Gameport; waar kan ik hem uitgeschakeld hebben staan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,

ik ben bezig met mijn MIDI keyboardje, en ik krijg m maar niet aan de praat. Toen probeerde ik een joystick, en die kreeg ik ook al niet aan de praat!
Dus dan zal het de gameport wel moeten zijn... maar, waar kan ik m uitgeschakeld hebben staan???
in apparatenbeheer staat ie en is ie ingeschakeld...

Ja. op de gameport. Zou moeten werken, MIDI kan ie wel afspelen, maar er gebeurt niks als ik op mijn toetsenbordje druk...

heb je de gameport al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?
(misschien is t gewoon een software probleem)

ik heb m net verwijderd en gereboot. Hij stond er weer, maar alles was hetzelfde :(.

Oh, ik heb een:

*Soundblaster Live! 5.1 digital
*Roland PC-200 mk II MIDI Keybourd Controller

Ja, kabeltje IN in de keyboard OUT en daarna in de gameport.
Ik heb ook al de OUT in de OUT geprobeerd.

Ja maar je kunt dus wel de midi geluiden van de keybord afspelen op de pc?
Ik denk dan dat ik de vraag niet helemaal begrijp.

Ik bedoel, ik kan wel MIDI afspelen op de pc, maar als ik het probeer op mijn keyboardje, doet ie niks. Met de muis kan ik wel handmatig allemaal noten toevoegen enzo, maar het is net alsof de gameport niks ontvangt aan signalen.
Dus, ik kan wel MIDI afspelen en maken met een toetsenbord (letters & cijfers) en met de muis, maar ik kan dat niet met het MIDI keyboard.

Aan het keyboardje ligt het niet want mijn vader heeft m getest op z'n sample apparaatje, en daar werkte die prima op.

Ik zou in elk geval eerst proberen om de joystick aan de praat te krijgen.
Daar weten de meeste mensen ook meer van, dus kan je ook meer hulp krijgen.

Ik heb totaal geen verstand van dat keybordje wat jij bedoelt, dat zal vast voor veel meer mensen gelden.

Als jij je joystick niet aan de praat krijgt, dan ligt het dus echt aan de gameport.

Heb je misschien een usb-joystick/stuur/etc aangesloten?
HEt kan zijn dat die stoort.
(hoewel ik dit zelf alleen andersom heb gehad, dat de joystick aan de gameport ervoor zorgde dat mijn usb-stuur niet werkte)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan