Gamepad wil niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Ik heb pas vandaag een Piranha Xtreme Dual Shock PC Controller gekocht maar hij wil niet werken. Ik heb de drivers geinstaleert zoals het staat in de handleiding en dan staat er dat ik naar Control Panel moet gaan en dan Game Controllers en daar zou dan de Gamepad van mij moeten staan maar er staat niks, is er nog een manier om te zorgen dat dit wel werkt?

Is het er ééntje met een USB aansluiting of gameport aansluiting voor op je geluidskaart? Control Panel/Game Controllers bedoel je daarmee configuratiescherm/spelbesturingen? En heb je ook meer gamepads aangesloten?

Het is een gamepad met USB aansluiting. en met Control Panel/Game Controllers bedoel ik Configuratiescherm/Spelbesturingen ja, ik heb de EN versie van XP vandaar het engels. Ik heb alleen maar 1 Gamepad, en dat is deze dus.

Ik zet maar mijn systeem specs erbij als het nodig is:
Windows XP Pro.
AMD Athlon 64bit 3000+
1024 RAM
Nvidia GeforceFX 5900XT
K8V SE Deluxe Moederbord

als er meer info nodig is, zeg het dan maar.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor. ik heb geen opties meer. Wat bij mij soms nog wel eens werkt is naar configuratiescherm/spelbesturingen gaan en dan op de gamepad knoppen drukken, de gamepad wordt dan wel herkent. Ik heb dit soms wel eens met de sidewinder van microsoft. Is trouwens je USB-poort geactiveerd? Kijk hiervoor in de apparaatbeheer of anders in de bios.

Ik weet zeker dat mijn USB poort geactiveerd is, anders zou mijn andere USB apparaten op 1 van die poorten het ook niet doen. Ik heb die gamepad een tijdje in de usb poort gelaten en dan kreeg ik een melding van XP dat er een onbekende USB apparaat aangesloten zit, XP ziet het wel maar hij doet niks met de gamepad.

Kan het misschien zijn dat deze Gamepad XP niet ondersteund? want het staat nergens op het doosje en op de site van Piranha.

Geplaatst door Blackadder
Ik heb die gamepad een tijdje in de usb poort gelaten en dan kreeg ik een melding van XP dat er een onbekende USB apparaat aangesloten zit............
Staan er in apparaatbeheer ook conflicterende apparaten?
De gamepad is nieuw toch? Dan zal dit voor WinXP geen probleem zijn dacht ik.
O ja, voor ik het vergeet, eerst de sofware installeren dan pas de gamepad aansluiten. Staat ook in de handleiding als het goed is, dit voorkomt ook narigheid. Mocht je het andersom hebben gedaan staat er in apparaatbeheer waarschijnlijk een foutief apparaat, verwijder dit, even opnieuw opstarten, dan word hij als het goed is wel correct geïnstalleerd.

Dat heb ik ook gedaan, eerst software instaleren en dan de gamepad aansluiten, maar het wil niet. Bij apparaatbeheer zie ik niks staan dat aangeeft dat er een probleem is. Die gamepad is niet echt nieuw denk ik, hij kost maar 10 euro bij de Bart Smit.

ik had ongeveer het zelfde probleem met mijn stuurwheel en dat heb ik verholpen door via configuratiescherm en dan hardware en dan gewoon doen wat er staat en nou werkt mijn stuurwiel perfect

Weet je ook precies welk merk en type het is? Heb je een internet adres van de fabrikant?

weet je echt helemaal zeker dat het voor de pc is want ik hen eens gaan zoeken mar alles is voor de ps1 en ps2 dus ik denk dat het niet op de pc hoort

Geplaatst door traxion
weet je echt helemaal zeker dat het voor de pc is want ik hen eens gaan zoeken mar alles is voor de ps1 en ps2 dus ik denk dat het niet op de pc hoort
Passen die ook op de PC dan?

Ik weet het zeker dat het voor de PC is, want Playstation controllers gebruiken geen USB. Hier heb je een site, ik heb zelf al gekeken maar er staat niks veel op over de systeemeisen van die gamepad.

www.contactdata.nl

Als je naar configuratiescherm/spelbesturingen gaat en je klikt dan op "toevoegen", kun je'm dan ook handmatig toevoegen?

Je kan ze natuurlijk ook gewoon bellen of mailen, de contactgegevens staan op de site.

met zulke dingen moet je meestal een paar dagen gedult voor hebben soms heb je het zo en soms duurt het meer dan een week

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan