Gamers PC voor niet-gamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bios update is niet nodig dit moederbord ondersteund die processor al dus daar hoef je je geen zorgen om te maken

kan helaas geen passief gekoelde quadro 600 kaart vinden :/

klikerdeklik
lijkt erop dat de quadro redelijk stil is van zich zelf.
en denk dat in combinatie met die kast zeker wel stil zal zijn
Quadro 600 is a good choice for an entry level workstation. Its fairly quiet IMO, practically inaudible during normal workload in a P182/3 case. I wouldn't go swapping the fan or heatsink on a quadro card. I honestly never had a complaint on any Quadro card being too noisy even on builds using quadro 3800 or 4000 and I never swaped the heatsink.

Laatst bewerkt:
OK, maar dus je kan ook alle andere operaties helemaal normaal doen op je PC behalve games toch? En maakt het uit dat de Quadro 600 DDR3 geheugen heeft? Want FirePro V4900 heeft nieuwere GDDR5..

films bekijken en foto's bekijken zou prima moeten werken
CoD kun je er zelfs op spelen als het moet :P
[video=youtube;S1_GV6eQiTY]http://www.youtube.com/watch?v=S1_GV6eQiTY[/video]

wat betreft de keuzen tussen de quadro 600 en de firepro v4900
quadro kan max 2 monitoren aanspreken
en de firepro v4900 kan er 3 aanspreken

en het schijnt dat de firepro beter de hogere resoluties aan kan dan de quadro

Laatst bewerkt:
HD7750 is een game kaart je kunt er voor gaan maar is alleen handig bij gaming
als je persee een muis stille videokaart wilt hebben dan is dat een optie

maar moet er wel bij zeggen dat de quadro 600 kaart stiller is dan de andere componenten in die pc
als ik zo naar die benchmark kijk

verder is de quadro sneller in CaD programmas dan de HD7750

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Nvidia SLI is om 2 de zelfde kaarten naast elkaar te laten werken is alleen handig bij gaming
de quadro past in vrijwel ieder moederbord met een PCI-E x16 slot vrijwel elk modern moederbord heeft er een en ook die ja

wat betreft ram modules ja het maakt deels uit
ten eerste zul je voor low profile ram moeten gaan geen enkel in dat lijstje past onder de noctua koeler
ten tweede zit er ook SODIMM geheugen tussen dit is voor laptops bedoeld en past niet in het huidige moederbord wat je hebt
ten derde moet je ook rekening houden met X.M.P ondersteuning als het geheugen dit niet ondersteund zal het net zo snel draaien als dat wat de processor maximaal ondersteund
dus zorg ervoor dat je altijd xmp geheugen aanschaft (corsair vengeance = xmp geheugen)

De low profile had ik idd met de Noctua maar nu een gewone RAM omdat ik voor een andere koeler ga, Cooler Master Hyper 412S. Hij is iets hooger dus daar moet het kunnen passen. Ja, dit sodimm is een foutje.. Ik doe deze:
http://afuture.nl/productview.php?productID=372248

Ik had nog een vraag over sound card maar is mss beter als ik een niuwe topic hierover maak..

dat geheugen is te snel voor dat moederbord...
beetje zonde dus om voor duurder en sneller geheugen te gaan als het moederbord het ram op max 1600mhz laat draaien

dat moederbord kan het ook niet op 1866mhz laten draaien

je hebt een rating van DDR3-14900 nodig

deze bijvoorbeeld: klikerdeklik

Wow, wat een rare..! Deze heeft geen PCI slots en maar 4x USB. PCI slot moet ik hebben, zelfs 3x! Nee, ik ga voor simpele RAM met Z77a-G43 en dat moet het zijn eindelijk.. ! :-)

Ik ga misschien van verschillende webwinkels spullen bestellen, maakt dat uit voor Windows omdat het OEM is (van Azerty waarschijnlijk 4-5 items incl Windows). Ik moet toch CD/DVD krijgen of is het alleen een soort licentie dat ik Windows mag downloaden..

het bestellen bij verschillende webwinkels zal duurder uit vallen dan bij 1 want je zult dan iedere keer verzend kosten moeten betalen
als je dit bij 1 winkel doet betaal je maar 1 keer verzend kosten

OEM versie word pas geactiveerd zodra je windows gaat installeren je krijgt dus een cd mee geleverd

Het scheelt ~40-50 euro, gewoon prijzen van Hardware.info gevolgd. MyCom rekent geen verzendkosten en Afuture E5,95 voor meerdere items. Dus ook met verzendkosten kom ik goedkoper uit..
Dus hierbij, opgelost! :-)

Dank firestOrm en alle andere!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan