GamePC a 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

tips18

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
34
Budget - zo'n 800 euro inc. windows vista 64bit en installatie
Doel - Schoolwerk en COD4 -5 en het liefste dalijk ook nog 6:D fatsoenlijk kunnen spelen.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage? - Winkel (Zercom, woon in de buurt van Eindhoven)
Opties: Geen
Besturingssysteem? - Windows Vista 64 bit

Ik wil een nieuwe desktop kopen en nu had ik bij Zercom (woon in de buurt van Eindhoven dus is makkelijk) het volgende systeem samengesteld: Zie bijlage!

Nu zit ik nog over een paar dingen te twijfelen, vooral over de videokaart. Ik heb een samsung syncmaster t200hd beeldscherm en nu zit ik te twijfelen tussen de AMD 4850 of AMD 4870 al iets die laatste eigenlijk net iets boven budget. Is het verschil op een 20" scherm zo groot dat het het waard is? Ik heb wel tests gezien, maar 'frames per second' zegt mij niet zoveel.

Ik zou graag jullie hulp willen vragen bij het finetunen van dit systeem
 

Bijlagen

  • Computer Rob.JPG
    Computer Rob.JPG
    74,5 KB · Weergaven: 37
je kunt beter wat meer aan de processor uitgeven, daardoor kan de pc sneller denk werk verichten :)
 
Ziet er opzich goed uit hoor!, alleen die videokaart lijkt mij niet zo maar dat is persoonlijk denk ik :D

@Dorco,
dat is niet nodig de processor die hier boven komt is de E8500 met 3.1GHz met daar in tegen de 3.0Ghz van de E8400
dus beetje over bodig.. en Quad is meer voor het grafische werk want games ondersteunen geen 4 procesoren.

pzy.
 
Laatst bewerkt:
ik zou personlijk als het iets boven het budget licht de toch iets beter nemen...

en je hoeft verder niet op mijn berichten te reageren, het gaat hier om de TS
 
zoveel beter is die E8500 niet tov een E8400...

Videokaart: op welke resolutie wil je gamen?
 
en Quad is meer voor het grafische werk want games ondersteunen geen 4 procesoren.
De nieuwe spellen zullen dat waarschijnlijk wel gaan doen, en er zijn al spellen die het ondersteunen (zoals GTA IV).
 
Niet dat ik weet maar van GTA 5 wist ik niet, ik dacht dat de beloftes nog steeds op tafel lagen bij de game makers :p
 
welke videokaart werd daar gebruikt? en welke resolutie?
27 is wel erg laag :O voor de E8400 :shocked:
 
welke videokaart werd daar gebruikt? en welke resolutie?
27 is wel erg laag :O voor de E8400 :shocked:

GTX280
1280x1024
alles op high

Kan je na gaan....

Je hebt dus eigenlijk een i7-setup nodig met 2 of meer GTX280-videokaarten....
 
Jesus, wel zwaar spelletje dan.. had ik niet verwacht van rockstar :O

maarja is ook wel nice he die graphics at GTA V ?
 
ooke dat nog haha! :shocked:,

Maja back on topic denk ik zo :rolleyes:
 
zoveel beter is die E8500 niet tov een E8400...

Videokaart: op welke resolutie wil je gamen?

1680 x 1050 en dan alles op high of very high.

Ik denk dat ik toch voor de E8400 ga. Als over een tijdje alle games op quadcore zijn overggegaan kan ik altijd dan een quad-core aanschaffen, maar ik heb het idee dat ik me hier wel een tijdje mee kan redden. En als ik de loterij win dan kies ik voor een i7 set-up met 2 GTX280 kaarten:)

Een AMD 4870 kaart kost zo'n 70 euro meer en ik wil eigenlijk weten of het die 70 euro waard is. Past het voor de rest allemaal wel bij elkaar? en hoef ik geen andere voeding als ik een AMD 4870 kaart neem?

Alvast bedankt iig voor alle reacties!
 
okeej marsmannetje, ik ga het dan denk ik toch doen. Heb ik geen andere voeding ofzo nodig? en de rest van het systeem (geheugen, harde schijf etc.) is dat wel goed?
 
en ik heb nog een nieuwe vraag. Ik ben er net achter gekomen dat een CM690 kast niet past op de plek waar ik mijn computer neer wilde zetten (hij is te hoog). Een Cooler Master Centurion 5 past wel. Is dit een grote stap terug of maakt het niet zoveel uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan