GamePC (zelf samengesteld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeadlyFamous

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2016
Hallo,

Ik ben van plan met een vriend een computer in elkaar te zetten om op te gamen. Ik ben van plan vooral games zoals GTA en CoD erop te spelen.
Ik heb voor de volgende onderdelen gekozen (verbeter me als iets niet compatibel is e.d.)
  • Intel Core i7 3700 3.4 GHz
  • Intel DZ77BH-55K
  • 16GB DDR3
  • Sharkoon VG5-V behuizing
  • Ewent Power Supply ATX 600W V2.2 voeding
  • Asus GTX 780 DC2OC 3GDDR5

Nu is mijn vraag of dit compatibel is, en zou moeten werken (en of er geen bottleneck e.d tussen zitten.). En is dit systeem genoeg om games zoals
Call of Duty: Black Ops 3 te spelen?

-DeadlyFamous

Laatst bewerkt:
Hoi,

Niet rot bedoeld maar waarom hardware een paar generaties geleden zoals processor en videokaart.

Omdat ik de processor en videokaart gebruikte voor een andere PC en het beste zonde is om bijv; een 6e generatie Intel i7 te kopen (naar mijn mening).

Laatst bewerkt door een moderator:
Er word minimaal een 600W voeding geadviseerd, afgaande op de specificaties voor de videokaart, alleen, ik ken het merk voeding niet... Het zal best een goeie kunnen zijn ..
Weet je trouwens zeker dat het moederbord de geheugenmodules ondersteunt?
Welke Windows ga je draaien?

Er word minimaal een 600W voeding geadviseerd, afgaande op de specificaties voor de videokaart, alleen, ik ken het merk voeding niet... Het zal best een goeie kunnen zijn ..
Weet je trouwens zeker dat het moederbord de geheugenmodules ondersteunt?
Welke Windows ga je draaien?

De moederbord ondersteunt de geheugen. Mijn enige vraag is of dit zou moeten werken, en of er geen bottleneck is.

Mijn enige vraag is of dit zou moeten werken, en of er geen bottleneck is.
In dat geval, ja het werkt. En ik voorzie geen bottleneck .. al blijf ik twijfels houden over de voeding ..

Het feit dat er 600 Watt op staat wil niet zeggen dat deze voeding dat ook daadwerkelijk kan leveren of wat de max. continue-stroom is.
Daarom werd er al eerder opgemerkt dat je beter een A-merk voeding kunt hebben met een 80 Plus certificering...

Waarom ziet iedereen toch de voeding van een pc als sluitstuk van de begroting?
Terwijl juist een goede, stabiele gecertificeerde A-merk voeding zorgt voor een goed werkend en stabiel systeem.

Niet doen, die Peppi en Kokki voeding dus!

Dit zijn de specificaties van die voeding....
Zoals je ziet wordt er gesproken over "geschat" vermogen....dat geeft al te denken.
Verder beschikt deze voeding over geen enkele certificering...je kunt er dus vergif op innemen dat deze voeding die 600 watt waarschijnlijk nooit zal halen en op volle belasting mogelijk nog niet aan de 450 Watt continue komt.
mrmusic heeft overigens volkomen gelijk, dit geldt mijns inziens ook voor het moederbord.

Om nog maar niet te praten over de stabiliteit van de 5V en 12V lijnen...

Hier zie je wat een betrouwbare, gecertificeerde voeding van rond de 600 Watt daadwerkelijk kost...

Staat ook niet echt goed aangeschreven...

Kies er gewoon een uit het lijstje van @Scrapheap

Zelfde verhaal als die Ewent, "geschat" vermogen en geen certificering...kijk zelf.
Wel een kunst om weer zo'n hokie-pokie voeding te kiezen trouwens....:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan