Games laggen na vervangen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als jullie mij kunnen helpen met een upgrade en mijn desktop stiller maken graag. Heb niet super veel geld te besteden, ben maar een middelbare scholier.

Ik heb mn pc zelf gebouwd, volgens mij zijn de fans gewoon luidruchtig. Ik maak hem 4x per jaar schoon (van binnen) en softwarematig schoonmaken doe ik 1 a 2 keer per maand.

Laatst bewerkt:
edit woops zie al dat je mn vragen hebt beantwoord

edit 2: ok dus je pc zou naar behoren moeten werken en hij maakt herrie weet je ook uit welke gedeelte van de pc dit komt?
een fan of voeding?

een fan controller zou een optie kunnen zijn heb je de fans direct aan de voeding aangesloten?

Laatst bewerkt:
De voeding is het sowieso niet. Ik ben niet goed in het luisteren waar het vandaan komt, wat ik wel weet is dat het net een stofzuiger is :P

heb je de casefans direct aan de voeding aangesloten?
zo ja dan denk ik dat dat je probleem is...

en wat betreft het laggen van je game ik denk dat dat komt door de CPU
de Athlon II serie van AMD is niet gericht op het game gebied en kan dus nogal traag uit komen voor zware games

Laatst bewerkt:
Er zijn 2 fans aangesloten op het moederbord (CPU koeler + bovenste koeler) en de rest rechtstreeks op de voeding. Heb eerder al een 5volt adapter er tussen gezet maar dan draait de fan helemaal niet meer.

Ik heb mn cpu overgeklokt naar 3.3ghz , helpt dit?

vrij weinig dat is een overklock van 0.3ghz het verschil is zeer klein en zul je niet merken
mag ik ook weten in welke resolutie je aan het spelen bent?
ik krijg tog het gevoel dat je teveel vraagt van je pc

wat betreft de fans
haal de casefans er 1 voor 1 af en luister naar welke het meeste kabaal maakt haal die er dan vanaf
en probeer zo veel mogenlijk fans in het moederbord te pluggen vaak kun je die dan controleren met het moederbord

Laatst bewerkt:
Ik speel op 1680x nogiets op een 23" Led monitor.

Dat met de fans zal ik vanmiddag even proberen, nu geen zin in ;)

hmm tjah
ik denk eerlijk gezecht dat een cpu upgrade wel wonderen zal doen een Phenom II x 4 955 bijvoorbeeld
en dan ook een goede videokaart HD6790 of GTX550

Oke dan ga ik even uitzoeken welke CPU & videokaart goed in mn budget passen en even kijken naar die fans morgen. En zou het helpen als ik van dat geluidsisolerende foam in mn kast plak?

ja dat zal wel helpen zolang het niet je casefans zijn :P
want daar kan geen foam voor

Ik heb net de casefans vervangen door de originele Cooler Master fans en alles aangesloten op het moederbord. Het is nu iig geen herriebak meer :d

Ik ga (als ik het geld heb) upgraden. Ik twijfel tussen een Intel Core i5 en een AMD Phenom II X4 955. Of is het beter om later een AMD Bulldozer te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan