game veroorzaakt traag afsluiten Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

maud138

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Berichten
36
Ik heb Windows XP home pro op een computer met 4 gebruikers.
Het afsluiten van Windows duurt heel erg lang (ca 5 min). Zelfs als er geen enkele gebruiker is aangemeld duurt het afsluiten van Windows zo lang.

Nu heb ik per toeval hetvolgende ontdekt:
Dit trage afsluiten wordt veroorzaakt door een game (Lego Star Wars II). Deze game wijzigt ergens iets, waardoor Windows niet meer goed kan afsluiten. Als ik de Nvidia-driver opnieuw installeer, sluit Windows wél snel af. Tot het moment dat er op een dag weer Lego Star Wars II gespeeld wordt, vanaf dat moment gaat het weer mis en moet ik de drivers weer opnieuw installeren.
Dit werkt zowel voor de driver voor de videokaart (Nvidia GeForce 8500 GT) als voor de driver voor de netwerkkaart (Nvidia nForce Networking Controller). Ik hoef maar 1 van beide drivers te herinstalleren en het afsluiten gaat weer soepel.
Wat gebeurt hier en hoe kan ik dit oplossen?
Maud
 
Ik heb Lego Star Wars II opnieuw geïnstalleerd, nadat ik eerst de drivers weer opnieuw geïnstalleerd had, zodat de computer "schoon" was, maar dat had een effect.
 
Na het installeren van Lego Star Wars the Complete Saga was het probleem opgelost. Heel vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan