Gamelaptop, budget rond 1500,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat ik ook maar eens ga kijken naar de notebooks van Asus dan, lijken er best goed uit te zien... Hmm, en ik denk ook dat ik mijn budget maar eens ga opschroeven waar ook een 5870HD kaartje in zit. Ongeveer 200 euro meer kan ik wel uitgeven meen ik...

Inderdaad, de 360M is toch wel een stukkie minder snel als de HD5870.

Is toch om je vingers bij af te likken, wat een beest. Kan menig Desktop systeem niet tegen op. :eek:

De 460M staat bijna gelijk aan de HD5870, geweldige kaart dus.

Wowkee, denk dat ik mijn keuze wel gemaakt heb... Het zal inderdaad zo'n beetje om die 2 gaan. Die eerste met die 460M was ik nog niet tegengekomen trouwens... Bedankt voor jullie advies allemaal! :D

Heb je enig idee hoeveel stroom zo'n laptopmonster wegslobbert?

-vergelijk dan bijv. de accu's (hoeveelheid cells) van de Asus machines met diegene die jij te duur vond
-vergelijk nog even de processors,
-vergelijk de hoeveelheid aanwezige harddisks,
-vergelijk nog even de garantietermijn,
-realiseer je dat álle genoemde videokaarten classe 1 producten zijn en dat een machine met een videokaart die nú op één staat, allang naar de laptophemel is alvorens die videokaart de boel niet meer kan trekken (m.a.w. woorden, budgettair kan het juist heel slim zijn om niet de allerduurste videokaart te kopen, zolang de kaart die er wél inzit maar uit de dezelfde prestatieklasse komt, (bijv. 1150 punten verschil in de benchmarks m.a.w. 20.450 of 21.600, ga jij en ik niet beleven)

Leun achterover en pak je rekenmachine voordat je beslist.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad geen idee hoeveel stroom zo'n ding verbruikt maar dat lijkt mij niet echt een groot probleem.

Budgettair kan het inderdaad slimmer zijn om toch iets zwakkers aan te schaffen, met een kaart uit dezelfde klasse, ik snap je punt daarin. Ik heb nog een paar weken om een definitieve beslissing te maken. Het is sowieso niet iets wat je moet overhaasten lijkt mij. Alle genoemde laptops zijn allemaal zeer snelle machines, ik ga er nog lekker over na denken en we zullen het zien! Desondanks is het (vooral voor gamers) altijd wel aantrekkelijker, meen ik, om voor die nét iets duurdere laptop te gaan met betere specificaties.

Laatst bewerkt:
Even een vraag wat niet direct met het topic te maken heeft... Heeft hier iemand ervaringen met uit het buitenland notebooks (of ander spul) laten komen, simpel omdat het ergens in het buitenland goedkoper is dan hier? Ik zie nogal wat prijsverschillen wat dat betreft. Waarschijnlijk komt er dan wel belasting overheen wat het uiteindelijk misschien niet goedkoper maakt. Ik heb al eens een bowlingbal besteld in de VS van ongeveer 180 dollar en daar kwam dan nog eens ruim 30,- euro aan belasting overheen.

Ligt eraan uit welk land he. Met hoge prijzen voor elektronica moet je van buiten de EU iig +19% BTW betalen en +invoerrechten.
En als je uit bijv Amerika besteld dan moet je ook nog rekening houden dat VAT niet op het prijskaartje erbij staat en er achteraf ook nog bijkomt daar.

Ik had het inderdaad over de VS... Waarschijnlijk krijg je dan ook wel wat probleempjes met garantie en dergelijke. Denk dat ik dit dan maar uitsluit hoewel het wel wat geld kan schelen.

Dan nog even wat, ik spaar nog even wat verder, nog voor ongeveer 3 weken. Mijn oude laptop (Iemand geïnteresseerd in een MSI GX700? :P ) ga ik dan ook verkopen. De Asus G73 serie ga ik hoogstwaarschijnlijk niet halen. Naar het schijnt zijn er veel mensen die klagen over VSOD's, wat waarschijnlijk komt door de bouw van de laptop zelf, het apparaat schijnt niet geheel stabiel te zijn en Asus krijgt er ontzettend veel klachten over. De koelpasta schijnt niet goed aangebracht te zijn. Er is een third-party BIOS uitgekomen daarvoor (Dus niet eens van Asus zelf).

Ik heb mijn oog nu op een MSI GX660 gefixeerd, en dan nog een beetje laten upgraden door xnotebooks.nl, die je daar nog anders kunt samenstellen. Nu heb ik weer wat dingetjes waarover ik twijfel... Ik heb namelijk wat configuraties bekeken ervan.

Is Hyper-X geheugen van Kingston nou echt zoveel sneller en de duurdere prijs waard? Of maakt dat bij gamen nou niet echt heel erg veel uit? Verder zit ik nog te twijfelen om een snellere (en dus duurdere) processor op te offeren voor een Intel SSD van 80GB of een Hybrid van 500GB. Leuk hoor, die samenstelsites, maar wel moeilijker om een keuze te maken haha :P

Maar waarom dan een MSI? Nou, ik ben nu dus ook nog in het bezit van een MSI en ben erg tevreden over hun systemen. Één keer een HDD-crash gehad, en die was weer vlug vervangen door ze. Naar het schijnt lijkt de koeling wel wat lawaai te maken maar dat zeiden ze van de GX700 ook, en dat vond ik (tenminste) best meevallen. Hij is wel een beetje opzichtig qua design, maar zolang ik er goed op kan gamen, ga ik daar niet op letten.

De bestelling bij xnotebooks.nl is gemaakt, ik wilde jullie de specs niet onthouden... De laptop is een MSi GX660 met een Full HD schermresolutie van 1920x1080, en een 15,6" scherm.

Processor: Intel Core i7 820QM
Geheugen: 6 GB DDR3 1333 Mhz
Videokaart: Ati HD5870 1GB GDDR5
Opslag: 500 GB Hybrid HDD / SSD Combo
Optisch: Blu-Ray / DVD Combo
Met muis en rugzak

Way over budget maar goed het maakt niet uit. Ik had ze gemaild of ze deze laptop over 3 weken nog steeds zouden hebben, zij adviseerden me daarbij alvast een bestelling te maken en 10% aan te betalen. Totale prijskaartje voor de laptop komt uit op 2.101,94 Euro. 600 meer dan ik eerst wilde uitgeven, maar ja, ik spaar nu ook al wat langer door. Over 3 weken is het voorelkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan