Games maken met BASIC

Status
Niet open voor verdere reacties.

NPS25

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
85
kun je met Visual Basic of QBasic (met de programmeertaal BASIC in iedergeval)
3D games maken?
ik heb begrepen dat DarkBasic wel goed is, maar kun je ook in VisualBasic een game maken? of heb je een andere taal nodig om een goeie 3D game te maken (C, C++ of Pascal misshien?)

ik hoop dat jullie het een beetje snappen want ik leg het een beetje raar uit:confused:
 
kun je met Visual Basic of QBasic (met de programmeertaal BASIC in iedergeval)
3D games maken?
ik heb begrepen dat DarkBasic wel goed is, maar kun je ook in VisualBasic een game maken? of heb je een andere taal nodig om een goeie 3D game te maken (C, C++ of Pascal misshien?)

ik hoop dat jullie het een beetje snappen want ik leg het een beetje raar uit:confused:

Hi,
als je onbekend bent met programmeren is het misschien handig om met Java te beginnen. Met meer ervaring kun je C++ beter als platform nemen.
De platforms Java en C++ geef ik aan omdat ze een betere algemene ondersteuning hebben voor game-builders.

Omdat je niet aangeeft of je al eerder iets geprogrammeerd hebt zou je ook moeten denken aan wat "probeerwerk" in VisualBasic. VB is overigens lang zo simpel niet meer als wel eens gesuggereerd wordt. Je kunt er mooie dingen mee maken maar zelf vind ik de afgeleverde .exe-code niet efficiënt genoeg voor een goeie game.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan