Gamepc €700-800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo, ik heb een gamepc samengesteld, en vroeg me af of jullie nog suggesties hebben, om hem beter/of goedkoper te maken, voor rond de €700-750.
Ik wil er eigenlijk alleen mee gamen, videobewerken is handig maar niet vereist.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:
GPU: MSI r6870 CrossfireX (beiden met een core clock van 1Ghz)
CPU: Intel i5 2500K (overclock naar ~4.5 Ghz)
MOBO: ASRock P67 extreme4
RAM: 4gb Kingston valueram
Case: CoolerMastet HAF 912+
PSU: Corsair 850TX V2 850Watt
HDD: 1TB, goedkope van rond de €40-50

Is dit een goede build om games als Crysis, GTA IV, Just Cause 2, Metro 2033, en
Andere recente open world en fps- games te spelen?
Zo niet, wat zou je veranderen? En hij moet wat goedkoper het liefst, dus als er iets
vervangen kan worden door iets goedkopers, met +- dezelfde prestaties, meld het dan.
(Resolutie is 1920 x 1080p)

Laatst bewerkt door een moderator:
Noot: Je HDD: neem liever géén goedkoop ding! HD is één van de belangrijkste dingen.
Noot 2: Je CPU: Als je je 2500K wil OC'en, dan moet je wel een aftermarket CPU cooler hebben, zoals de Prolimatech Megahalems met lucht of de Corsair H100 (of lager getal :P) voor closed circuit water cooling.

En 2 graka's, tsja... De 6870 is al heel vet, dus waarom zou je in 1e instantie?

ziet er goed uit maar ik heb laatst nog een computer gekocht voor €775,- incl. assemblage:

Videokaart: Nvidia geforce gtx 460 1024MB
HDD:500GB
Intern geheugen:4GB
AMD X4 3.2Ghz (zonder overclock)

de rest maakt niet echt uit hopelijk heb je er wat aan. ik kan in ieder geval wél al die games op ultra high spelen. het enige waar ik bij jou aan twijfel is de videokaart en als ik jou was zou ik een AMD nemen (zo een als mij bijv.) want die zijn wat goedkoper voor betere prestaties xD

Betere prestaties? Dat zou ik niet willen zeggen. De Intels zijn beter te OC'en en iets minder "heethoofderig". Verder hebben de AMD's wel een beter prijs-kwaliteit verhouding dan Intel, da's waar.

@Noot1 Ik was ff het merk kwijt, maar ik bedoelde niet zo'n aldi ding ofzo hoor, een western digital of samsung spinpoint ofzo.
@Noot2 Hoe duur zijn die dingen? Ik zag dat de 2500k tot 5Ghz kan, dus 4.5 leek me redelijk. Ik zag in sommige benchmarks dat dat 10fps extra oplevert in sommige gevallen!
@Noot3: Bragging rights, crysis op max met 60fps lijkt me daarmee haalbaar toch?
En future-proof zijn, dus niet over een jaar weer een nieuwe GPU hoeven te kopen.

Anyways, thanks voor de snelle reacties!

Ik wil graag Mac OSX draaien, en daar is een intel voor nodig, dat had ik begrepen.
Verder is dat niet super nodig, maar intel heb ik gewoon een voorkeur voor.
De GTX 480 is goed, maar volgens verschillende benchmarks zijn de 6870's beter.

Ah, Hackintosh. Ja, klopt. Intel draait beter. Ik weet overigens niet hoe het zit met de ondersteuning van de 6xxx serie, zou je even moeten uitzoeken.

@TopVersnelling:
Ik wil mijn RAM ook niet overclocken, of begrijp ik jou nou verkeerd?
En die cooler, dat is een knoepert van een ding, of lijkt dat nou zo?
Maar wat is nou het AMD tegenpart van de i5 2500k?
Want als die nou veel goedkoper is voor dezelfde prijs neem ik die.
Mac OSX hoeft niet persé, maar het zou goed staan bij mijn iPad, + het lijkt mij fijner als
windows in het dagelijks gebruik.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij dan één uit de Phenom II serie. Maar Intel heeft auto-overklok (TurboMode).
Ik zal het proberen uit te leggen:
Als je je CPU overklokt, dan gaat de frequency van je RAM ook mee. Je kan de multiplier dan wel verlagen, maar dan wordt je RAM-snelheid lager en dan schiet je nog niets op met je OC.

Overigens - AMD en Hackintosh is een afrader. Ervaring ;)

Zou je dan wat ram dat wel geschikt is aan kunnen raden? Ik had nu ddr3 valueram in gedachten, maar dat was dus niet geschikt?
Mac werkt op de 6xxx series, dus dat is al mooi(maar mac osx is NIET vereist, alleen een handigheidje).
Oja, ik ga eerst op mijn hidige TV met een res. Van 1024 x 768, op 1 GPU spelen.
Dan koop ik mijn 2e GPU, en dan pas een scherm van 1920 x 1080p.

Wil je OS X gaan draaien dan raad ik je wel aan om te gaan kijken naar een Gigabyte moederbord. Gigabyte borden worden over het algemeen beter ondersteund dan alle andere moederborden.
Een Mac werkt met mobile versies van videokaarten... dus de 6xxxM
- AMD Radeon HD 6750M met 512 MB
- AMD Radeon HD 6770M met 512 MB
- AMD Radeon HD 6970M met 1 GB
- AMD Radeon HD 6970M met 2 GB

In de Mac Pro worden wel gewone kaarten gebruikt maar dat is allemaal nog 5xxx serie..
- ATI Radeon HD 5770 1 GB
- Twee ATI Radeon HD 5770 kaarten van 1 GB
- ATI Radeon HD 5870 1 GB

Dus ik zou zeggen kijk voor OS X als je dat graag wilt draaien eens op: http://www.hackintosh.nl/content/ en http://www.kexts.com/downloads.php wat er allemaal ondersteund wordt.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deze:
http://tweakers.net/pricewatch/246455/prolimatech-megahalems-cpu-cooler-rev-b.html
Die houdt de 2600K op 4.8Ghz nog onder de 50 graden met load. Noot: er hangen 2 scythe gentle typhoons aan ;)

Enne, dat valueram, daar heb je niks aan met oc'en ;) Als je wil gaan overklokken, neem dan ook fatoenlijk RAM, zoals de Corsair Dominator set, want dat valueram kan bijna niks aan...

ram word niet aangetast met overklocken het overklocken gaat niet meer via FSB
eenige wat je nu alleen hoeft te verhogen is de multiplier en dat staat los van het ram

dus kingston value ram kan gewoon

@firestorm: oké, da's mooi. Merk je nou echt verschil tussen ddr3 1333Mhz en ddr3 2000Mhz? En tussen 4- en 8GB?
@Woutertjuh88: Oké, zodra ik die computer heb kijk ik wel of het gewoon werkt,
het is nieg erg als het niet werkt, dus ik heb niet zo'n zin om er nu uren research in te steken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan