Gamers Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

wawahoe

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Nou ben ik dus van plan een gamers forum te maken, maar nou vraag ik me wat dingen af.

Nou wil ik dus een forum maken, op z'n minst een beetje grote text, een portal waar je dingen kan schrijven, een menu bar boven in waar je zelf ook dingen kan toevoegen. Weet iemand welke forum host ik het beste hiervoor kan gebruiken? PHP? Smf? Idk welke?

Zelf ben ik ook druk bezig een eigen forum te maken.

De vraag is natuurlijk hoeveel je van PHP weet.

Zelf ben ik druk bezig om het met PHP, MySQL(database), jQuery en Smarty aan het ontwikkelen. Ik doe alles zelf zodat ik geen overbodige dingen er in heb zitten en ik weet hoe alle functies werken zonder deze eerst eens grondig door te lezen.
Ik kan je wel vertellen, zet eerst alles op papier van wat er volgens jouw in moet zitten, teken alle functies uit voor je ze gaat maken (scheelt heel veel denkwerk tussen door!) en ga vervolgens stap voor stap je forum in elkaar zetten.

Ik hoorde laatst van iemand die begon aan een forum en dan gelijk aan de admin kant. Zelf vind ik dit geen goede zet.

Ik bekijk altijd eerst van:
Je komt op een website en dan. -> inloggen ->heb ik al een gebruikersnaam?(ja, dan inloggen en controlle.. zo nee dan registreren.)-> forum weergeven(in dit geval)-> door klikken naar categorieen-> door klikken naar topics-> doorklikken naar gewenste topic of nieuwe aan maken-> reageren of nieuw topic aanmaken.

Ik hoop dat je het snapt en anders hoor ik het wel!

Neem er wel de tijd voor!! Om een goed beveiligd forum te bouwen ben je wel even bezig!

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een forum, het loopt prima.
Maar ik kan je wel vertellen dat een forum opzetten makkelijker is dan het onderhoud.
Je moet namelijk constant controleren of er geen rare dingen in de topics staan. Als illegale downloads. Je moet zorgen dat er geen spambots op je forum komen, daarvoor moet je dan soms weer de beveiliging aanpassen.
Kortom het vraagt de nodige tijd. Maar het is zeker de moeite waard. Als jij gewoon iederedag een uur liefst iets meer aan je forum kan besteden, dan komt het helemaal goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan