Gamen op TV via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsmanson

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
147
Hoi,

Vraag over HDMI. Mijn computer staat in mijn slaapkamer die grenst aan mijn woonkamer. Nu wil ik mijn TV die in de woonkamer staat doormiddel van een HDMI kabel verbinden met mijn PC zodat ik kan gamen in de woonkamer. De lengte van de HDMI kabel zal dan ongeveer 11 meter lang moeten zijn. Vraag is, zal dan de kwaliteit erg snel achteruit gaan? en zijn er tips voor HDMI kabels die deze afstand makkelijk kunnen overbruggen zonder kwaliteitsverlies en zonder het gebruik van een versterker ertussen? (Ik zal hem dan aansluiten aan een PC met een R9 290x videokaart en aan een TV met 1080p resolutie).

Alvast bedankt

Lars
 
Als de Kabel uit 1 stuk zal het verlies wel meevallen
 
HDMI is een digitaal signaal. Er is dus per definitie geen sprake van verlies. Wel kan het zo zijn dat het niet meer werkt bij een te lange kabel.
 
gebruik zelf een 15 hdmi kabel tussen pc en tv gaat prima
 
@JdK

Wat voor kabel gebruik je dan? Ik heb mijn kabel nu net binnen. Het is deze kabel: https://www.kabeltje.com/hq-hdmi-high-speed-with-ethernet-kabel-10-meter?sqr=hdmi 10& maar geeft binnen enkele minuten een blauw en groen scherm aan op mijn TV. Daarnaast hapert het geluid ook een beetje. Op een gegeven moment verdwijnt het blauw/groene scherm wel weer maar komt ook weer net zo hard weer terug. Op mijn PC heb ik het ingesteld dat ik het beeld van mijn PC dupliceer op mijn TV scherm, ik kan ook kiezen om het scherm uit te breiden, maar hierdoor blijft het beeld op mijn TV steeds wegvallen als ik een spel als The Witcher 3 opstart. Zou dit aan de kwaliteit liggen van de kabel zelf of zal ik toch een duurdere kabel aan moeten schaffen hiervoor?
 
Nee een duurdere kabel heb geen zin.
Ik gebruik zelf ook een gewone doorsnee kabel.
Het ligt niet aan de kabel maar aan de aansluiting videokaart denk ik , kan ook een instelling zijn.
Zelf heb ik een nvidia kaart gebruik de DVI aansluiting achter op de kaart niet de hdmi aansluiting
 
Ik heb de hdmi kabel aangesloten op mijn R9 290X videokaart. Wat voor instellingen zijn daarop te veranderen dan? Heeft dat dan ook met resoluties te maken of moeten er dan ook instellingen in BIOS veranderd worden?
 
Instellingen zijn te veranderen in het configuratie scherm van je videokaart.(linkermuisknop op het scherm klikken)
Ik dupliceer niet het pc beeld van mijn pc maar kies voor in mijn geval sony tv ( optie meerdere beeld schermen instellen ) dan word mijn monitor uitgeschakelt.
 
Die kabels hebben een inwendige weerstand, digitaal of niet en aan de prijs zie je het niet, tis uitproberen.

Heb het bij de plaatselijk PC boer laten testen en dat ging over een kabel van 1,5mtr, 2 van de 3 werkte niet, beeld viel gewoon steeds weg en dat was een goedkope en een dure.
Miss. daar een PC boer die dat voor je wil doen?
 
@ JdK

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar dan gaat mijn TV scherm dus de hele tijd flikkeren als ik een bepaald spel opstart. Dat doet hij niet als ik de schermen dupliceer
 
Aan je kabel ligt het niet dat is zeker,heb je de tv via de Dvi-D aangesloten?
 
Als je tv niet te oud is je drivers up to date zijn je vernieuwings frequentie op 60hertz staat resolutie niet te hoog staat zou het moeten werken zo niet dan weet ik het ook niet meer.
 
hij had een link geplaast het betreft een high speed kabel voor oa 3d 4k resolutie aangenomen dat die kabel nieuw is en dus in orde is er niets met die kabel aan de hand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan