GameCube Game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtr1998

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo, ik zou graag willen weten met welke programmeertaal ik een GameCube game maak.
Alvast bedankt, Daniel

Er zijn denk ik meerderen programmeertalen waarmee dat kan.
c++ is een goede optie maar het is niet de makkelijkste programmeertaal.
Zelf vind ik c++ wel een fijne taal en als je hem goed kent gaat spellen maken(heb alleen 2D gemaakt) er mee ook goed.

Maar denk wel.

Eerste moet je de taal leren.
Dan spellen leren maken op de pc.
Dan gamecube spellen.

En hoe wil je de spellen op je gamecube krijgen?

Want wil je eigelijk 2D spellen of D3(niet met een bril ofzo) spellen maken.

Een ding als je nog geen programmeertaal kan kan je niet volgende week al spellen gaan maken.
Als je nu vakantie hebt kan je de taal wel goed gaan leren.

Laatst bewerkt:
Om een game/software voor de GameCube te maken zul je contact moeten opnemen met Nintendo.
Voor zover ik weet is hun SDK C(++) met extra language bindings voor Borland-C++

Hoewel er van de SDK (CodeWarrior) een vrij te verkrijgen legale variant bestaat, de TDEV - Edition, zul je nog steeds een licentie, een GameCubeOS CD en de CodeWarrior Analisis Debugger soft- en hardware bij Nintendo moeten aankopen.

De CodeWarrior SDK staat gekend als een zeer ingewikkelde SDK, mede omdat er relatief weinig documentatie vrij te verkrijgen is. Je hebt best al enige ervaring met het programmeren van PC-games alvorens met CodeWarrior aan de slag te gaan.

Bedankt voor al jullie reacties, dus als ik jullie goed begrijp kan ik het beste C++ leren. Ik dacht dat C++ alleen voor de pc was. Weet iemand een goede website waar je C++ dan kan leren. En als ik het kan, hoe kan ik het dan op de gamecube laten draaien? Snapt de GameCube C++? Alvast Bedankt.

Hoe je een game laat draaien op de gamecube wordt uitgelegd door Johantrax (als je zijn post niet begrijpt heb je gewoon nog een lange weg te gaan, meer niet)

Er zijn boeken zoals C++ voor Dummies die je zouden kunnen helpen, en genoeg tutorials op internet.

Houd er overigens wel rekening mee dat je best een paar jaar uit mag trekken om C++ te leren en iets kleins te maken, tis niet bepaald eenvoudig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan