gamepc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basjuh111

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo Helpmijers

Ik ben binnekort jarig en heb net een PC voor mijn broer besteld. Heb al meerdere topics in het overige forum geplaats en Marsmannetje heeft mij hierbij geholpen om het op telossen. Ik vind t niet voor herhaling vatbaar dus ik heb een kameraad gevraagd of hij men pc wil assembleren. Dat wil hij wel doen want dat doet hij altijd voor zichzelf. Ik wil een gamepc hebben. Mijn budget rijkt niet heel erg groot, dus het moet een beetje lowbudget worden.. Nu vraag ik me af of iemand voor mij een leuke gamepc kanb edenken voor rond de 400-450 euro. Een gamepc is de bedoeling, ik vind een mooie kast aan een kant wel fijn, maar aan de andere kant denk ik boeie. OS wil ik er niet bij hebben. Dat regel ik zelf wel :eek:

Bedankt!

Bas

wat is voor jouw gamen, welke spellen moet hij kunnen?

Gelukkig, want met mooie kast en legale windows was het wel onmogelijk geworden.

Ik zal iets samenstellen wat het maximum is voor gamen, in mijn ogen.

Heey marsmannetje, help jij mij al weer.
Ik zou je haast een uurloon moeten betalen ;):p
Maar goed, ik vind het prima maar ik heb voor 20 cent meer een net even wat betere kast.
Is die videokaart goed? Ik ben tot nu toe altijd nvidea geweest, wil dat goed voor gamen?
LINK MET DE NIEUWE KAST DIE IK MOOIER VIND PERSOONLIJK
Groetjes, Bas

p.s Heel erg bedankt he marsmannetje voor alle hulp!
En ik heb liever intel dat blijft voor mij. Kan je nog een paar dingetjes aanpassen, ikz ie erh eel erg naar uit!

Laatst bewerkt:
Heey marsmannetje, help jij mij al weer.
Ik zou je haast een uurloon moeten betalen ;):p
Lol :D

Maar goed, ik vind het prima maar ik heb voor 20 cent meer een net even wat betere kast.
De kast is veel slechter van kwaliteit en mist een koelertje achterin de pc. Die kan je voor een paar euro loskopen. Overleg wel even met degene die de pc gaat bouwen of hij die kast geen probleem vind. Ik zou het namelijk niet prettig vinden om ermee te werken.

Is die videokaart goed? Ik ben tot nu toe altijd nvidea geweest, wil dat goed voor gamen?
Ja. Deze is te vergelijken met een 9800GT en die is duurder.
ATI/AMD is tegenwoordig net wat gunstiger geprijsd. Alleen videokaarten tussen de 250 en de 400 is nog van nivdia. (totdat de nieuwe ATI-kaart HD4970 uit komt)

En ik heb liever intel dat blijft voor mij. Kan je nog een paar dingetjes aanpassen, ikz ie erh eel erg naar uit!
Intel is slechter, of duurder.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[80745]=1&product[195959]=1&product[194661]=1

De intel hierin presteert veel slechter dan de eerdere AMD. En de AMD heeft 3 kernen, deze maar 2... Maar je moet het zelf weten. Het is jouw geld.

Oke jij bent de expert ;)
Het enige wat ik wil is een andere voeding deze voeding lijkt me net eventjes wat vertrouwder.

Misschien kan je het probleem van gister nog herrineren? Die het zwarte scherm van mij etc dat het aand e voeding lag? Vandaag dat ik liever iets meer betaal en dan een A merk heb..

Dus als ik die er in zet heb ik jouwn ogen volgens mij een prima game pc?:D

OCZ is net als Coolermaster ook een A-merk dus dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken. Maar die voedingen kunnen het allebei goed aan, dus maakt in principe niet uit wat je kiest.. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Oke jij bent de expert ;)
Het enige wat ik wil is een andere voeding deze voeding lijkt me net eventjes wat vertrouwder.

Misschien kan je het probleem van gister nog herrineren? Die het zwarte scherm van mij etc dat het aand e voeding lag? Vandaag dat ik liever iets meer betaal en dan een A merk heb..

Dus als ik die er in zet heb ik jouwn ogen volgens mij een prima game pc?:D

Wat wil je nu, basjuh?
Je wilt een goedkoop systeem en dan kies ik het beste wat je kan krijgen voor dat geld, zonder slechtere kwaliteit te kiezen en dan kom je steeds met: ja.. ik wil liever merk x van processor, merk y van voeding, merk z van ehh videokaart.
Tja, ga dan lekker doorsparen.... Dan kom je 10tallen euro's duurder uit.

Die OCZ-voeding is een prima voeding, die net zo goed is als die coolermaster. Alleen is de coolermater modulair, maar dat heeft met een standaard kast nu weer niet zoveel voordeel. Neem je nu een kast met voeding onderin, dan kan je beter een modulaire voeding nemen. 15 euro is 15 euro.

Zoals je al zegt: ik ben in vergelijking met jou de expert... (anders had je zelf wel wat samengesteld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan