = zelfde probleem dus weer inschakelt.
Heb ook google update uitgeschakeld = zelfde probleem dus weer inschakelt.

Als ik Guildwars 1 start springt die nog steeds naar desktop, 1 keer meestal, daarna is alles ok.

Soms ook 2 keer maar niet meer.....

Wat is over dit probleem terug vindt is dat het gerelateerd schijnt te zijn aan een niet stabiele internetverbinding, vooral WiFi is daarbij een boosdoener...?

ik heb screenshots hier toegevoegd van logboeken nadat ik het voorval had om 7:38h.
Zoals je kan zien heb ik nog steeds een fout van ESENT.....weet niet hoe dit op te lossen....
Ik heb wel gezien dat Microsoft Windows Sec Auditing word uitgevoerd op hetzelfde moment van het terugspringen naar desktop.

PS: Ik heb een vaste internetconnectie dus geen WIFI.

Bijlagen

• Toepassing.jpg
    Toepassing.jpg
    277,8 KB · Weergaven: 43
  • Beveiliging.jpg
    Beveiliging.jpg
    375,4 KB · Weergaven: 41
  • systeem.jpg
    systeem.jpg
    302,1 KB · Weergaven: 44
OK, dan zit de oorzaak in elk geval niet daar...
Is de installatie van die game actueel, m.a.w. er zijn geen patches beschikbaar die nog niet geïnstalleerd zijn...?
Videodrivers zijn up-to-date..?
Er moet ergens een conflict ontstaan waardoor dit gebeurd...

Guildwars 1 is volledig in orde en mijn nvidea driver heeft de laatste driver versie.

Ik weet het ook niet meer, Heb nu bluetooth ook uitgeschakeld.

Maar veel hoop dat dit het probleem zal oplossen heb ik niet.

Ik laat in enkel geval iets weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan