Games installeren op MacBook?? Cd erin.. en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisaeck

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Hallo

Ik heb sinds gisteren een MacBook (Mac OS x 10.5.6)
nu wilde ik vandaag The Sims erop installeren. 2 vraagjes:

werkt the sims wel op mac??? want er staat namelijk dat het voor Windows is..

Als ik de cdrom erin doe, krijg ik wel op mijn bureaublad de schijf te zien van the sims, maar dan? Op een windows-pc opent ie m zeg maar vanzelf, of open ik m bij 'deze computer.' Hoe gaat dat bij Mac? Is er geen autorun ofzo? Want ik zou echt niet weten in welk programma ik m moet openen!
Als ik m wil openen vraagt ie in welk programma en ik weet niet welke er voor zorgt dat ie word geinstalleerd?

Nou had ik ook maar es op google gekeken of er een downloadversie is van the sims speciaal voor een mac, en die heb ik gedownload. Nu zat ik met t zelfde probleem: ik heb t programma op de mac staan, maar weet niet hoe ik het moet uitvoeren... Miscchien heel dom maar kan iemand mij misschien helpen??!!

Alvast bedankt,

groet Lisa

Een Windows-spel kun je inderdaad niet op een Mac spelen.
Mac OS kan namelijk niet met een .exe overweg.

De versie die je schijnbaar voor Mac hebt gedownload, wat voor extentie heeft die? .dmg?

Dat is namelijk het gebruikelijke formaat.

Als dat zo is kun je daarop dubbel-klikken dan zal Mac OS de virtuele schijf (want dat is een .dmg namelijk) laden.

Vervolgens zal er een Finder venster verschijnen met de inhoud van die cd.

Daar zal ook wel een setup tussen staan.

Nee het eindigt op .sit!

Maar stel nou dat ik het goede bestand vind zeg maar en ik open hem in finder.. dan vraagt ie met welk programma ik m wil openen. En bij de meeste programma's krijg ik alleen maar heeel veel tekst dan..

hm maar daar moet ik voor betalen en als ik voor free demo kies, vraagt ie ook naar betaalwijze en gegevens enzo haha dat hoeft allemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan