Gamen laat mijn pc crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARewinkel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje terug loopt mijn pc regelmatig vast op het moment dat ik een game (zoals WoW o.i.d. aanzet). De crashes lijken mij geheel random, maar omdat het alleen gebeurd met gamen vermoed ik iets van een 3d kaart issue of tempraturen die te hoog zijn. Ik heb vrij weinig hardware kennis, maar na het lezen van een aantal forums lijkt mij dit het meest aannemelijk.
Ik heb reeds geprobeerd om alle recente drivers te downloaden en de pc stofvrij te maken.

mijn pc
Uit systeembeheer:

Acer Aspire x3200
AMD athlon dual core 4450e 2.30 GHz
RAM 2 GB
32bits besturingssysteem (windows 7)

dxdiag
Bekijk bijlage DxDiag.txt

Ik had nog even gekeken bij het opstarten van mijn pc naar tempraturen. Er stond shutdown temp 90 graden (dat was na een crash)
huidige tempratuur 60 graden

Mijn pc kon oudere games zoals WoW, rome total war, CS source etc. prima draaien toen hij nog vers uit de winkel was. Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen dat hij nu zo vaak crashed (sowieso binnen 15 altijd raak).

Ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen, alvast bedank! Bert
J

Wat raad je aan om m'n pc het veiligst stofvrij te maken? Die keer dat ik het geprobeerd had, had ik alleen wat gewapperd :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij:thumb:

Toevallig van de week nog een intressant topic over geweest
klikkerderklik

60 gr vindt ik nog niet verontrustend hoor.Alleen je geeft niet aan wat en wanneer.
Maar je zou idd eerst eens kunnen beginnen met......

Idd. Je kan een stofzuiger, busje lucht of een compressor gebruiken, het laatste is het beste (mijn mening) alleen wat moeilijker aan te komen.
succes:thumb:

Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt
schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik doe alles met de stofzuiger :o Nog nooit problemen gehad. Ik gebruik dan ook altijd de kwast die er bijgeleverd zit.

Hey,

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb m'n pc goed schoongemaakt volgens de tips en trucs die ik op het forum gevonden heb. Echter blijft m'n pc nog wel eens vastlopen als ik bijv. een game draai.

Heb nu een beetje geïmproviseerd en een gewone ventilator m'n pc kast in laten blazen.
Dit voorkomt in z'n geheel al mijn verhittings problemen/game crashes. Ziet er echt belachelijk uit, maar 't werkt.
Deze tijdelijke oplossing maar gebruiken tot ik een nieuwe ventilator voor in m'n pc kan vinden. Lijkt er namelijk op dat dit de kwaaddoener was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan