gamemaker 3D texture

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
4
ik heb een driehoek gemaakt met 3 vectors, nu wil ik de driehoek een texture geven.
dit is de code die ik gebruik
Code:
//de driehoek
d3d_vertex_normal(0,0,20,0,0,2)
d3d_vertex_normal(215,0,100,0,0,2)
d3d_vertex_normal(430,0,20,0,0,2)
                                    
d3d_vertex_normal(0,490,20,0,0,2)
d3d_vertex_normal(215,490,100,0,0,2)
d3d_vertex_normal(430,490,20,0,0,2)


//textures erbij
d3d_vertex_texture(0,0,20,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))
d3d_vertex_texture(215,0,100,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))
d3d_vertex_texture(430,0,20,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))

d3d_vertex_texture(0,490,20,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))
d3d_vertex_texture(215,490,100,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))
d3d_vertex_texture(430,490,20,background_get_texture(muur),background_get_texture(muur))

ik zie nu alleen een witte driehoek. moet ik een andere dan d3d_vertex_texture gebruiken?
 
ik zit momenteel niet opd de goeie computer om het uit te zoeken, en ik heb wel een boekje maar die gaat niet over de geregistreerde versie, dus niet over 3d etc..
Ik zou het als ik jou was vragen op de GameMakerCommunity:
forums.gamemaker.nl
omdat het me al eerder is opgevallen dat er niet veel helpmijeers zijn die gamemaker kennen;)

EDIT:
ik citeer de vertaalde handleiding:

Je kunt ook textured polygons in 3D gebruiken. Het werkt precies hetzelfde als beschreven in de geavanceerde tekenfuncties in de documentatie. Maar deze keer heb je 3D varianten nodig van de basisfuncties. Eén ding moet je je realiseren. In een textuur is positie (0,0) de linkerbovenhoek. Maar wanneer je projecties gebruikt (zoals hieronder aangegeven), is de linker onderhoek vaak (0,0). In zulke situaties moet je mogelijk de textuur verticaal spiegelen.

d3d_primitive_begin_texture(type,texid) Begin een 3D primitive van het aangegeven type met de gegeven textuur.
d3d_vertex_texture(x,y,z,xtex,ytex) Voeg vertex (x,y,z) toe aan de primitive met positie (xtex,ytex) in de textuur, verkleurd met vooraf ingestelde kleur en doorzichtigheid.
d3d_vertex_texture_color(x,y,z,xtex,ytex,klr,doorzichtigheid) Voeg vertex (x,y,z) toe aan de primitive met positie (xtex,ytex) in de textuur, verkleurd met zijn eigen kleur en doorzichtigheid.
d3d_primitive_end() Beëindig de beschrijving van de primitive. Deze functie tekent hem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan