GamePC voor 900 Euro of doorsparen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik wil na jaren ook maar eens wat sneller dan een dualcore, dus binnenkort kijken voor wat anders. :)
Wat ik van mijn systeem wil is dit :

* Harddisk 500-1000 Gig , waarbij snelheid boven capaciteit gaat, want ik download niet echt veel.

* Geheugen 8-16 GB

* Grafische kaart die geschikt is om de meeste normale games met een redelijke FPS te spelen. Het hoeft echt niet op hoogste kwaliteit, maar ik haal nu zelfs in lage kwal, nog maar 7-10 FPS :D

* SSD

* (optie) OS : Windows 7 64 bit ultimate. Vooralsnog heb ik op (on)verklaarbare wijze een steeds groter wordende afkeer van 8 :rolleyes:

* Geluidskaart liefst een die ASIO ondersteunt en een beetje met FL studio overweg kan.

Het hoeft dus geen superzwaar gamebeest te zijn (tenzij dat voor dit budget haalbaar is natuurlijk :D ) , maar moet wel weer een paar jaar meekunnen.
Games als World of Warcraft, Guildwars 2 etc moeten er dus redelijk op kunnen draaien.

Mijn vraag : is bovenstaande voor mijn budget van 900 Euro haalbaar, of kan ik beter nog wachten en verder sparen? Ik heb overigens Windows als optie omdat ik die uit besparing ook zelf van mijn oude pc kan halen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

hij wil gamen...
dan heb je een dedicated game kaart nodig dat ga je niet redden met de onboard gpu

@ts ja dat is zeker haalbaar

ik heb het winkelmandje aangepast klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken :thumb:
Ik ga even kijken. Misschien als ik even een maand wacht dat ik iets grotere SSD kan nemen?

Bedankt voor het meedenken :thumb:
Ik ga even kijken. Misschien als ik even een maand wacht dat ik iets grotere SSD kan nemen?

Je hebt eigenlijk minimaal iets rond de 120 GB nodig, alles wat meer is is alleen maar beter!

Ik heb inderdaad besloten om nog heel even te wachten. Volgende maand ligt mijn budget hoger en zal ik 1200-1300 te besteden hebben. Ik kan dan dus een grotere SSD erin zetten.

OEEEPS! Dat is mijn fout!

Aanmerking: 65 GB SSD is veeeeeel te klein, zelf gehad. Na het installeren van windows staat je schijf al in het rood.

Dat is onzin. Windows is echt niet zo groot. Ik weet niet wat jij allemaal standaard installeerd, maar ik heb jaren gedaan met een 64GB SSD. Ik had er geen games opstaan. Maar verder wel alles. (Office, programma's voor foto en vidoebewerking.) En nog wat kleine progjes.

Edit: Wil je je games ook op je SSD installeren dan word hij wel te klein.

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels de spullen aangeschaft en daarbij nog een extra SSD van 128 GB gehaald en ook meteen een OEM windows 8. :shocked:
Ben eigenlijk fel tegen windows 8, maar helaas zijn de prijzen van windows 7 een stuk hoger dan die van 8.

Heb dus nu een Harddisk van 1 TB, 1 SSD van 128 GB (ik denk dat ik daar windows op zet) en een aparte SSD van 64 GB, waar ik dan de spellen die ik vaak speel, op kwijt kan.

Helaas bleef het systeem dood nadat ik alles in elkaar gezet had, zodat ik eerst de boel weer uit elkaar moest halen.

Voor zover ik nu kan zien zit de fout in de Cooler Master Elite 430. Van de aan/uit knop aan de voorkant, is een van de 2 draden niet vastgesoldeerd aan de schakelaar. :(

Dus zometeen maar even het soldeerstation opwarmen, want ik heb niet veel zin om daarvoor de hele kast weer te demonteren en om te ruilen. :d

Wat betreft de SSD nog even een vraag:
Moet ik, nu ik windows op SSD installeer, het wisselbestand ergens uitschakelen om slijtage van de SSD te voorkomen?

is de reset switch wel vast gesoldeerd?
zo ja probeer dan met de reset switch de pc aan te zetten en kijk of de rest wel werkt

is de reset switch wel vast gesoldeerd?
zo ja probeer dan met de reset switch de pc aan te zetten en kijk of de rest wel werkt

De reset zit goed vast en de aan/uit heb ik inmiddels ook gesoldeerd en lijkt het (volgens de multimeter) te doen.
Zometeen eerst maar even the basics testen, dus alleen moederboard en kijken of dat allemaal goed draait. Daarna stap voor stap inbouwen en kijken of het dan nog werkt.
Ik hoop/verwacht het wel.

ja altijd goed om alles stap voor stap te doen zo kom je gelijk bij het probleem uit anders moet je alles weer uit bouwen

Ik krijg meer en meer de indruk dat het geen computerbedrijf is, maar gewoon een stel oplichters die baggerzooi leveren.
Inmiddels blijkt, na de defecte tower, ook de harddisk dood te zijn en zowel in mijn nieuwe als in mijn oude pc, onleesbaar te zijn en alleen te tikken.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt nog iets gaat werken, maar denk het niet.

heb je het zo geassembleerd binnen gekregen?
en is dit bij azerty?

het tikken van een hardeschijf kan duiden op een gevallen hardeschijf die nu kapot is!

bij welke winkel heb je dit besteld?

ik zou garantie claimen!

azerty staat namelijk niet bekend om bagger zooi te leveren zeker als je de recenties leest

Laatst bewerkt:
Het komt allemaal van Azerty als één bestelling (op de extra 128 GB SSD na)
Het is de set die dennisdennis12 had aangegeven : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...568296]=1&product[321431]=1&product[403634]=1

Mischien ben ik een uitzondering, maar voor iemand die daar voor het eerst (en zoals het er nu naar uitziet voor het laatst) een systeem samenstelt, is het wel een hele slechte kennismaking als er al 2 producten defect geleverd worden.
En dan heb ik de videokaart nog niet eens getest, maar ik hou langzaam mijn hart vast voor de rest. :(

heb er al redelijk vaak wat besteld aftersales gaan snel gewoon even garantie claimen op de hardeschijf

het zou best eens kunnen dat het transport bedrijf TNT of UPS er onvoorzichtig mee is omgegaan en dat het een en ander is gevallen

Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom de TS de bestelling niet in persoon afgehaald heeft en heeft laten opsturen. Van Amsterdam naar Raalte is het toch niet heel ver reizen? Anders had de TS zijn pc beter bij een winkel in Amsterdam moeten samenstellen, of bijvoorbeeld dichterbij Amsterdam zoals Alternate in Ridderkerk of Afuture in Veenendaal.
Het opsturen d.m.v pakketdienst beveel ik absoluut niet aan, bij PostNL kan er van alles mis gaan al zullen zij ook altijd hun best doen. Maar transportschade claimen is lastiger dan gewoon een DOA claimen.
Bij de transportschade moet je binnen 48 uur vanaf bezorging melding maken als accepteert Azerty niets ter garantie! http://azerty.nl/klantenservice/92/transportschade.html Ik zou dat als de wiedeweerga doen, ik denk dat de 48 uur nu zelfs al om is... Daarna ontvang je telefonisch of per mail verdere instructies maar belangrijk is dat het hier om een geheel andere procedure gaat als een DOA, je kan dus niet zomaar meer naar de servicebalie. Daarom beveel ik altijd aan e.e.a in persoon te komen afhalen.

Ik snap niet waarom de TS de bestelling niet in persoon afgehaald heeft en heeft laten opsturen. Van Amsterdam naar Raalte is het toch niet heel ver reizen?

Volgens mij kom je weinig in de buurt van Amsterdam. :rolleyes: :D
Zelfs als het niet al te druk is in de stad, ben je bijna 2 uur onderweg naar die winkel. en ook weer 2 uur terug.
Als ik qua brandstof en reistijd een halve dag bezig ben, dan kan ik beter een kant en klare pc kopen, want dan ben ik goedkoper uit.

Het is waarschijnlijk ook geen transportschade, maar gewoon een DOA. Om een stilstaande harddisk, die ook nog is ingepakt in noppenfolie, zo kapot te krijgen dat hij niets meer doet, moet je het pakket al bijna van 1 hoog het raam uit gooien en dat zou dan wel opgevallen zijn. :D

Alleen is het wel (of niet) toevallig dat op het bij de faktuur geleverde garantiebewijs, voor alle onderdelen een garantietermijn was ingevuld, behalve voor de harddisk, zodat ik online ook niet kon kiezen voor DOA of "defect binnen garantie", maar alleen "defect buiten garantie" kon kiezen.

Maar goed, ik heb telefonisch contact gehad en vooralsnog kan ik de harddisk gewoon opsturen en garantie claimen.

Ik heb in ieder geval nu maar bij een andere winkel een harddisk gehaald zodat ik in ieder geval verder kan met de pc en niet hoef te wachten tot ik een nieuwe krijg opgestuurd.
Die gebruik ik dan wel als tweede harddisk.

Dus het valt eigenlijk wel mee? Waar was die paniek dan voor als alleen de HDD een DOA is? Hoe zit het met de behuizing? Je had beter een SSD kunnen kopen, aan twee HDD's heb je niets, dat is twee keer een trage schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan