games crashen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcvanwietingen

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Berichten
32
ik wilde mijn PC bijwerken van win2000 naar win xp pro maar dat ging niet helemaal goed. Daarom heb ik op een andere schijf -G om precies te zijn- een schone installatie van windows xp pro gemaakt. Alles leek goed te gaan tot ik microsoft flight sim opstartte. Op een gegeven moment crashte het spel en kreg ik verticale strepen op mijn scherm met de kleuren wit, roze en bruin. Het leek mij een videoprobleem dus heb ik de nieuwste driver van mijn grafische kaart gedl. Het is een Hercules 3D Prophet met een ATI 8500 LE chipset. Vandaag had ik Simcity4 eindelijk en was er een hele tijd niets te merken van dit probleem, maar toch crashte het spel op een gegeven moment. Ik heb ook de nieuwste DirectX (v9.0). Is mijn kaart soms kapot?

Als bijlage een systeemsamenvatting uit Dxdiag
 
hier is de bijlage

sorry, er iets volgens mij iets misgegaan
 

Bijlagen

  • dxdiag.txt
    45,4 KB · Weergaven: 30
Volgens mij zitten er heel wat fouten in je register.

Probeer je drivers eens opnieuw te installeren.
 
drivers opnieuw geinstalleerd

nee, na opnieuw installeren van de driver heb ik nog even dxdiag gestart maar het programma zegt nog steeds dat ik delen van het register mis.
Moet ik dan maar format C: doen en windows opnieuw installeren? :((
 
foto van scherm

en zo ziet het er dan uit nadat ik eerst een kleine flits zag... en maar weer eens op "reset" drukken
 

Bijlagen

  • crash1.jpg
    crash1.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 31
nieuwe kaart gehaald

Ik heb de hoop maar opgegeven en een nieuwe videokaart gehaald, een Geforce4 MX440 van creative en alles werkt weer goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan